Hoe hebben jullie een keuizersnee ervaren???

Hallo allemaal

Ik ben benieuwd hoe jullie een keizersnee hebben ervaren.
Ik zelf heb van de week een datum gekregen. Ik had gehoopt om toch natuurlijk te bevallen maar helaas na een draai poging bleef de kleine lekker liggen zoals die lag en kreeg ik dus de keus. Of vaginaal bevallen of een keizersnee. Wij hebben dus voor het laatste gekozen. Ik ben benieuwd vooral de periode daarna. Een vriendin van mij zat 12 uur later helemaal fris en fruitig in d'r bed, maar van de week ben ik bij iemand geweest die een dag ervoor een keizersnee heeft gehad en die zag er niet uit. Ik zie er wel erg tegen op. Het is toch een dubbel iets, een buik operatie en een bevalling.
Ik ben wel wat gewend (heb zelf 4 buikoperaties gehad) maar ja iedere keer is toch weer anders.   Ik weet ieder mens is anders en iedereen beleefd het ook anders maar ik ben toch benieuwd naar jullie verhalen. Alvast bedankt
Gr Naatje74  

Volgens mij zit je bij ons op het septemberforum en dan heb je mijn verhaal al gelezen. Maar ik reageer toch maar effe. De 'bevalling' zelf is een fluitje van een cent. Het is natuurlijk wel eng maar dat blijkt achteraf ook wel mee te vallen, je hoeft er alleen maar te liggen en voelt er niks van. Het herstel zal ook voor iedereen anders zijn, maar ik vond vooral de tweede dag erg. Toen ik heb toch flink gehuild omdat ik me amper kon bewegen. Als ik stil lag was het goed, maar zodra ik me bewoog dan deed het flink pijn. Maar in de nacht van de tweede op de derde dag ging het opeens, zomaar uit het niets, veel beter. Ben toen alleen naar het toilet gelopen. Nu, op dag 6 (en dag 5 ook) slik ik geeneens paracetamol meer. Het doet wel een beetje pijn met opstaan maar het stelt weinig voor. Wel ben ik erg moe, kan wel voelen dat dit anders is dan na een gewone bevalling.

Alles bij elkaar opgeteld vond ik het wel meevallen. Bevallen zonder pijn bestaat nu eenmaal niet. Maar ik vond deze pijn beter te doen dan weeen eigenlijk. Ik denk dat als je al buikoperaties gehad hebt, dit waarschijnlijk wel redelijk mee zal vallen voor je. Je weet hoe een buikwond voelt, het enige dat ik voel is die wond, van binnen voel ik verder niks. Geen buikpijn ofzo, kan ook gewoon zonder pijn naar ontlasting maken enzo. Het gaat helemaal goedkomen, laat het lekker over je heenkomen.

hoi,
jammer dat draaipoging niet gelukt is. Betekent ff helemaal knop om he. (ook gehad, dus heel herkenbaar).
Ik had me goed voorbereid op ks, veel gelezen en zh had veel info gegeven. Wat mij erg is bijgebleven is dat je met ruggeprik géén pijn hebt, maar wèl voelt dat ze in je buik bezig zijn. Hele rare ervaring vond ik dat. Je gevoel is er dus wel, maar pijn heb je echt niet. Verder vond ik 1e nacht zwaar, omdat pijnstilling niet bleek te werken (pomp deed het niet). Daarna ging het met de dag beter. na 4 dagen naar huis gegeaan, elke x als er bezoek was, opgezeten en dit steeds meer uitgebreid. De 1e 4 weken heb ik het zéér rustig aangedaan, daarna opgebouwd.  als je ervaring met buik-OK's hebt gehad, dan weet je dat je 1e periode erna weinig mag. Je mag 1e 6 weken alleen je kindje tillen, niet bukken, traplopen beperken, geen huishoudelijk werk doen etc. Ik heb me hier streng aan gehouden, omdat meerdere gyn en meerdere vk's me op hart gedrukt hadden dat dit voor eigen bestwil is qua herstel en voor evt gevolgen op langere termijn (incontinentie, verzakking). Ik vond met name laatste 2 weken erg tegenvallen, omdat ik steeds minder lichamelijke beperkingen had en toch aan 6 weken wilde houden.
Oh ja, als je BV wilt geven, hamer er dan op dat je dit binnen het uur wilt doen. In "mijn" ZH brengen ze kindje op uitslaapkamer zodra je geïnstalleerd bent. Ons zoontje lag binnen het uur aan!!
Succes ermee, geniet nog van laatste deel zwangerschap,
groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Hey,

