Hoe gaat leren doorslapen in zijn werk?

Hallo, ik heb ook een vraag aangaande doorslapen. Thomasje is nu 5 maanden en niet echt een slechte slaper, maar we moeten toch wel elke nacht 3 tot 4 keer opstaan. Eigenlijk vraagt hij gewoon zijn tuutje, en slaapt dan gewoon terug verder. Natuurlijk zouden wij ook meer uitgerust zijn mocht hij doorslapen. We hadden er ons al bij neergelegd, maar eigenlijk 3 tot 4 nachten op onze tanden bijten om dan een goeie nachtrust te hebben, lijkt wel heel aantrekkelijk. Ik vraag mij gewoon af, 'hoe begin je daar aan?'. Ga je dan toch eerst eens kijken ofdat hij droog ligt, ...? Of laat je hem gewoon huilen? Bij Thomas begint het dus steeds eerst met geluid maken bij het wakker worden, dan wat zeuren en wanneer wij hem zijn tuutje niet geven kan hij echt beginnen wenen en tieren. (Eigenlijk is het wel een hevig baasje en een volhouder.) Bedoel je dat je dan ook nog niet mag gaan kijken? Hoe lang laat je hem dan wenen? Ga je nadien ook nog eens kijken of hebben ze dan het gevoel van 'als ik lang genoeg ween, dan komen ze wel?' Kunnen jullie mij vertellen hoedat dit juist in zijn werk gaat?
Groetjes, Els

 
Ook ik heb met hetzelfde probleem de nachten meegemaakt. Maar wij kregen het advies van het cb om toch te laten huilen. Ook al duurt het ruim een uur, of twee uur. Niet als hij stil is gaan kijken of het beter gaat, want dan hebben ze meteen door dat huilen toch aandacht is.
Wij gingen dit doen toen we bij een weekend iets fitter voelden. Het heeft een week geduurd, maar toen sliep hij door.
Het is zeker doorbijten, maar je nachtrust is belangrijk!

Overigens heeft onze zoon ook Thomas, 8 maanden.

Sterkte!
Monique
 
Is misschien een methode, maar ik vind het toch wel een beetje zielig, 5 maanden is nog zo klein om te laten huilen. Probeer anders in ieder geval ook een zakdoek door het ringetje van zijn speen te binden zodat hij hem zelf beter kan vinden of leg meerder speentjes in bed, dan is die makkelijker te vinden. En inderdaad niet meteen gaan kijken dan als hij begint te huilen, op een gegeven moment zal hij hem zelf gaan vinden. Succes...
 
Hoi,
Mijn zoontje is ook 5 maand en hij sliep tot een paar dagen terug van 20.00 tot 08.30 uur. Helaas wordt hij de afgelopen nachten weer wakker.
Wat wij dan doen is, als hij begint te huilen wachten we even of dit doorzet.
Zo ja, dan gaan we kijken of alles ok is. Heeft ie een vieze broek? Of is er iets anders aan de hand? Meestal is er niets zichtbaars aan de hand maar heeft hij gewoon gedroomd. Dan pak ik hem altijd even op (geruststellen) dan wieg ik hem in mijn armen totdat hij weer slaperig wordt. Dan weer in bed.
Werkt prima.
Je zou ook kunnen proberen om hem de eerste keer dat hij komt wat water in een flesje te geven. Kan zijn dat hij dorst heeft. Hebben wij ook gedaan en van het zuigen wordt hij dan gelijk een beetje moe. Overdag laat ik hem wel huilen. Max 15 minuten.
Het lijkt me in ieder geval belangrijk dat je hem laat weten dat je er wel bent door even te kijken of alles goed is. En even troosten zonder woorden of oppakken. Aaien over zijn bolletje en zijn speentje geven.
Er zijn zoveel mogelijkheden. En ik ben erachter gekomen dat je aldoende
leert.
Succes en groetjes
 
We hebben hem nu voor het eerst eens laten doorwenen. Eigenlijk was het nog een redelijk goeie nacht. Om 8.00u hebben we hem in zijn bedje gelegd en hij heeft geslapen tot 4.30u. (Je moet weten dat dit eigenlijk wel al één van zijn topnachten is). We hebben hem laten huilen. Ik dacht... oh neen, hier gaan we dan... hij heeft ons nodig, is verdrietig... en zelfs dacht ik eventjes dat hij deze ochtend misschien kwaad zou zijn op mij :). Na 7 minuten heeft hij opgehouden en gewoon doorgeslapen. Op 6.00 was hij nog eens wakker maar dan hebben we gewoon eventjes zijn tuutje gegeven, omdat hij zo flink was...
Op naar nacht 2 ...
Groetjes en reeds bedankt voor de reacties ! Leuk om te horen dat je er niet alleen voorstaat!
 
Hi Els, waarom geef je hem geen flesje om half 11?
Onze zoon slaapt sinds week 10 door, maar krijgt nog wel een flesje om half 11. Eerst was dit een volledige volle fles, maar nu (hij is 6 maanden) is dit nog maar 90 cc. Hier gaan we langszaam van af stappen. Dit hebben we geprobeerd maar toen werd hij brullend om 4 uur wakker. Dus hij heeft het nog nodig. Onze zoon slaapt nu van 19.00-22.00, dan maakik hem wakker voor een klein flesje, dan slaapt hij binnen 10 min weer en moet ik hem de volgende ochtend wekken...dus misschien idee?
 
Hey ! Wat zijn we blij ! Thomas heeft nu voor de 2e nacht doorgeslapen. 's Avonds gaat hij slapen om 20.00u en wordt 's morgens blij wakker om 6.30u. Soms horen we hem 's nachts wel eens wakker worden, maar na wat te kwebbelen valt hij vanzelf terug in slaap.
Het helpt dus echt eens laten doorwenen!
Aan alle mama's en papa's die hetzelfde probleem hadden. DOEN! Het is hard, maar het loont echt de moeite !
Groetjes,
Els
 
Terug
Bovenaan