hoe het nu gaat

hoe gaat het nu met de 1e maartmamas????
en hoe gaat het met de nunogffnietmamas?

Na mijn zware zwangerschap was het heerlijk om te bevallen, eindelijk geen pijn en wel rust.
Wel ff pech gehad door een fikse keelinfectie maar verder gaat het goed

ik heb eerst maar een paar weken in bed gelegen en langzaamaan elke kleine spier losgemaakt, spierpijn op de meest gekke plekken gehad en met huishouden en wandelen in huis langzaamaan opgebouwd.
Nu ben ik 4 weken verder en gaat best snel, ik kan tot de buurtsuper lopen en belangrijker tot de ijszaak! heel luxe hebben wij bij ons in de straat een cafe met ijsbar met puur natuur schepijs, en lekkerrrr!
Vandaag naar fysiotherapie geweest en er zat maar 1 wervel vast, die gaat altijd vastzitten bij mij dus eigenlijk is alles helemaal goed!
Heb ik toch maar ff helemaal zelf gedaan.
Morgen een Reikibehandeling aangezien ales op hol geslagen was wil ik weer ff in balans komen.
Vanaf volgende week starten met zwemmen en met dit mooie weer elke dag stukje lopen
min gezichtsverlamming is 95% alweer genezen, verder geen infecties en intiem met mijn man is ook in kleine stapjes weer aan de order

Ik zit echt zoveel beter in mijn vel

jonna groeit als kool, wel beetje lastig met voeding, speciale tegen harde poep of toch voro hongerige babies enz. enz. maar ze drinkt goed en heeft weinig krampjes laatste tijd. Zo lekker

met werk ben ik nog niet bezig maar we hebben ws binnenkort opvang aan huis! buuf wil wel een bijbaantje en is verliefd geworden op mijn meisies

wat minder is is dat Mara ziek is, fikse ooronsteking met rode bultjes in gezicht vanaf de oor en koorts en snotneus, na 1,5 week antibiotica gaat het beter maar toch lijkt ze nog wat onder de leden te hebben.... 5 dagen opvang vindt ze ook helemaal niks! ze wil niet 5 dagen daar heen, thuis blijven of naar buuf wel, als maar een dagje anders is.

Manlief heeft na al die lange stressperiode en bijspringen aan 1 kraamweek niet genoeg gehad om bij te komen, die zit er wat dat betrefrt wel doorheen

maar ik kan hem nu meer ontzien en verder afwachten, paar extra feestdagen in april en mei

Netheel bericht getypt maar nu weg, nog een keer, fijn dat je het een beetje op de rit krijgt met je gezinnetje! Ik zit nog steeds te wachten maar met gelukkig nog een paar meiden dus daar heb ik wel steun aan. Ik hoop dat je buuf gaat oppassen dat zou mooi zijn! Succes x

Hier gaat alles zijn gangetje. D.emy is nu 5 weken oud en ze doet t heel goed. Drinkt goed (flessen van 165 forte) ze is echt een hongerig kind haha. Alleen de nachten doorslapen doet ze nog niet, ze heeft t ritme nog niet helemaal te pakken maar goed het is allemaal te overzien. Het is wel een echte meid hoor, geen geduld en als t te lang duurt kan ze goed krijsen haha. Met mij gaat t ook goed. Loop zelf weer naar school om de oudste te brengen en halen en dat gaat goed, wond is mooi en dicht. Het enige waar ik nog last van heb is dat ik nog steeds vloei en dat hangt me ondertussen wel de keel uit. Volgende week moet ik voor nacontrole naar de gyn dus dan zal ik t wel ff navragen maar ook dat zal vast goedkomen. Ben wel weer aan de pil begonnen omdat ik condooms erg onhandig vind en omdat ik mijn eigen menstruatie weer wil kunnen regelen na 3 jaar.

