Hoe groot/zwaar zijn jullie kindjes nu?

Vrijdag waren we voor de 2e keer bij het cb.

Toen Julia geboren werd was ze 51cm en 3350gr.
De 1e keer cb was ze 53cm en 4150gr.
Deze keer was ze 58cm en 5270gr.

Is ze nu zo hard gegroeid, of valt het mee?

De eerste prikjes vielen trouwens mee, gelukkig. Alleen tranen toen ze geprikt werd, en 's avonds 37.8. Viel mij 100% mee!

Liefs Marit

Ik heb geen idee of het veel is, maar ik persoonlijk vind dat ze goed gegroeid is!

Gelukkig heeft ze weinig last gehad van de prikjes.

Sven was bij de geboorte 3340 gr. en 50 cm. Afgelopen donderdag voor het eerst bij het cb en toen was hij 4240 gr. en 54 cm.
Ik was heel trots aangezien hij na zijn geboorte heel veel was afgevallen. We hebben toen alles op alles gezet om hem voldoende te voeden en dat heeft gewerkt!

Warren is nu 5 weken en 5 dagen en 5 kilo!
Hoe lang hij nu is weten we niet, maar hij zit in middels in maat 62; 56 begon te kort te worden!

Bij geboorte was hij 3960, meten deed 't ziekenhuis niet, maar de kraamverzorgsters vonden 'm allemaal (geboortehotel, vandaar meerdere kraamverz.) erg lang.

De eerste keer CB was met 3 weken en 4 dagen, toen was hij 56 cm en 4600 gram.

Hij is dus relatief 'slank' en laaaaang, net z'n vader ;-)

We mogen 12 november voor de 2de keer naar het CB, dan krijgt hij ook zijn eerste prikje.
Maar goed dat dat een vrijdag is: ons mannetje slaapt altijd alleen als we 'm inbakeren en dat mag niet na prikjes...

Ik ben ook vrijdag geweest.
Ik kreeg te horen dat ik Karlijn vaker moet aan leggen want ik kreeg te horen dat ze veel te licht was in vergelijking met haar lengte ze weegt 5250 en is 59 cm. Ik maakte me er al niet zo'n zorgen om aangezien ik vind dat ze aardige hamsterwangen heeft en als ik dan kijk naar wat Julia weegt dan vind ik al helemaal dat ze niet te licht is.kreeg te horen dat ik haar echt om de 3 a 3,5 uur eten moest geven en haar er zelfs wakker voor maken. Heb het gisteren geprobeerd maar mevrouw wil helemaal niet om de 3 uur, na een paar slokken stopt ze met drinken terwijl ze super drinkt als ik haar om de 4 uur geef.

Karlijn is trouwens een echte drama queen, wat vreselijk schreeuwen bij de prikjes.
Ze heeft er verder geen last van gehad, temp was ´s avonds 37,1

Stan is vandaag precies 4 weken. Hij was van de week de eerste keer bij het CB. Hij woog nu 4770 en was 54 cm.

20 november terug voor de eerste prikken, en paar weken daarna

ZWEMMMMMMMEN!!!!

heerlijk

ow!! ik wil ook babyzwemmen!! Kijk er zo naar uit!!! heb al een setje zwemluiers gehaald (met een bon uit wij jonge ouders geloof ik).

Floor was dinsdag 54 cm en 4200 gram... Maar ze groeit goed en is een blije tevreden baby! Mag niet klagen..

Liefs,

T

Hè essje,

Vaag!! Bij ons cb waren ze juist heel tevreden! Als we naar de groeicurves keken ging ze in lengte en gewicht bovengemiddeld. Wat raar dat ze bij jullie vonden dat ze te licht zou zijn...

Leuk om te horen van al die andere kindjes hoe het groeien gaat :).

Liefs Marit

Met de geboorte woog Lars 3700 gram.
Hij was met 3.5 week 4160 gram en ik denk ongeveer 55cm.

Volgende week maandag ik de 1ste controle bij het cb met 5.5 week.

Lijkt me ook heerlijk om te gaan babyzwemmen!!

Terug
Bovenaan