Hoe hiermee om te gaan?

<p>Hoi!</p><p>Mijn zoontje van 15 maanden heeft sinds twee weken zo nu en dan last van een soort en met driftbuien. Als hij iets niet mag, dan begin hij heel hard te gillen en te huilen. Ik blijf dan rustig en probeer hem af te leiden met iets anders. Maar soms blijft hij maar doorgaan.</p><p>Iemand hier ervaring mee en of tips?</p><p> </p>
 
Je doet het goed! Frustratie als iets niet mag hoort erbij en op deze leeftijd zijn ze nog niet in staat om zelf hun emoties te reguleren, daar hebben ze jou voor nodig. Dus; benoemen dat ze boos/verdrietig zijn omdat iets niet mag, dat de emotie er mag zijn. Verder afleiden en iets aanbieden als alternatief wat wel mag. 
 
Idd rustig blijven en proberen af te leiden met iets anders. Als het afleiden niet werkt, gewoon even uit laten razen en uiteindelijk even bij je nemen om te troosten/rustig te worden. 
Hier merkte ik dat mn dochtertje vooral driftbuien kreeg als ze haar zin niet kreeg of als ze iets wilde wat wij niet meteen begrepen. Ik ben toen begonnen door haar rustig te vragen wat ze wilde en dan ging ze het vaak aanwijzen. Als dat dan iets was wat niet mocht, dan probeerde ik iets anders te geven. Dit werkte niet altijd hoor, maar meestal wel. 
Ze begon ook rond de 18 maanden met de driftbuien en nu ze bijna 21 maanden is, is het al een stuk minder. Of dat door mn aanpak komt, geen idee, maar ben allang blij dat ze nu probeert duidelijk te maken wat ze wil. 
 
Terug
Bovenaan