hoe gaat ICSI in zijn werk?

A

Anoniem

Guest
dag dames

het is alweer een tijd geleden dat ik hier op de site was.
Inmiddels zijn we weer een stapje verder, voor degene die niet op de hoogte zijn van onze situatie: Na diverse onderzoeken is het duidelijk geworden dat er bij mijn man geen zaadcellen aanwezig zijn. De enige mogelijkheid voor ons is TESE, hierbij halen ze een stukje weefsel weg uit de zaadbal en gaan dan zoeken naar zaadcellen. worden deze gevonden dan kunnen we verder met ICSI. Onze volgende afspraak staat gepland op 19april in nijmegen, hier gaan ze vanaf dit voorjaar starten met tese. (voorheen kon dit alleen in het buitenland gebeuren).
Ik denk er vrij veel over na, het zijn best intensieve stappen die we nu nemen.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, Hoe gaat icsi precies in zijn werk?
Hoe gaat dat met hormonen e.d.?
En hoe lang moet je hormonen gebruiken voor ze eitjes kunnen halen?

Er zijn hier vast mensen die er al ervaring mee hebben,
alvast bedankt, groetjes sandra.

Hoi Moon, wat een spannende periode staat je te wachten zeg, maar moed blijven houden hoor!
Wat is ICSI? Eigenlijk hetzelfde als IVF, dezelfde hormonen, als in het laboratorium gaat het anders. Bij IVF worden er een eicel en zaad bij elkaar gebracht, maar moeten het zaad zelf nog naar het eitje toegaan. Bij ICSI wordt het zaadje geinjecteerd in het eitje, dus hoeft het nog minder te doen.
Ieder ziekenhuis heeft toch wel weer andere behandelschema's wat betreft hormonen. Ik zit bij het SFG en het Erasmus in Rotterdam, en gebruik Synarell, Puregon en Pregnyll, maar het verschilt ook vaak per arts.

Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes, Pleun

Hee Sandra, dat is lang geleden!!!!!
Jee Tese, ziet je man er tegenop? Lijkt me erg pijnlijk ook voor de man zeg. Hoe doen ze dat precies?
ICSI is inderdaad hoe Pleun het beschreef, heb zelf mijn eerste punctie en terugplaatsing van icsi gehad en zit net in de wachtweken.
En inderdaad elk ziekenhuis gebruikt andere medicijnen enz.
Zelf ben ik begonnen met de pil voor 3 weken, daarna Lucrin gespoten (ik had een speciale prikpen erbij gehad) en toen ik daarna weer ongi werd moest ik er gonal f bij spuiten en begonnen de follikelmetingen. Ben bijna 2 maanden bezig geweest met dat alles op 1 week na.
Wens je veel succes en ben benieuwd hoe het bij jou zal vergaan!!!
Groetjes

hoi,

ja het is natuurlijk eerst afwachten hoe de TESE behandeling gaat uitvallen.
We hebben 19 april een afspraak bij de arts in nijmegen. dus dan zullen we het wel horen, ben wel erg benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren.
Wanneer mijn man voor de TESE heen kan.
Bij TESE halen ze onder plaatselijke verdoving een stukje weefsel uit de zaadbal, dit gaan ze onderzoeken of er zaadcellen in aan getroffen worden, is dit het geval dan gaan ze die selecteren en dan kunnen we verder met icsi. Mijn man ziet er nu nog niet tegen aan, hij heeft het er allemaal voor over. Nou staat er natuurlijk ook nog geen datum geprikt.
En de punctie bij jullie was die erg pijnlijk? Of kan dat ook onder plaatselijke verdoving?
Ik was inderdaad ook benieuwd hoelang je hormonen moet slikken voor ze met de behandeling beginnen.
Hoe lang moet je wachten Deez, voor je weet of het 'gelukt'is of niet? Wat spannend of niet? Hoe voel je je er bij?

groetjes sandra

Beste Moon78,

op dit moment zijn wij met dezelfde procedure bezig, ook in Nijmegen. In november zijn we voor de eerste keer op gesprek geweest, toen is er bloed afgenomen van mijn man, omdat ze eerst een dna onderzoek wilde doen. Als het resultaat goed was, mochten we in februari voor de punctie komen. Helaas bleek dat hij ook een chromosomenprobleem had, maar we kunnen nog wel voor icsi pesa in aanmerking komen. Binnen enkele weken weten we dus meer. Het duurt alleen voor je gevoel zooooo lang, je moet in ieder geval rekening houden met 10 weken wachten op je dna uitslag....Heel veel succes,

Vlinder 14

Hoi Sandra, Bij ons doen ze tese in Belgie en heb daar best goede dingen van gehoord!!!
De puctie moet ik zeggen viel echt 100% mee. Weinig pijn gehad en heb alleen een injectie met een soort morfine gehad. Had het allemaal veel erger voorgesteld. De terugplaatsing was zo gepiept (zondag 18-3) en na 2,5 week moet ik bloed laten prikken en de andere dag krijg ik de uitslag. Mijn eerste week zit er voor de helft op en tot nu toe valt het mee.
Heb ook alles op  mijn web log geschreven

http://www.freewebs.com/babysonneveldt/

Jullie succes hoor!!!!!!xxx

hoi vlinder,
gelukkig hebben wij het dna onderzoek al gehad, dus daar hoeven we niet meer op te wachten. De uitslag was trouwens goed. Wel fijn om te lezen dat er mensen zijn die hetzelfde meemaken als ons. Hoe lang zitten jullie nou in de MM? Bij ons is het allemaal redelijk snel gegaan. Nu is het dus wachten op 19 april en dan op het vervolg, de tese behandeling. die vind ik heel spannend, natuurlijk voor mijn man maar zeker ook voor de uitslag. Als daar niks uitkomt......

Hoi Deez, snap ik het goed dat jullie tese hebben ondergaan in belgie??
Dus nog anderhalve week wachten, spannend zeg. Veel succes, ik zal je weblog ook eens lezen. Ik vind het leuk dat jullie dit allemaal bijhouden, ik ben daar niet zo'n ster in.

groetjes sandra

Heej,

wij zitten nu sinds augustus vorig jaar in de mm. Op zich valt dat ook nog wel mee, dit is alleen al het zoveelste ziekenhuis, omdat andere ziekenhuizen ons niet verder konden helpen. Ze hebben ons ook Belgie getipt(omdat we op een paar km van die grens af wonen), maar daar hebben wij niet voor gekozen, omdat de verzekering het daar allemaal niet vergoed, is ons verteld. Ik ben wel van mening dat alles wat sneller kan, want de communicatie tussen alle afdeling vind ik erg traag. Ben misschien te ongeduldig!!!
We zitten nu dus op een telefoontje te wachten of we nu toch in Nijmegen een punctie uit mogen voeren op kort termijn of naar Maastricht verwezen worden, vanwege de DNA- uitslag. (zitten daar nu alweer 4 weken op te wachten!!!)

Heel veel succes en hopen op een positieve uitslag!!!!!!!

gr Vlinder

Terug
Bovenaan