hoe gebruik ik die " toeter"?!

Goedemorgen meiden!

Ik heb van mijn buurvrouw zo'n toeter gekregen waarmee je partner naar de baby kan luisteren.
Ik weet alleen niet hoe ik hem gebruiken moet, de buurvrouw weet het ook niet, omdat ze hem voor me heeft gekocht en zelf geen kindjes heeft.
Het geval heeft een kant met een soort plat schijfje waar een klein gaatje in zit en een kant wat zeg maar op een toeter lijkt met een veel grotere opening.
Welke kant zet ik nou op de buik en welke tegen het oor?

Groetjes Sesam

Volgens mij moet je het gedeelte met het kleine gaatje op de buik houden, maar ik weet het ook niet meer zeker. Ik had zo'n ding bij de zwangerschap van mijn eerste zoontje ook gekregen, maar weet het ook niet meer precies. Het is ons toch niet gelukt om het hartje te horen. Probeer het anders even op beide manieren. Ik weet wel dat het het beste is om na het bezoek aan de verloskundige te gaan luisteren. Zij weet namelijk waar het hartje ongeveer zit, en dan kun je thuis op diezelfde plek gaan luisteren. Als het kindje nog genoeg ruimte heeft om te draaien wordt het namelijk moeilijk om het hartje te vinden. Ik hoop dat het je gaat lukken.

Liefs Maria
35 weken zwanger van 2e zoontje!

Hallo,

Ik las toevallig je berichtje...
Je trekt een denkbeeldige lijn, van je navel naar je liezen. En op de helft van die lijn zet je de "toeter".
Je moet de de brede kant (zonder met je handen vast te houden) tegen je buik houden. En het gedeelte met het kleine gaatje erin tegen je oor klemmen.
Je klemt de "toeter" dus tussen je oor en je buik in.

Ik ben alleen vergeten, vanaf hoeveel weken je het met de toeter kunt horen.
Ik meende dat het vanaf een week of 26 was. Ik denk dat je dat het beste even na kunt vragen aan je verloskundige.

Ik heb er zelf ook één en ben 38 weken zwanger, maar het lukt mijn man niet om het hartje met de toeter te horen. (het kindje doet het echter prima hoor, dus niet schrikken als je niks hoort!)

Succes ermee!

Janneke.

Hoi hoi,

een toeter heb ik nog nooit van gehoord..
maar ik weet wel als je ver genoeg zwanger ben, kan je partner gewoon door je buik heen horen, bij mij in ieder geval wel..

succes

groetjes San
38/5

Terug
Bovenaan