Hoe gewone melk geven?

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hai hai,</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">wij hebben op het kdv te horen gekregen dat ze vanaf 1jaar de kindjes op de groep zoveel mogelijk normale melk geven ipv flesvoeding en of wij hier alvast over na willen denken/alvast zachtjes aan gaan beginnen om hem hieraan te laten wennen. Ik zou dus niet weten welke melk en wanneer en hoeveel je dit dan moet geven? En geef je dit dan uit een tuitbeker of zo? Graag jullie advies. Dank je wel</span></p>

Tuitbeker, fles, gewone beker. Wat jouw kind fijn vindt. Ik heb voor de overstap nog KV met gewone halfvolle melk gemixt. Werkte prima!

Tuitbeker of rietjesbeket idd. 
Wij gaven dit dan bij de boterham. En als ze minstens 100  ml dronk, gaven we niet meer de fles daarna. De eerste paar keer dronk ze maar heel weinig, dus nog de fles gedaan. Na een tijdje dronk ze genoeg gewone melk en zijn we helemaal overgestapt.
Maar doe de overstap vooral op jullie tempo, en niet alleen omdat het kdv dat wil. Dat lijkt me niet de juiste insteek!

Mijn zoontje is nu 4 en krijgt nog steeds een combinatie van gewone melk en peutermelk. In de ochtend peutermelk en s middags gewone melk. Ik ben voorstander van peutermelk, er zit meer ijzer en vitamine D in. Dus laat je niet pushen door het kdv. 
Mijn zoontje dronk het uit een tuitbeker of rietjesbeker. Mijn dochtertje van nu 10 maanden drinkt uit een oefenbeker of 360 beker, die ga ik niet leren om uit een tuitbeker te drinken. 

Terug
Bovenaan