Heb het niet meegemaakt maar zal het 26 oktober meemaken...
Heb problemen in men rug en vandaar dus ook keizersnede,wist dit wel al vrij vroeg dus  heb me er wel een beetje kunnen op voorbereiden maar vind het leuk dat je er een topic hebt over gemaakt,kan ik stiekem ook nog wat info komen opsteken :)
Wens je veel succes met je ks en we zullen er wel komen he...
We krijgen iets moois in de plaats he -)
Liefs orhideke

hoi,

Ik heb eigenlijk nergens last van gehad...
De eerste dag kreeg ik een morfine spuit (in het been wat ik toch niet voelde... ), die krijg je standaard volgens mij.
Daarna heb ik geen enkele pijnstilling meer genomen. Ik fietste er zo doorheen. Tuurlijk doet het zeer, maar ik kan daar goed mee omgaan. Ik kon vrij snel weer vanalles en heb er een heel mooi litteken aan overgehouden.
Iedereen heeft een andere pijngrens en iedereen gaat er anders mee om. De een gaat heel snel en lang liggen, terwijl de ander nooit stil zit en altijd maar doorgaat.
Dus eigenlijk kun je helaas van te voren nooit weten hoe jij het zult ervaren. Je weet zelf het beste wat voor een soort karakter je hebt.
Succes straks met de bevalling, en ik hoop dat je snel weer opknapt zodat je lekker met je gezinnetje alles weer kan oppakken.

Hoi, het viel mij wel mee. De KS zelf voel je niks van. De eerste en tweede dag waren wel wat zwaar maar ik heb iedere pijnstiller aangenomen die ze me aanboden en daar was het goed mee te doen. Volgens mij ging ik dag 4 naar huis (mocht eerder maar vond het een beetje eng) en hield met dag 10 op met paracetamol. Daarna ging het snel beter al heb ik me ook de eerste 6 weken heel koest gehouden (maar ben toch geen fan van het huishouden dus dat was geen opgave).
Het enige minpunt dat ik heb ervaren is dat ik erg lang moest wachten tot ik mijn baby weer zag, ruim 2 uur. Bleek uiteindelijk een miscommunicatie te zijn tussen de verloskamers waar mijn man met baby zat te wachten en de uitslaapzaal. Maar ondertussen zat ik  in angst dat er wat mis was met mijn baby en mijn man in angst dat er wat mis was met mij. Beide waren we toch wel onder de indruk van de operatie en nieuwe baby dat we niet assertief genoeg waren om te blijven vragen hoe het zat. (Heeft trouwens  geen nadelige  gevolgen gehad voor de borstvoeding gelukkig)
En nog een nadeel was dat mijn man 's nachts naar huis moest. Die heeft heel wat traantjes gelaten omdat hij niet direct dag en nacht bij ons (nouja, met name bij z'n baby) kon zijn.

gr. Anne

Hoi

Ik heb 10 augustus een keizersnee gehad en het is me allemaal reuze mee gevallen.
Ik zag heel erg tegen de blaaskatheter op maar dat viel ook mee. Ruggeprik heeft geen pijn gedaan. Na de operatie op de uitslaapkamer een zetpil gehad en later (bij iedere maaltijd en savonds voor het slapen) 2 paracetamol met diclofinak ( geen idee of ik het goed schrijf)   deze twee versterken elkaar. Op dag 4 naar huis gegaan en geen pijnstilling meer geslikt. Ik was snel weer mobiel. De eerste keer uitbed denk je dat doe ik wel even. Maar dit gaat toch niet zo soepel. De afstand van mijn bed naar de badkamer was maar 2 meter. (dit leek wel een marathon) maar gewoon rustig aan doen. Dag twee lekker zelf kunnen douche (daar knap je echt van op) en iedere keer als je uit bed komt gaat het beter.  
Wat tegenviel is dat je de kleine een tijdje niet ziet. Onze zoon heeft ook nog een halve dag op de kinderafdeling gelegen omdat hij natte longen had. ( komt vaak voor bij een keizersnee) Maar savonnds was hij op mijn kamer. Hij heeft 3 nachten bij mij in bed geslapen toen hebben we echt kennis kunnen maken. Lekker geknuffeld en uren naar elkaar gekeken.
Veel succes!!!!

Terug
Bovenaan