hoe gaat het straks met werken

Hallo,

Zijn jullie er ook al benieuwd naar hoe het straks zal gaan met het werk? Ik heb redelijk zwaar lichamelijk werk veel staan tillen en bukken, ik heb nog geen idee hoe ik dat moet gaan doen straks.
Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik met 5 maanden zwangerschap al halve dagen gaan werken en toen was het werk dat ik deed minder belastend. Ook aangepast werk is voor mij niet mogelijk dus ik maak me daar best wel een beetje zorgen over.

Hoe zit dit bij jullie? Hebben jullie evt nog tips

Liefs D

Ik heb een kantoorbaan, dus staan, tillen en bukken doe ik niet veel. Kan me wel voorstellen dat je daar nu al over nadenkt. Ik hoop dat je werkgever goed meedenkt en iets voor je regelt.

Ik heb veel stress op mijn werk, het is hier erg druk, en eigenlijk teveel werk voor te weinig mensen. Ga daarover strax wel in gesprek met mijn leidinggevende. Lastig, een collega die nu net met zwangerschapsverlof is, bleef wel keihard werken ondanks de stress, dus misschien ziet mijn leidinggevende me wel als aansteller.

ik werk in de zorg, weet nu al dat ik dat niet vol ga houden heb flinke rugpijn en bandenpijn, ze zijn verplicht je vervangend werk aan te bieden wat minder belastend is. Evt minder uren werken..En anders in de ziektewet.

Ik heb voornamelijk zittend werk en ik zorg zelf dat ik niet in potentieel gevaarlijke situaties kom.

Weet dat je per dag recht hebt om 1/8 van je werktijd extra betaalde pauze. Heel erg, maar ik maak daar nu al gebruik van. Ik ben zo moe dat ik het echt nodig heb om tussen de middag even te liggen. Hierdoor red ik de dag prima, maar anders is het niet vol te houden.

Succes.

Ik heb een zware baan met de hele dag til werk en meestal boven de 11 kilo aan gewicht. Heb een hele tijd last van mijn bekken gehad dus ik ga morgen ook aangeven dat ik weer last heb van mijn bekken zodat ik het nog niet hoef te vertellen dat in verwachting ben.

Ik begin morgen pas weer met werken dan zit de vakantie erop en ik heb de 30ste mijn 2de echo om te kijken hoever we zijn en als we dan ver genoeg zijn om het te vertellen kan ik het gewoon zeggen. Ik kan ook vervangend werk doen waardoor ik niet hoef te tillen maar sta wel de hele dag. Ik werk ook maar 3dagen vanwege mijn zoontje en die gaat vanaf 26 aug naar school dan is hij 4 dus dan ga ik schooltijden werken dus ga ik minder uren werken dus dat voordeel heb ik gelukkig wel.

Liefs RH

He meiden
Ik wer in het speciaal onderwijs (cluster 4 school) met gedragsproblemen. Ik ga het dus vrij snel aan m'n collega's vertellen. Mocht een kind boos worden dan weten collega's dat en hoef ik niet in te grijpen.
Eerst wil ik volgende week testen of ik dan nog zwanger ben&contact met vk.
22 aug start school weer.
Ik heb er best wel zin in. Alleen zal ik tijd met m'n lieve dochter missen&uitslapen. Want dan gaat iedere dag behalve vrijdag rond 6 uur de wekker.
Nu kan ik tot half 8 blijven liggen. :)

Liefs

Ik kan wel gewoon blijven werken, maar moet het wel vroeg vertellen ivm rontgenstraling waar ik af en toe mee in aanraking kom (ziekenhuis).
En zwangerschap zal gevolgen hebben voor mijn loopbaan/ studie.... ben erg benieuwd hoe ze op mijn werk gaan reageren....! Verwacht niet zo'n leuke reacties, maar ja wij wilden het graag en zijn al meer als een jaar aan het wachten ivm het werk.
Jullie horen t wel!

Terug
Bovenaan