Hoe het beste de papfles introduceren???

A

Anoniem

Guest
Hey meiden!

Ik heb een vraagje; Ons zoontje is nu 4 mnd. En ook een hongerige baby,
maar buiten dat.. Hij krijgt nu sinds  2 wkn af & toe een fruithap en geeft ook
zelf aan wanneer hij klaar is met zijn hap & zelfs wanneer hij hem wilt!!! Tenminste
dat dacht ik, en het ging erin als koek.. Maar nu weet ik dat je met een papfles kan
beginnen als ze 4 + zijn.. Maar wat kan je het beste doen? De avondfles vervangen voor een pap fles? Hij krijgt om half 9 -21u zijn laatste.. Of de ochtendfles vervangen voor een papfles? Die krijgt hij tussen half 8 -8u.. En als je de papfles geeft, krijgen ze dan wel 4 flessen op een dag? Hij zit al 2mnd op 4 flessen, en ben ook wel benieuwd wanneer
je 3 flessen geeft??? Ik lees een hoop, maar zou graag jullie ervaring ermee willen weten!!!
Thanx!!

Liefs Ikk!!

Hallo,

Je kunt beginnen met een halve eetlepel rijstebloem. Als dat goed gaat kun je de volgende dag b.v. 1.5 eetlepel erin doen. En zo opbouwen. Je kunt het beste zelf bekijken wanneer je de papfles geeft. Het ene kindje slaapt er goed op en krijgt hem daarom 's avonds, een ander kindje slaapt er niet goed op en krijgt hem 's ochtends en dan heb je ook kindjes die geen pap willen/lusten. Ons zoontje moest er helemaal niets van weten. Van geen enkele soort pap. Hij sliep goed door, dus was het ook helemaal geen probleem.

Voorlopig zit je nog wel op 4 flessen. Omdat ons zoontje geen pap lust, kreeg hij vanaf dat hij brood mocht (dat vindt hij vanaf dag 1 helemaal geweldig) 's ochtends en tussen de middag brood, gevolgd door een fles melk. Maar velen geven 's ochtends  een papfles en als het kindje wat ouder is  een bord pap als ontbijt.
Je kunt een fles laten vervallen als je kindje echt een warme maaltijd eet, dus b.v. een vol potje groente met een toetje erachter aan. Maar dat duurt nog wel even. In mijn regio is het de richtlijn om vanaf 9 maanden een gewoon toetje te geven, tot die tijd is een flesje melk nog het toetje. Dus ons zoontje heeft tot 9 maanden 4 flessen gehad, 's ochtends en 's middags na de boterham, aan het eind van de middag na de groentehap en 's avonds voor het slapen gaan.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan