Hoe geef ik mijn kindje van 6 maanden pap?

Hoi allemaal,

De arts bij het CB gaf aan dat ik mijn  zoon van 6 maanden nu 1x pap kan geven.   Ze gaf aan dat dit het beste met een lepel gevoerd kan worden.  Hij krijgt Biobim baby plus.   Dat hebben we dus  met een lepel gegeven, maar daar waren we heeeeeel erg lang mee bezig.   Toen dachten we, we doen het toch maar in de fles.    We hebben een  3-standen-speen van difrax die ook voor pap gebruikt kan worden volgens de verpakking, maar ook dat duurt eindeloos.  Ik heb zelf  het speengat vergroot, maar dan is het weer te groot en verslikt die arme jongen zich.   Hoe doen jullie dit?

Groetjes,
Loekje

Onze dochter nu 7 maanden zou met 6 maanden ook pap krijgen volgens het cb ook met lepel. Ik heb het 4 dagen geprobeerd maar ze vond er niks aan. Ik ga het weer proberen nu. Ik denk dat je kindje het het beste zelf aan geeft. Wat ze ook bij het cb zeggen, elk kindje heeft zijn eigen tempo.
Ik zou zeggen probeer het even en lukt het echt niet ga probeer het dan over een paar weken weer...

Succes

Groetjes

Hallo Loekje,

Ik vraag me af hoe gaf je het fruithapje??
Het is even wennen met een lepel maar uiteindelijk krijgen ze het snel door.
En hoe lag is lang volgens jou, wij waren er in het begin zo'n half uur tot 3 kwartier mee bezig en nu mijn zoontje een jaar is soms nog een 20 minuten , met een fles liep bij ons ook waardeloos.
In ieder geval succes ermee.

groetjes claudia

Ik heb pap ook altijd met een lepel gegeven. In het begin is het even wennen, maar als snel hadden ze het hier goed door en was de pap zo op.
Met een lepel is bovendien beter voor de ontwikkeling van de mond/kaakspieren en de spraakontwikkeling.

Hoi als je het in de fles doet moet je het niet te dik maken.
Als je rijstebloem van nutrix probeerd hoef je er maar 2 a 3 eetlepels in te doen.En in een bord is dat 5 ot 7.Mijn zoontje is bijna 8 mnd en vind pap van een lepeltje nog steeds niets.En het duurt zo lang.
succes
groetjes Roosje

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.   Het fruithapje geef ik ook met een lepel, maar dat is meestal iets dikker dan de pap.   De pap is gewoon niet zo dik als ik dacht dat het zou zijn.   Op de verpakking van Biobim staat dat je voor een bord pap 6 tot 8 lepels moet toevoegen aan de melk.   Dan is het nog steeds heel dun, waardoor het dus best een kliederboel wordt.   Ik denk dat het toch geduldig met een lepel moet gaan gebeuren, alleen weet ik niet of ik de leidsters op het kdv dit kan vragen.   Het is ter vervanging van de fles van 11:00u.   Ze hebben het daar natuurlijk best druk omdat mijn zoon niet de enige baby is.   Ze vinden ook dat hij aardig de tijd neemt voor een gewone fles, al maken ze daar totaal geen probleem van hoor.

Nou ja, geduld is een schone zaak!

Groetjes,
Loekje

Hoi Loekje,
als de pap te dun is, kun je hem het beste aanmaken met wat meer poeder. Dan dikt ie iets in.
Wij hebben uitgevonden dat Simon zijn pap het beste eet als we het lepeltje na een hap in zijn mond houden. Dan slikt ie het netjes door, als we dat niet doen dan spuugt hij het uit.
Succes!

Hai,

ik kreeg ook het advies om de pap met een lepel te geven, maar dat duurt een eeuwigheid s' morgens. En omdat onze kleine meid (6 maanden) normaal om 7 uur haar fles krijgt en daarna weer lekker terug gaat haar bedje in, geef ik de pap gewoon in een fles, dat werkt prima (en een stuk sneller).

Volgens het cb moet je zoveel mogelijk met een lepel geven ivm de mondontwikkeling, maar ik denk dat het vanzelf wel goed komt. Groenten en fruit krijgt ze ook met een lepel, dat gaat prima. En straks met 7 maanden krijgt ze ook brood.

Terug
Bovenaan