Hoe gek kun je jezelf maken???

Hoi allemaal.

Ik heb in maart een missed abortion gehad (op de 12 wkn-echo zagen we dat het vruchtje na 7 weken "gestopt" was). Gelukkig kreeg ik al snel een curettage, die overigens 100% meeviel (geen pijn, geen bloedverlies).

De curettage is nu 8,5 week geleden.....en nu wacht ik dus op een menstruatie.

Echter:
Drie weken geleden dacht ik een eisprong gehad te hebben, en ik voelde me ook écht zwanger. Alle symptomen! Het zeurderige gevoel in m'n onderbuik, de gevoelige borsten, m'n huid die reageerde....ik denk zelfs beter te ruiken.

Maar na (enkele) zwangerschapstesten (gisteren de laatste) moet ik concluderen dat ik mezelf voor de gek heb gehouden.

Niet zwanger....nog geen menstruatie.
Ik zit nu in een niemandsland, en het maakt me verdrietig en twijfelachtig. Ik merk dat het z'n weerslag heeft op m'n relatie. Ik ben humeurig, een beetje teveel met mezelf bezig.....

Is er iemand die hierop wil reageren?
Ik kan wel een beetje positiviteit gebruiken ;-)

Groetjes Jaine
p.s. En ja ik weet het allemaal, al die cliché's: er niet teveel aan denken (lukt niet), gelukkig zijn met de 2 schatten van kinderen die je al hebt (ben ik ook!), maar ondertussen zie ik met lede ogen aan hoe de buiken in mijn omgeving groter en groter worden, en de mijne leeg is....

Sorry voor het zeurderige verhaal

Hoi Jaine,

Geeft niet hoor, je zeurderige verhaal. hebben we allemaal wel eens. Schrijf het hier maar gewoon hier op het forum neer hoor! Daar zijn we voor.

Fijn dat je geen last hebt gehad van de curettage (ik heb er zelf ook een "goede" ervaring eme, curettage 2 weken geleden gehad, ook geen pijn en geen bloeding gehad erna).

Erg vervelend dat je  sinds 3 weken alle zwangerschapssymptomen hebt  en dat de testen negatief zijn. Kan me voorstellen dat je je in niemandsland bevindt. Je lichaam kan je aardig voor de gek houden. Ik hoop voor je dat je snel zekerheid krijgt (en toch snel weer zwanger bent).

Wij "wachten" nu ook op de volgende ongi, als die komt tenminste. Moet 25 juni op controle bij de gyn (6 weken na curettage). Moet jij ook nog terug op controle? Misschien dat gyn je uitsluitsel kan geven over je kwaaltjes?

groetjes,
Dion

Hoi Dion,

Dankjewel voor je reactie.

Inmiddels ben ik vanmorgen begonnen met vloeien, dus de menstruatie is éindelijk op gang gekomen, 9 weken na de curettage.
Nooit gedacht dat ik nog eens blij zou zijn om ongesteld te worden, maar eindelijk is de onzekerheid voorbij.
Mezelf niet voor de gek houden, gewoon nieuwe ronde.

Wel is het vertrouwen weg. Een volgende keer zal ik heel erg twijfelen, wel of niet zwanger, terwijl ik de vorige keren heel precies kon zeggen wánneer ik zwanger was geworden etc. Maar goed, als dat alles is!

Ik ga positief op weg, en hoop dat het niet zo lang zal duren.

JIj ook heel veel sterkte, je curretage is natuurlijk nog maar pas geleden, maar ik hoop dat je lichaam snel weer de oude is, veel succes!!!!

Liefs, Jaine

Kan me heel goed voorstellen dat je blij bent dat je ongi doorgebroken is. Echt een nieuwe start dus. Je weet dat je lichaam weer een ritme heeft gevonden.

Hopelijk mag je snel gezond zwanger zijn, zonder teveel twijfels en angst in de eerste weken.

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan