hoe heet zo´n zitje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik ben inmiddels in verwachting van de 2e en zit dus met een kinderwagen   Quinny xs voor 1 kind.
Mijn oudste is nog maar 19 maanden en kan straks als de baby er in januari is, nog geen hele afstanden lopen.
Nu heb ik wel eens gezien dat je er apart een zitje naast kan bevestigen, maar kan het nergens vinden. Hoe heet zo ´n ding....

groetjes,

Patricia en Tom 19 mnd
20wk zwanger

Hoi Patricia,

Ik kan je niet aan de naam helpen, maar wel vertellen dat ik ook achter zo'n zitje aan ben geweest. Het leek mij ideaal, maar wij hebben toch besloten een tandembuggy aan te schaffen. Onze, nu nog jongste zoon, is 20 maanden als de kleine geboren wordt. Ook hij loopt nog geen grote afstanden en als hij wel loopt ziet hij van alles, ook logisch, maar is het net een ongeleid projectiel. Bovendien is onze zoon vrij zwaar voor zijn leeftijd, 16 kilo, en wij vonden dat het stoeltje nogal doorzakte.  Ook wisten ze ons te vertellen dat het stoeltje wel op iedere kinderwagen zou moeten passen, maar dat dit in de praktijk niet helemaal waar is. Ook ben je een stuk breder met zo'n stoeltje eraan vast, dus de Hema en het Kruidvat hoef je niet met een bezoekje te vereren.
Dan de prijs, 129 euro. En omdat ze nog niet heel lang op de markt zijn, zijn ze 2e hands eigenlijk nog niet te krijgen.
Nee, wij gaan voor een tandembuggy. Na wezen proefrijden zijn wij bij de Kees basic uitgekomen. Deze rijdt licht, is goed wendbaar, mooi compact als hij opgevouwen is, en heeft een leuke prijs. Via internet kan ik deze voor 119,95 kopen. Er moet dan alleen nog een babynestje bij.

Dit zijn natuurlijk wel onze bevindingen. Wij zijn zowel bij babyplanet als bij de babystunter geweest om ons voor te laten lichten. Ik zou zo zeggen, wacht tot een week of 6 voor de uitgerekende datum en ga dan met je peuter naar een babyzaak om proef te rijden. Misschien hebben mensen in je omgeving dan ook een wel zo'n zitje of een tandembuggy en kun je hun vragen hoe het bevalt. Ook kun je dan zien in hoeverre je peuter zelfstandig kan lopen.

Veel succes met je beslissing.

Suus

Ik dacht dat het een buggypod heet. Realiseer je inderdaad wel dat je aardig breed bent dan en dus moeilijk winkels in kan. Ik zag pas iemand lopen met zo'n ding aan de wagen en die was ingeklapt toen de kleine aan het lopen was. Dat is dan wel weer handig.

Wij hebben onlangs een phil and teds aangeschaft via marktplaats, deze wagen is even groot als een wagen voor 1 kind (dus niet extra lang of breed), maar kan er 2 vervoeren. Als onze 2e geboren wordt, dan is de eerste zo'n 22 maanden, dus ik was ook op zoek naar iets handigs.

Terug
Bovenaan