Hoe groot is de baby bij de bevalling?

Hoihoi meiden..

Nou vandaag hebben we een echo gehad om te bekijken of ik nog genoeg vruchtwater had omdat er tijdens de 12 weken en 20 weken echo iets te weinig was maar gelukkig was er niks aan de hand.
Ook hebben ze onze baby opgemeten en een schatting gemaakt van het gewicht..

Ze word 6 á 6,5 pond en een centimetertje of 48.
Ben erg benieuwd of het daadwerkelijk zo is.

Hoe zwaar word jullie kindje?

ik loop onder controle in het ziekenhuis omdat onze meid aan de grote kant is. Ze is nu al ongeveer 8 pond en ik moet nog 3 weken.
MAAR het zijn momentopnames.. ze kunnen nooit op de cm of gram afmeten wat het gewicht of lengte wordt. Het kan groter zijn maar ook kleiner.

Maar 6 pond is lekker hoor :) Beter dan bij mij, de laatste paar weken groeien ze nog gemidden 150 gram per week. Dus ik kan op 10 pond uitkomen :S

Oh dat is wel veel ja junior.. Gaan ze het niet inleiden dan omdat het aan de grote kant word? Bij mij hadden ze eerst ook het idee dat het een flinkerd zou worden en toen hadden ze het erover dat we het de eerst volgende keer bij de verloskundige gaan bespreken of inleiden zin heeft en of ze dit gaan doen...

Ahh ookal wegen ze behoorlijk wat, als ze maar gezond zijn onze kleintjes straks!!!

ik heb zowieso woensdag een afspraak bij de vk, en ga dan de uitslag met haar bespreken die ik heb gehad in het ziekenhuis afgelopen week.
Op 15 april staat er weer een groei echo gepland.
Ik wil ook weten wat er gaat gebeuren, want in eerste instantie wilde ik thuis bevallen maar ik begin nu te twijfelen.
Ff afwachten wat ze adviseren in deze situatie..

Sabrina 37 weken en 1 dag zwanger

Bij mij hebben ze nog geen schatting gemaakt (bij de vorige zwangerschappen ook niet trouwens) Ze zeggen dat dit kindje gemiddeld is, en dat zeiden ze de vorige keren ook.

Onze dochters waren:

Nadia: 3630 gram en 50 cm
Céline: 3765 gram en 51 cm
Marin: 3870 gram en 50 cm

Dus ik ga ervanuit dat dit kindje ook weer rond de 7,5/8 pond uitkomt. En rond de 50 cm. We zullen zien.

Hallo Maaike,

nou ik zou me niet zo vasthouden aan die schatingen!! Het kan zo een dikke pond schelen hoor.

Bij mijn zoontje klopte de voorspelling.
geschat 4000 gram en hij woog 3955

maar bij mijn dochtertje niet.
geschat 3500gram max en ze woog 4080gram.

En beide zijn in 2 keer persen geboren, dus gewicht zecht echt niks over de bevaling.
Ok een 10 ponder kan me voorstellen dat dat iets minder soepel gaat,hahaha)

Groetjes Anne
mv Levi en Jessie

@mamamiep, ze maken alleen een groei echo als ze het nodig vinden of niet kunnen voelen hoe de baby ligt wat bij het geval was. Mijn baby heeft na week 32 een groeispurt gemaakt want toen was het 'normaal' en nu zit ze boven het gemiddelde.

Terug
Bovenaan