hoe herken je een eisprong?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Even een vraag, ik heb een vaste cycles van 27 dagen. In principe heb je 14 dagen voordat je ongesteld wordt je eisprong. Maar ik heb altijd ongeveer 7 à 8 dagen na mijn 1e ongesteldheidsdag heel veel slijm. Is dit een teken dat ik dan mijn eisprong heb? Ik heb nl. vanaf dag 10 een ovulatietest gedaan tot dat 18 en allemaal niks geen 2e streep.

Gr. Stella33

Heej Stella33,
Misschien helpt het als je een maandje (of 2) zou temperaturen, dan zie je het omdat je temp. ineens stijgt met ik geloof minimaal 0,3 graden. Dan weet je het zeker.kun je misschien ook gelijk kijken of het klopt met je ovu testen?
Heel veel suc6 en ik hoop dat je snel zwanger zult worden.
Liefs Cynthia

Met wat voor thermometer kan je dat het beste doen, heb je daar een speciale voor nodig of een gewone digitale?

Bedankt!!

Hoi Stella33,
Je kunt dit idd het beste met een digitale thermometer doen, en het is helemaal makkelijk als ie piept. (wij hebben er ook een die niet piept, dan lig je lang te wachten, hoor)(hihihihihi) Ik hoop dat het werkt en dat je er idd een duidelijke kijk op krijgt. Ik hoor graag van je of het werkt?!
Liefs Cynthia

Hoi Stella

Ik heb ook een cyclus van 27 dagen, maar mijn ovulatie verschilt per cyclus. Soms op dag 10, maar ook een keer op dag 17. Meestal echter rond dag 12. Het kan dus best dat je deze keer een vroege eisprong had, veel en helder rekbaar slijm is ook een indicatie van een eisprong. Je zou het de komende cycli goed in de gaten kunnen houden en noteren in je agenda - maar te hopen is natuurlijk dat dit niet nodig is en dat je snel zwanger bent. Succes ermee, cee!

hoi stella,

ik heb tot nu toe nog maar 2 eisprongen gehad, maar heb ze alle twee heel erg duidelijk gevoeld, heb dan voor de eisprong ongeveer een week pijn in mijn onderbuik met uitstraling naar m'n lies.de laatste keer was ik er zelfs helemaal niet lekker van en werd ik er 's nachts wakker van.
een teken dat er een eisprong aan zit te komen is inderdaad meer afscheiding, helder van kleur dan ( soort eiwit) en het voelt heel vochtig aan net alsof je kleine beetjes plast.

verder is temperaturen ook een handige graadmeter, je begint dan de eerste dag van je menstruatie en dan zal je zien dat je temp laag is (bij mij rond de 36.1) dit kan ook pas laag zijn op de derde dag ofzo. nou en als je dan je eisprong hebt gehad dan zie je dat hij stijgt (ik geloof min. 0.4 graden) en dan blijft hij hoog. (bij mij meestal rond de 37.2)
als je dan menstrueert dan zal je zien dat je temp. weer daalt en als je niet menstrueert en je temp. blijft hoog dan is er grote kans dat je zwanger bent.
het nadeel van deze methode is dat je pas ziet dat er wat gebeurt als  je een eisprong al hebt gehad, en het is betre om het te weten voor de sprong.

wat ook nog handig is maar erg kostbaar, is ovulatietesten, ik zelf heb ze van clear blue gebruikt, maar er zijn vast ook wel goedkopere testen.
dan test je elke dag  rond de tijd dat je denkt dat je eisprong is , er zitten voor zeven dagen teststrips in de verpakking en dan als je een positieve test hebt dan ben je in die 48 uur op z'n vruchtbaarst.

nou ik hoop dat je wat aan mijn info hebt, heel veel succes.

groetjes Nathalie.

Terug
Bovenaan