Verder geniet ik vooral van mijn gezin en ik hoop dat iedereen dat lekker doet of snel kan gaan doen.

xx

Hier gaat alles nog met ups en downs. Zo gaat het dagen heeeeerlijk en kan ik de wereld aan, maar vandaag is weer zo'n dag dat caileigh alleen maar huilt, honger heeft en niet te troosten is. Mijn man zegt dan dat ik er boven moet staan en niet moet huilen, maar hij raakt geïrriteerd en word boos op haar. Nou dat is ook niet goed.
Ze is meer in de nood om bij ons te liggen en ja dat vreet energie van ons. Eigenlijk ben ik ook blij als het dinsdag is en manlief aan het werk moet. Hoewel ik aan de ene kant opzie tegen alles alleen doen, lijkt de rust me ook wel erg lekker. Gewoon alles op eigen houtje.
De kinderarts heeft gezegd gisteren dat we eventueel op forte voeding over moeten. En op dagen als vandaag zou ik willen dat ik het in huis had.. Manlief er zo maar op uit sturen.
Caileigh doet het verder goed, ze heeft toch een minkuul gaatje in het hart, maar arts verwacht dat dat met 2 maanden wel dicht is. Wat zou ik graag haar huiltjes willen kennen, want ik blijf ze maar door de war halen. En wat zou ik op dagen als vandaag graag mijn zekerheid weer terugvinden. Gelukkig slaapt ze eindelijk!

Hier is ook de forte in huis gehaald hoor. Anders schreeuwde ze alleen maar van de honger en dat bevalt prima. Hou er wel ff rekening mee dat t zo kan zijn (t hoeft niet maar t kan) dat ze even wat meer moeite heeft met poepen. Hier is t nu over en is t weer als vanouds haha.

xx

Hier gaat het ook steeds beter!! Luana is nu een maand en ze drinkt beter en is veel rustiger nu. Ze krijgt nu echt een ritme, heel fijn! Nu de nachtvoeding nog en ik ben compleet gelukkig haha. Ook vloei ik af en toe nog steeds wat, zo irritant! Natuurlijk zijn er hier dagen dat ik het niet zie zitten en alles aan elkaar huil, maar die dagen worden gelukkig steeds minder! Gisteren ook heerlijk aan het shoppen geweest met mijn ouste, zalig was dat!

Liefs ciomama

Wij hebben een kleine tegenslag gehad. Emi is 4 weken en we hebben maandagnacht in het ziekenhuis doorgebracht. Ze was al dagen niet zichzelf alleen maar huilen en alle voeding kwam er met een rotvaart weer uit. Maandag toch maar de huisarts gebeld en hij vertrouwde het niet. Voelde een verdikking in der maag. Met spoed doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar werd ze binnenste buiten gekeerd door de kinderarts. Ze kreeg meteen een infuus voor het geval dat ze geopereerd zou moeten worden. Er werd bloed afgenomen en we moesten daarblijven. Ze kreeg nutriton bij der voeding en hiermee was het spugen meteen over. Bloeduitslagen waren goed gelukkig. Die nacht is super goed gegaan ze melde zich om de 4uur. Ben heerlijk bij der gebleven in het ziekenhuis wilde haar zelf voeden. in de ochtend kwam de kinderarts haar nog nakijken en gelukkig was alles goed. Ze heeft dus last van reflux. Hier is de nutriton erg goed voor merken we. Ze drinkt weer met plezier en alles blijft erin. Wel merken we aan haar dat ze nu we weer thuis zijn erg onrustig is en graag bij ons is. Ach verwennen kunnen we haar nog niet dus ze is lekker veel bij ons. Wel heeft ze vanacht in der eigen bedje van 11.30 uur tot 05.30 uur geslapen. Misschien is ze bezig met het zoeken van de nacht. We genieten echt van haar is een erg tevreden meisje en heeft ook geduld met ons stel stuntelaars af en toe. Haha. Ik kan weer vrij veel alleen nog flink last van bekken en rug. Maar wandel vrij veel hou er beweging in.

Liefs Peet en Emi

Terug
Bovenaan