hoe hebben jullie dat geregeld?

Hoi,

Ik ben normaal een positief ingesteld mens, maar de laatste tijd zit ik me toch vaak af te vragen hoe het zal gaan met onze dochter mocht ons allebeide iets overkomen en zij dus wees word.
't  is niet dat ik hier contstant mee zit, maar wil hier toch iets voor regelen.
maarja kan je dan gewoon naar een notaris, of kan je het ook onderling regelen.
het moet natuurlijk wel ergens beschreven staan!
We hebben al wel mensen benaderd van wie wij graag willen dat ze onze dochter dan in huis nemen, maar hoe zet je zoiets op papier, en zijn er al meer mensen die zoiets geregeld hebben of nog willen doen.
gewoon even weten hoe jullie daarover denken.
en evt nuttige tips.
groetjes mamsie

hoi
wij zijn bezig met een testament,waar o.a in staat dat onze kinderen(nu nog 1,maar worden er vanzelf meer)naar de ouders van mijn man gaan.dit moet bij de notaris.is wel duur,maar als je het niet beschrijft gaat je kind gerust naar vreemden!!belachelijk,maar waar.
groetjes kari

Hoi

Wij hebben het bij de  eerste al laten vastleggen bij de notaris dat ze naar de zus van m'n man gaan. Dit hebben we ook aan z'n zus en haar vriend gevraagt of ze het wilden.
Als je het niet beschrijft wordt het uitgemaakt door de kinderrechter.

Groetjes Lucretia

hoi,
een kennis van mij die heeft een briefje in de keuken lade liggen.
dat ze naar haar ouders gaan.
zelf heb ik niks op papier maar mijn zus weet dat ik graag zou willen dat zij ze mag op voeden.
ze heeft wel zelf 3 kinderen, mar zou   met liefde onze 2 er bij nemen.

natuurlijk hoop ik gewoon 80+ te worden.
xx

hallo,
Wij hebben het ook bij de notaris laten vastleggen. Houd er echter rekening mee dat het alleen vastleggen is waar jou kinderen naar toe gaan als jullie iets overkomt. Over de manier waarop jullie bepaalde dingen graag zouden willen zien in die situatie dus educatie, opvoeding van je kinderen, familie die de kinderen willen zien etc. dat moeten jullie apart met de voogden afspraken over maken. Dat staat niet vast bij een notaris.
Dus een rondje om de tafel omdat vast te leggen.

Groetjes Knof

Wij hebben al jaren een testament (hadden samen huis gekocht zonder getrouwd te zijn, dan moet je dingen goed vastleggen, anders zou de familie van de overledene plotseling de helft van het huis mogen opeisen van de achtergebleven partner!! Leek ons niet zo fijn...) en daarin staat dat men na ons overlijden maar moet kijken wie voogd wordt van eventuele kinderen. Wel zijn die eventuele kinderen de enige erfgenamen (dus niets naar rest familie).
Nu Christian daadwerkelijk geboren is, hebben we eigenlijk geen gehoefte om dit te veranderen. We hebben geen voorkeur wie hem zou moeten opvoeden als wij er niet meer zijn. We hebben liever dat het op dat moment bekeken zou worden, wie het het beste kan en wie wil (is een hele verantwoordelijkheid!!). Bij opa's en oma's, ooms en tantes, we denken dat hij overal wel een goede jeugd zou kunnen krijgen.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

Hoi,
wij hebben het wel vast laten leggen in een testament. Kun je ook meteen het erven goed laten regelen als je niet getrouwd bent. Wij hebben een samenlevingscontract en moest dat erven dus echt apart laten vastleggen, anders zou Quinn (en eventuele volgende kinderen) alles erven van de overledene ouder. De andere ouder krijgt dan dus niks.
Daarnaast hebben we dus een voogd benoemd. Die hoeft niet perse de kinderen op te voeden, maar is wel verantwoordelijk voor goede opvoeding en woonomgeving enzo.
Als je dat niet goed regelt en de familie komt er niet goed uit... tsja en wie heeft de doorslaggevende stem dan??? daar kan echt een hoop gedonder van komen. Zie het vaak in mijn werk helaas en dan beslist de kinderrechter. Het kan zelfs zo zijn dat dan de voogdij bij een instantie komt te liggen.
Ook heeft de familie dan wel wat anders aan zijn hoofd dan daar ook nog over te moeten beslissen. Wij vonden het beter om het van te voren vast te leggen.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan