Hoe herken je darmkrampjes?

Ik heb een vraag: hoe weet je of je baby
last van darmkrampjes heeft?
Misschien heeft mijn baby er wel veel last van,
huilt nl. nogal veel, maar ik weet het niet zeker..
Hij laat wel veel windjes, als ie daar last van heeft,
kruipt ie even helemaal in elkaar en krijgt een rood
hoofdje (net als poepen!) maar of ie nou ook kramp heeft????
Iemand vertelde me dat hij dan veel met de beentjes
opgetrokken zou zitten, maar dit doet ie niet veel..strekt de beentjes ook gewoon lekker languit...

Wie oh wie kan me dit vertellen???

PS ik laat hem na de (borst)voeding altijd wel even boeren..

dit klinkt wel als darmkrampjes,

laat em als je denkt dat hij weer krampjes heeft aan je vinger zuigen, waarschijnlijk laat hij dan nog meer windjes, door te zuigen kunnen ze de krampjes uitzuigen. onze jongen kon geen troost vinden bij zijn speen maar aan de vinger wel.

Hoi Happy,

krampjes herken je aan een aantal dingen het huilen is geen huilen meer maar echt krijsen, wat je ook doet je krijgt ze niet stil als de kramp even wegtrekt zijn ze ook direct weer stil maar beginnen even later weer.
Niet alleen beentjes optrekken van de beentjes maar ook het strekken van de beentjes is een aanwijzing, het rood aanlopen windjes laten (maar dit is juist weer goed) want zo raken ze het gas een beetje kwijt het zwaaien met hun armpjes het vuisten van hun handjes is allemaal een aanwijzing van krampjes zo te horen denk ik dat dit bij jou ook het geval zal zijn bij mij heeft omneo en venkelthee uitkomst gebracht (kleine hoeveelheiden) als je flesvoeding geeft en anders bij borstvoeding probeer dan zelf venkelthee te drinken en kijk uit met wat je eet.. en drinkt zoals koffie teveel thee, sinaasappelsap..   groetjes Bianca

Klinkt idd als krampjes. Mijn dochtertje heeft het ook.

Ik gebruik Cinababy tegen krampjes. Is homeopatisch.

Sinds ik dit gebruik slaapt ze 's nachts door :D

xxx Nienke

Hoi hoi,

Klinkt als krampjes.
Cinababy hielp bij ons niet, maar de venkeldruppels van Daro wel.
Wat onze Cas ook fijn vond: met de klok mee over zijn buikje of rug masseren.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Terug
Bovenaan