Hallo, ik heb ook een vraag aangaande doorslapen. Thomasje is nu 5 maanden en niet echt een slechte slaper, maar we moeten toch wel elke nacht 3 tot 4 keer opstaan. Eigenlijk vraagt hij gewoon zijn tuutje, en slaapt dan gewoon terug verder. Natuurlijk zouden wij ook meer uitgerust zijn mocht hij doorslapen. We hadden er ons al bij neergelegd, maar eigenlijk 3 tot 4 nachten op onze tanden bijten om dan een goeie nachtrust te hebben, lijkt wel heel aantrekkelijk. Ik vraag mij gewoon af, 'hoe begin je daar aan?'. Ga je dan toch eerst eens kijken ofdat hij droog ligt, ...? Of laat je hem gewoon huilen? Bij Thomas begint het dus steeds eerst met geluid maken bij het wakker worden, dan wat zeuren en wanneer wij hem zijn tuutje niet geven kan hij echt beginnen wenen en tieren. (Eigenlijk is het wel een hevig baasje en een volhouder.) Bedoel je dat je dan ook nog niet mag gaan kijken? Hoe lang laat je hem dan wenen? Ga je nadien ook nog eens kijken of hebben ze dan het gevoel van 'als ik lang genoeg ween, dan komen ze wel?' Kunnen jullie mij vertellen hoedat dit juist in zijn werk gaat?
Groetjes, Els
Groetjes, Els