<p>We hebben het hier veel over onze kleintjes en onze zorgen daar over. Daarmee maakt dat ons al een ouder met het hart op de juiste plek. We willen het beste voor onze kindjes. Hoe zit het met jou? Als moeder of vader?</p><p>Na een pittige middag en nog dramatischer avond stond ik net tussen de vijf minuten klok (een time-out voor ons allen in een poging ons kleintje die veel te moe was te laten ontprikkelen en zelf in slaap te laten vallen) tranen met tuiten te huilen. In de keuken, hopend dat ze het niet zou horen (mijn vriend heeft avonddienst). Het absurde was dat ik het na vijf min weer moest afbreken om haar even te troosten. Daarna weer vijf minuten. Gelukkig viel ze toen snel in slaap en kon ik even los gaan.</p><p>Ik wentel niet graag in zelfmedelijden. Ik ben gewoon op. Moe van het zorgen voor iedereen behalve mijzelf. En staat er ook nog een verhuizing voor de deur. Dit weekend heb ik als verrassing een hotel geboek met een dinner in een restaurant waar mijn lief al heel lang naar toe wilt. We zijn sinds november niet meer samen uit geweest en hebben weinig echt tijd voor elkaar. Daarnaast een hoop te vieren. Oma past met alle liefde een nachtke op. Met onze dochter gaat het fantastisch (op de sprongen waar ze nu weer in zit na), we zijn sinds drie weken verloofd en gaan na de zomer trouwen en nu staat ons droomhuis op de stoep. Eindelijk meer ruimte.</p><p>Ik ben zo moe en geprikkeld dat ik bang ben dat ik niet gezellig ben tijdens deze verrassing. En dan staan de maandelijkse hormonen ook nog voor de deur ?</p><p>Op zulke momentem google ik naar een uitspraak van Rumag. En deze hielp mij om alles weer in perspectief te zien: " Zie je het even niet meer zitten? Bedenk dan dat er ergens een idioot staat te trekken aan een deur die je moet duwen'. Na een lachbui vol tranen heb ik besloten morgen echt even tijd voor mijzelf te nemen. Al werk ik momenteel niet. Ook dan is een time-out van huis, kind en verloofde belangrijk ? </p><p>Hoe kom jij dit soort momenten door?</p><p> </p>