hoe geven jullie brood?

Ik ben nu begonnen met brood te geven aan mijn zoon (bijna 7 maanden).
Ik geef het hem in de hand (korstjes).
Maar nu moet hij naar een heel sneetje brood toe. Ik vroeg mij af hoe jullie je kind brood geven.
Stoppen jullie het bij je kind in de mond stukje bij stukje?
Het lijkt me zo'n smeerboel als ik het brood ga beleggen met margarine enzo en hij eet het uit de hand....
Ben benieuwd naar de reacties.......

Bedankt! Sandra
 
Wij geven het brood of met de hand in kleine stukjes is inderdaad wel een kliederboel, maar met een nat doekje ook zo weer opgeruimd. Heel soms doe ik het met een klein vorkje. Dit vind ik wel nog een beetje eng omdat ze soms haar hoofd in 1 keer naar voren doet en dan prikt die vork zo in haar keel.
Maar aan de andere kant pakt ze wel zelf de vork en stopt hem in haar mond (met hulp natuurlijk).

groetjes
 
ik geef het haar ook meestal in stukjes in de mond. soms pakt ze ook zelf een stukje en doet dit in haar mond. is net waar ze zin in heeft
met een vork hebben we ook gepobeerd,maar op de een of andere manier vind ze dat niks,terwijl ze wel van een vork eet met avond eten
 
ik geef het brood ook in stukjes gesneden, en dan stop ik het in haar mond. Ze is nu bijna 1 en we gaan binnenkort proberen of ze zelf kan prikken met een stomp vorkje....
 
Hier gewoon in kleine stukjes die ze zelf in haar mond stopt. Zo doe ik dat over het algemeen ook met groente en fruit dus ze is het gewend. Het kliederen (zeker met brood) valt wel mee hoor!
 
Ik geef de stukjes zacht brood met boter in haar mond en de korstjes (waar haast geen boter op zit) leg ik op het plankje van haar kinderstoel. Die pakt ze er zelf af en stopt ze met haar handje in haar mond.
De kinderstoel is trouwens sinds kort. Daarvoor deed ik het op het speelkleed en deed ik steeds een klein stukje in haar mond tijdens het spelen.
Bij ons valt de kliederboel erg mee!
 
Ik heb haar ook meteen zelf laten eten. Ze accepteerde het niet als ik het in haar mond deed. Ze was toen ook een maand of 7.
In het begin deed ik alleen een beetje boter erop en dan in stukjes snijden en voor haar neerleggen.
Als je de boter er heel dun opsmeert, wordt het niet echt een kliederboel hoor... wacht maar tot ze zelf spaghetti willen gaan eten :).
 
beginnen met vast voedsel is altijd een smeerboel, kan toch niet verwachten dat ze dan al netjes eten.
Bij mij krijgt ze nog geen korst want dat bijt ze af met haar tandvlees. Ze krijgt kleine stukjes brood wat ik in haar mond stop.
 
Terug
Bovenaan