Hoe hou je je baby bezig?

Even een vraagje....Ons manneke is nu al een week of zo veel wakkerder. Logisch lijkt me, want hij wordt steeds ouder (hij is nu bijna 7 weken).
Maar ik weet soms niet zo goed hoe ik hem bezig moet houden. Hij kan heel goed in de box liggen en vermaakt zich zelf dan prima. Maar natuurlijk niet de hele dag ofzo.
Hij vind het niks om op mijn arm te liggen (behalve tijdens de voedingen)....hij ligt liever zelf ergens.
Maar ik vind ook dat ie tussendoor in zijn eigen bed moet pitten. Daar heb ik hem nu bijvoorbeeld ook weer gelegd....maar nu jankt hij dus.
Ik kan hem er wel weer uithalen en boven op het grote bed leggen of in de box, maar dat lijkt me dan ook weer niet goed voor zijn 'rust en regelmaat'. Die r&r zit er overigens niet echt in bij ons, omdat we dus elke dag andere dingen doen.
Ik ga ook vaak met hem wandelen en spelletjes...bv praten en dingen laten zien....maar dat alles natuurlijk maar voor eventjes.

Wat moet ik nou tussendoor doen? Toch maar op bed leggen? Of juist oppakken en spelen? Wat doen jullie met jullie babies als ze wakker zijn tussen de voedingen door?

Ik vind hem ook onrustiger, maar ik heb geen idee waardoor het komt. Zijn het regeldagen, een oei ik groeisprong, gewoon een beetje gemekker of toch het gebrek aan een hele strakke dag indeling (die ik overigens liever niet hanteer, want elke dag is toch anders).

Hoe doen jullie dat?

Is moelijk he.
Merel is nu 5 weken, als ze wakker word en ze geeft aan honger te hebben dan doe ik haar voeden (geef fles), daarna even lekker tegen me aan (boertje). Daarna in de box, sinds een paar dagen kan ze zichzelf wat meer bezig houden. Als ze gaat huilen dan nog even bij mij op schoot en meestal komt er dan een gaap tevoorschijn en leg ik haar lekker in bedje. Soms gaat dat toch gepaard met wat gemekker,maar meestal overdag slaapt ze snel in.
Dit proberen we de hele dag aan te houden maar vanaf een uur of 7 na de fles dan is mevrouw klaar wakker..en dan ligt ze bij mijn man...als dat niet werkt dan in de box of bij mij op schoot..of we gaan een stukje wandelen,waardoor ze meestal ook inslaap valt.
En anders toch echt naar bedje toe, is wel even huilen en paar keer troosten, maar ze kan toch niet de hele avond op blijven. (van 7 tot 10/11) Dat wil ik haar echt niet aanwennen want dan hebben Jasper en ik niet even tijd voor ons zelf.

Kindje is echt leuk maar ik heb ook nog een huwelijk!!!

groetjes Elise

Ja precies. Je wilt ook nog enigzins tijd hebben voor jezelf en voor elkaar. Maar ik ben er nu al achter gekomen dat dat op de tweede plek komt...of je nou wil of niet. Heb ik tijdens mijn zwangerschap helemaal niet zo bij stil gestaan...gek he?
Lekker naief misschien, maar ja.

Ik heb het ook met vroeg naar bed gaan. Ik moet van mezelf echt vroeg naar bed, anders trek ik die nachten niet. Maar de avond is nou juist het enige moment dat je nog een beetje voor jezelf en elkaar hebt.....niet echt gezellig om dan juist naar je bed te gaan....haha.

Maar goed....ik zal ophouden met zeuren, want ondanks dat ik het ook heel zwaar heb weet ik ook dat we het wel getroffen hebben. Hij is lief en makkelijk en jankt weinig.

En wat betreft dat bezig houden....ja je doet maar wat he...als kersverse moeder.

Terug
Bovenaan