Hoe groot is mijn kans op zwangerschap nu??

Hebben er hier eigenlijk meiden ervaring met een door clomid (of andere hormonen) opgewekte eisprongen??

Hoe groot is de kans dat je zwanger raakt als je ''het'' precies op de goede dag doet??

Ik heb afgelopen weekend een eisprong gehad na het gebruik van clomid 100 (1e x 100mg)

We hebben natuuuurlijk geklust maar moet nu 2 weken in spanning wachten. In het ziekenhuis kreeg ik alvast een recept mee voor mijn volgende clomid voor als ik ongesteld wordt maar ging eigenlijk van het positive uit--> wel zwanger.

Maar ze konden me in het ziekenhuis niet vertellen hoe groot de kans op zwangerschap is als je op de dag van de eisprong vrijt (het is dan toch wel precies goed uitgekiend dus ik zou denken een grote kans??)

groetjes Nicky

hallo Nicky

Je zou idd zeggen dat de kans erg groot is, dat dacht ik vorige maand ook. Toen had ik ook clomid 100mg en ze hadden ook nog eens een pregnyl spuit gegeven (dan krijg je na 36 uur  je eisprong). Ik had niet anders verwacht als dat ik zwanger zou zijn. Ik voelde mezelf zelfs zwanger. Misselijk, pijnlijke borsten... Maar op het moment dat ik een zwangerschapstest wou doen werg ik ongi....
Je moet naar zo denken: Bij de meeste "normale" stellen  is het ook niet in 1x raak.
Nu ben  met de 2e ronde bezig. De dag voor, van, en na de eisprong zijn we stevig aan de klus geweest. Dus ook nu denk ik, het zal toch wel....  
Maar helaas is het weer afwachten...2 hele lange weken....

Ik hoop voor jullie natuurlijk dat het gelijk raak is, maar probeer jezelf niet zwanger te "denken" zoals ik dat deed. Heel veel succes!

Hoi Nicky,
Helaas is de kans op zwangerschap met clomid (ook als je op de juiste dagen klust) niet 100%, maar slechts zo'n 15%. Vrijwel iedereen die clomid slikt weet wanneer haar eisprong is en zal dus klussen op en rond die datum. Jammer genoeg raken veel meiden niet in 1 keer zwanger. Je moet echter bedenken dat ook met een regelmatige cyclus zonder clomid de kans op een zwangerschap rond dit percentage ligt. Ik was 1 van de gelukkigen die wel in ronde 1 met clomid zwanger was, helaas heb ik vorige week een miskraam gehad met 8 weken.
Groetjes, Madelief

Bedankt voor jullie reacties!

Dit was alleen natuurlijk niet wat ik graag gehoord had  maar ja ik moet geduld hebben en we zien wel.

Madelief, heel veel sterkte! Ik moet er niet aan denken dat als ik eindelijk zwanger zou zijn ik weer een miskraam zou krijgen.... Maar dat zijn zorgen voor een later moment voor mij.
Hopelijk tel je snel weer aan.

En mama, je hebt gelijk want je kunt jezelf ooit echt GEK maken! Jij ook heel veel succes!!

Groetjes Lenicka

Terug
Bovenaan