Hoe houd je je baby bezig?

Ik heb een klein mannetje van bijna 4 maanden, en het gaat hartstikke goed met hem. Er begint nu eindelijk wat routine in de dagen te komen, en hij heeft zeg maar 4 periodes waarin hij wakker is, elk ongeveer 2 uur.
Aan de ene kant is het heel leuk, nu hij wat ouder is, om te zien hoeveel hij eigenlijk allemaal al kan. Het is heerlijk om met hem te knuffelen en spelletjes te doen. Maar aan de andere kant betekent het ook dat hij bezig gehouden moet worden, en soms weet ik gewoon niet meer wat ik met hem moet doen. Na het eten en verschonen, knuffelen en spelen is er nog ruim tijd over voordat hij weer moe is. Ik weet lang niet altijd hoe ik die tijd in moet vullen. Hij kan zichzelf maar moeilijk vermaken, en is het na een paar minuten in de box echt alweer zat. Ik begin echt aan mezelf te twijfelen, en voel me schuldig dat ik niet weet wat te doen met mijn baby. Heeft er iemand tips?
 
Toen mijn zoontje nog zo klein was dat hij lekker in de wandelwagen een tukkie kon doen, liep ik úren rond. Door het dorp, door het park, noem maar op!
Pikte onderweg een kopje koffie op een terrasje of bij een bekende die ook lekker thuis was.Nu mis ik   dat nog wel eens, hij doet nu 1 middagslaap van 12.30 tot 15.30 uur en als hij wakker is en zijn fruit op heeft moet je eigenlijk al gelijk weer koken.
Dus ik zou zeggen; trek erop uit!
Gezond voor allebei!

Groetjes Saskia

 
Ik vind dat ook moeilijk hoor. Ik ben geen fan van wandelen, en mn kleintje is van oktober, dus ook nog eens niet echt wandel weer...... Ze is nu 8 maanden en het begint heeeeeel langzaam te komen. Ze kan zichzelf (meestal, niet altijd) wel 10 minuten in de box vermaken. Dat is al een hele prestatie vergeleken met een paar maanden terug.....

En wat ik dan allemaal doe..... Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Vaak ga ik was vouwen, en leg ik mn dochter op bed met wat speeltjes. Dan moet ik om de paar kledingstukken wel even met haar spelen, en haar vermaken, maar goed..... dan gebeurd er ten minste nog iets in huis......al is het niet veel/snel.

En in de kinderstoel (voorheen een wipstoeltje) kijken hoe ik de vaatwasser uitruim vind ze ook wel aardig..... Maar af en toe blijft het gewoon een gevecht. het is al een stuk beter geworden nu ze zelfstandig kan zitten, dus ik hoop dat het nog beter wordt als ze straks gaat kruipen en lopen....

Maaruh.... je bent echt niet de enige die het soms moeilijk vind hoor......
 
Bedankt voor jullie reacties. Het is goed om te weten dat ik niet de enige ben die dit lastig vindt. Misschien is het inderdaad een goed idee om de huishoudelijke klusjes niet uit te stellen totdat die kleine weer in bed ligt, maar hem gewoon te laten kijken.
 
Misschien is mijn zoontje nu nog wat te klein voor echt 'spelen'. Maar hij vind het tot nu (9 weken) geweldig om in een wipstoeltje te zitten en dan naar buiten te kunnen kijken. Ook hebben we een knisperboekje aan het wipstoeltje vastgemaakt, waar hij zich toch wel een hele tijd mee kan vermaken. In de box ligt hij gauw een uur tot anderhalf uur 'te spelen', kijken naar buiten, naar de mobiel boven de box.

Alleen rond 6 uur heeft hij vaak wat een 'moeilijk' uurtje. Maar dan zet ik hem in de wipstoel als ik aan het koken ben... vind hij geweldig...en dan af en toe even aandacht naar hem toe... wipstoeltje even bewegen...

Maar mijn zoontje is nog wel wat jonger dan die van jullie, dus ik weet niet hoe het straks komt. Wel heb ik als hij niet wil/kan slapen of dat hij genoeg heeft van in de box zitten (dus eigenlijk wat jammert/huilt), dan ga ik met hem te wandelen. Als hij dan moe is, slaapt hij al bij de voordeur. En anders vind hij het speeltje boven de wandelwagen, de lucht en mij helemaal geweldig naar te kijken. Dan wordt hij op gegeven moment zo moe, maar dan wil hij blijven kijken... uiteindelijk valt hij dan wel in slaap. Ik loop zo 2 tot 10 km, sowieso om de dag, soms iedere dag... heerlijk...

Liefs Rixt
 
Mijn dochter (9 weken) vindt het ook heerlijk om naar een mobiel te kijken en alles wat geluid maakt en beweegt vindt ze ook helemaal geweldig. Soms gilt ze het uit van plezier, zonder dat ik verder naar haar om hoef te kijken.
Verder idd wandelen daar wordt ze ook heel vrolijk van! Kijkt ze ook naar beestjes die ik boven aan de kap hang.
 
mijn dochter is bijna 3 maanden en zij vind de volgende dingen erg leuk:

-op schoot bij mama en papa en hele verhalen vertellen
-op haar speelkleed
-in haar wippertje
 
Ik heb een zoontje van bijna 13 weken. Hij is ook steeds langer wakker. Sinds vorige week is hij helemaal weg van de babygym (zo'n rek met speeltjes eraan, waar hij tegen kan meppen).

Wat hij verder leuk vindt:
- op schoot tegen pappa of mamma leunen en rond kijken en brabbelen
- in zijn wipper naar klassieke babymuziek luisteren
- spelen met knisperboekje (soms samen met pappa of mamma)
- in de box onder de mobiel

Misschien is een draagdoek ook een optie. Mijn zoontje heeft er erg aan moeten wennen, maar vindt het nu fijn. Hij is dicht bij je en jij heb je handen 'vrij'. Vaak valt hij zo tegen mij aan in slaap.
 
Terug
Bovenaan