Hoe groot is de baby bij 18 weken?

<p>Hoi ?‍♀️ </p><p>Ik lees op verschillende sites over de lengte van de baby per week. Ben nu 18 weken zwanger :) maar bij de een staat er 14 cm, de ander 20. Ben erg benieuwd wat nou klopt! <br />Alle baby’s groeien hetzelfde in deze week, maar weet iemand hoe groot de baby is rond week 18? </p><p>Ben gewoon erg benieuwd! Ik voel nog niets en mn buikje is ook nog niet heel erg aanwezig. </p><p>bedankt, groetjes </p>

Ik meen zon 14 cm, maar na het 1e trimester gaat volgens mij niet iedereen helemaal gelijk op.. hoe dan ook zegt je buikomvang echt niks en afhankelijk van hoe je placenta ligt, kan het zelfs nog 3 a 4 weken duren voor je iets voelt. Verloskundigen voelen aan de groei van de baarmoeder hoe je baby groeit. Die komt bij jou nu iets onder de navel als ik het goed heb. Ik zou me iig niet druk maken over groei en niks voelen! Zat meiden bij wie je met 30 wk nog amper een buik ziet.

Volgens mij komt het verschil doordat er eerst wordt gemeten van kop tot kont zeg maar. En later in de zwangerschap gana ze uit van de totale lengte, dus inclusief benen. 
In de lengteweergave bij de zwangerschapsweken zie je daarom een sprongetje terug!
Op de termijn van 18 weken hoef je de baby nog niet te voelen. Als je hem haar wel al voelt dan hoeft dit zeker nog niet dagelijks. Ook een buikje kan idd nog veel later verschijnen. 
Bij de 20 weken echo kunnen ze je vast meer vertellen over de grootte van je ukkie. 

Terug
Bovenaan