Hoe herken je een koemelk allergie?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mette kampt nog steeds met onverklaarbare obstipatieproblemen. Echter zijn hier nog wat probleemjes bijgekomen. Ze is  erg benauwd en vannacht zijn we zelfs opgebleven omdat ze erin leek te blijven en bij het doodeng vonden. Ze kreeg gewoon geen lucht meer. Tevens hoest ze soms  wat hol, niest ze en als ze in bed ligt ligt ze iets weg te slikken lijkt het wel. Klinkt ook weer erg benauwd. Ze heeft tevens een droge huid in haar gezichtje met uitslag. We gaan vanmiddag naar de kinderarts maar willen ook jullie mening/ervaring even horen.

x ing

Hoi Inge,

Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee.
Maar wat vervelend voor Mette dat het og niet zo lekker gaat   met haar! Ik hoop dat ze nu snel wat kunnen doen voor haar zodat ze zich weer goed voelt.
Laat je niet met een kluitje het riet insturen vanmiddag he? Maar geloof niet dat je daar het type voor bent.

Succes!XXX Yvet

Hallo allemaal,

Mette kampt nog steeds met onverklaarbare obstipatieproblemen. Echter zijn hier nog wat probleemjes bijgekomen. Ze is  erg benauwd en vannacht zijn we zelfs opgebleven omdat ze erin leek te blijven en bij het doodeng vonden. Ze kreeg gewoon geen lucht meer. Tevens hoest ze soms  wat hol, niest ze en als ze in bed ligt ligt ze iets weg te slikken lijkt het wel. Klinkt ook weer erg benauwd. Ze heeft tevens een droge huid in haar gezichtje met uitslag. We gaan vanmiddag naar de kinderarts maar willen ook jullie mening/ervaring even horen.

x ing

Hoi Inge,

Puck heeft ook koemelkallergie. Zij zat onder de uitslag (explosie van pukkeltjes die niet wegtrokken), last van eczeemplekjes in knieholte / op d'r armpjes, hele vieze groenige waterige stinkende luiers en vreselijke darmkrampjes, ze gilde het uit van de pijn echt vreselijk zielig. Het enige wat een beetje hielp was vanaf 17.00 uur tot 22.00 uur door de kamer met haar lopen...  kilometers heb ik achter de rug!

Ik geef bv en zit nu op een dieet waarbij ik geen koemelk, eiwit en soja mag eten.
Dit ben ik ruim 5 weken al aan het volgen en ze heeft geen last meer van pukkeltjes, darmkrampjes en vieze luiers. Wel nog een beetje eczeem maar daar heb ik weer een tube vettige zalf van de huisarts voor gekregen.

Het dieet volg ik  onder begeleiding van een allergie-diëtist, want alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Als Puck 6 maanden is ga ik over op fv, deze wordt dan weer vergoedt door de zorgverzekeraar. Al met al een heel gedoe maar ik heb het er voor over!

Benauwdheid in combinatie  met eczeem en/of  vieze luiers  behoort trouwens  tot de symptomen van de koemelkallergie~.

Succes vanmiddag!

Groetjes,
Debby (mv Puck 8-6-07)

Hoi Inge,

Onze eerste zoon Stan heeft ook een KEA gehad. Dit openbaarde zich eigenlijk al vanaf dag 1 en toen Stan 6 weken was is het erkend.
Hij had meteen allemaal rode bulten op zijn lijf. De kraamverzorgster zei toen dat het 'gewenningsbultjes' waren, en dat geloofde ik, wist ik veel. Stan heeft 2 1/2 week bv gehad en is toen overgegaan op fv. De bulten veranderden in een ware kleine pukkeltjes explosie. Hij was helemaal paars. Daarnaast was hij vreselijk onrustig, heel veel darmkrampen de hele dag door (kon zijn benen niet stil houden) en vieze schuimende poepluiers de hele dag door.
Via het CB zijn wij toen overgegaan op pepti 1 en deze werd vergoed door de ZV, gelukkig maar want dat is echt giga duur. Maar de prijs weegt niet op tegen een gezond kind zonder krampen.
STan is wel heel gevoelig gebleven voor pukkels en hiervoor heb ik hem tot zijn 2e jaar ingesmeerd met cetomacrogol (ofzo) zalf.

Onze Cas (is nu 6 weken) heeft 4 weken BV gehad en nu hypo allergeen 1, en dat gaat goed. Hij had met BV ook heel erg veel pukkels en die trekken nu weg. De hypo allergeen wordt ook vergoed omdat onze eerste KEA had.

Heel veel sterkte!!!!!!

Stanneke

Hoi Inge,

Was benieuwd of je wat wijzer geworden bent bij de kinderarts?

Groetjes,
Debby

koemelkallergie zie http://www.voedselallergie.nl/koemelkallergie

Klachten zie onder:

Welke klachten zouden kunnen wijzen op koemelkallergie?

De volgende klachten kunnen symptomen zijn van koemelkallergie:

Huid: jeuk, uitslag, eczeem, galbulten (netelroos, urticaria), oedeem (ophoping van vocht in bijv. oogleden, lippen, mond of keel);

Luchtwegen: astma, bronchitis, neus-/oogklachten;

Maagdarmstelsel: braken, diarree of juist verstopping (obstipatie), kolieken, buikpijn, misselijkheid, weigeren van borst- of flesvoeding;

Andere klachten: excessief huilen (huilbaby), groeivertraging, gedragsklachten, migraine, anafylactische shock.

Terug
Bovenaan