Hoe hard wiegen

Hi allen, mijn zoontje vam 2 maanden houdt ervan om gewiegd te worden. Ik doe dit altijd heel langzaam en rustig. Mijn man wiegt veel en veel harder. Dit heeft wel meer effect, ons zoontje slaapt er wel sneller door als mijn man het doet. Alleen ben ik zo bang en bezorgd dat dit te hard is en dat het schade kan aanrichten aan zijn hersenen. Hoe hard mag je eigenlijk wiegen? Hoe hard wiegen jullie?
 
Valt dat te meten dan? Lijkt me heel subjectief wat hard wiegen is. Ben je bang voor shaken baby syndroom?
Soms ben ik met de schommelstoel vrij stevig heen en weer geschommeld in de hoop dat dat hielp. Toch lukte mijn man het beter. Niet omdat hij het harder deed, gewoon heel anders. Of misschien omdat zijn uitstraling anders was, wie weet?
Ben ook wel benieuwd of er echt een objectief antwoord op je vraag bekend is.
 
Hier pas ik het aan op haar stemming. Hard huilen is wat meer ijsberen en dan wieg ik zowel heen en weer als hobbelend op en neer. Dat is wel zo dat haar hoofdhe er niet van rammelt ofzo ? Soms werkt bounce beter. Als een stuiterbal. Dus door je knieen en dan een grote dip, kleinere dip, nog kleinere dip, kleine dip en opnieuw. Maar dat doe ik met mn hele lijf, niet alleen de baby. Als ze bijna slaperig is, dan ga ik steeds zachter tot ik gewoon stil sta en rustig heen en weer beweeg. Als een rietje in de wind. 
Beter kan ik het niet omschrijven
 
Oh en als ze overstuur is tik ik ook ritmisch met een vinger tegen haar kontje. Hartslagtempo. Dat werkt ook erg goed.
 
Wanneer je je druk maakt dat het iets te snel gaat, geef het aan bij je man!
In die eerste periode, voornamelijk met krampjes, lukte het mijn man ook vaak beter om die kleine rustig te krijgen. Hij wiegte ook, maar ik denk dat het ook voornamelijk kwam omdat hij zelf altijd heel rustig en kalm is, dus ik denk dat dat ook heel erg hielp. Ik aan de andere kan zat vol met hormonen, in paniek dat ik mijn kindje niet zelf rustig kon krijgen.
 
Terug
Bovenaan