Hoe houden jullie de nachten vol?

<p>Hi,</p><p>Mijn dochter is nu ruim 3 weken oud en de nachten breken me nu echt op. Ze is vaak van half 2 tot 5 uur wakker vanwege krampjes.</p><p>Ik probeer van alles, maar niks helpt. Ze krijgt bv en soms afgekolfd in een flesje. Ik weet dat het er gewoon bij hoort, maar overdag lukt slapen ook niet altijd.</p><p>Vannacht ben ik gewoon even b(15min beneden gaan zitten en haar even gelaten omdat ik zo onwijs moe was. Nu voel ik me daar zo schuldig over want ik hoor er juist voor haar te zijn.</p><p>Hoe komen jullie die gebroken nachten door? Iemand tips?</p>
 
Allereerst, voel je niet schuldig over dat je haar 15 minuutjes gelaten hebt. Soms kun je even niet meer en dan is het helemaal niet erg om heel even een break te nemen om vervolgens weer verder te gaan. Jij bent ook maar een mens en je dochter gaat zich er later niets van herinneren ;)
Zelf ging ik vaak al vrij vroeg naar bed als overdag slapen niet lukte. Soms sliep ik dan en soms ook niet, maar dan rust je toch. Verder rustig aan doen overdag, als je moe bent de boel zoveel mogelijk de boel laten (en hulp inschakelen van vriendinnen, familie) en ook mijn man er af en toe 's nachts uit sturen. En geloof me of niet, je went er wel aan. De nachten worden steeds een beetje beter en straks zul je zien dat je op 5 uur slaap best prima functioneert. 
 
Wij hebben een stretcher op de babykamer gezet. Zodat 1 van beiden af en toe een nacht door kan slapen. Als je bv afkolft zou je man/vriend deze s nachts kunnen geven. Het is een heel herkenbaar verhaal en het klinkt cliché maar het wordt vanzelf beter (bij ons wel tenminste). 
 
Jaaa de eerste weken pff.. wij deden soms een van de 2 op de logeerkamer (ik tot ik teveel stuwing had) en miss kan je een keer oma ofzo lief aankijken? Heb ik zelf niet gedaan maar he als je erdoor zit.. al even 6 uur achtereen slapen helpt mega. Verder ben ik vaak al om 21 uur naar bed gegaan zodat ik uren kon pakken. Het wordt echt beter. Laatste voeding in een flesje geven (als je bv geeft) leverde ook iets meer slaap op.
 
Die nachten zijn gewoon enorm pittig. Mijn dochter is alweer 1.5 jaar, ik ben nu 33 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik zie nu al tegen die nachten op.
Mijn dochter was s nachts ook altijd heel onrustig, had veel kleine beetjes voeding nodig, sliep niet door na een voeding, veel huilen, geen speentje accepteren etc.. ik vond het zo zwaar en heb ook zoveel gehuild s nachts, gewoon van machteloosheid en omdat ik zó moe was. 
Ik ging overdag heel veel slapen als zij ook sliep. Ik legde haar in het babynestje naast me in bed en dan sliep ze heerlijk als ik ernaast lag. Zo haalde ik de gebroken nachten een beetje in. Soms hoorde ik dat er bezoek aan de deur stond, maar ik deed gewoon niet open. Jammer dan. 
Probeer echt overdag bij te slapen, dat is de enige manier waarop je het trekt. Die nachten worden echt beter, maar het kan lang duren. Mijn dochter heeft tot ze 9 maanden oud was, geregeld een klein flesje nodig gehad s nachts. Maar dan is het 1 a 2x per nacht eruit, dat al een stuk beter dan 20x per nacht bij een pasgeborene.
Ik hoor zoveel van mijn vriendinnen dat hun pasgeboren baby's 1x per nacht komen voor een voeding en dan Heerlijk doorslapen. Soms lijkt het of iedereen een makkelijke & relaxte baby heeft.
Maarja, t is dus echt niet overal zo.. ik snap je heel goed! Succes!!! Op een nacht schrik je ineens wakker om 5.00 en denk je: Ik heb mn kindje nog niet gehoord!! :)
 
Die nachten zijn gewoon enorm pittig. Mijn dochter is alweer 1.5 jaar, ik ben nu 33 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik zie nu al tegen die nachten op.
Mijn dochter was s nachts ook altijd heel onrustig, had veel kleine beetjes voeding nodig, sliep niet door na een voeding, veel huilen, geen speentje accepteren etc.. ik vond het zo zwaar en heb ook zoveel gehuild s nachts, gewoon van machteloosheid en omdat ik zó moe was. 
Ik ging overdag heel veel slapen als zij ook sliep. Ik legde haar in het babynestje naast me in bed en dan sliep ze heerlijk als ik ernaast lag. Zo haalde ik de gebroken nachten een beetje in. Soms hoorde ik dat er bezoek aan de deur stond, maar ik deed gewoon niet open. Jammer dan. 
Probeer echt overdag bij te slapen, dat is de enige manier waarop je het trekt. Die nachten worden echt beter, maar het kan lang duren. Mijn dochter heeft tot ze 9 maanden oud was, geregeld een klein flesje nodig gehad s nachts. Maar dan is het 1 a 2x per nacht eruit, dat al een stuk beter dan 20x per nacht bij een pasgeborene.
Ik hoor zoveel van mijn vriendinnen dat hun pasgeboren baby's 1x per nacht komen voor een voeding en dan Heerlijk doorslapen. Soms lijkt het of iedereen een makkelijke & relaxte baby heeft.
Maarja, t is dus echt niet overal zo.. ik snap je heel goed! Succes!!! Op een nacht schrik je ineens wakker om 5.00 en denk je: Ik heb mn kindje nog niet gehoord!! :)
 
Dankjulliewel, soms is het gewoon even fijn om van andere te horen dat het ook zo was en beter wordt.
Ik probeer al vaak van 21.00-23.00 te slapen zodat mijn vriend haar even bezig houd, maar dat was gister ook niet gelukt en dat breekte op denk ik. Verder vind ik het lastig om hem te belasten, hij is tenslotte weer aan het werk. Ik leefde eigenlijk erg naar het weekend toe, zodat hij het dan even kan doen, maar mijn schoonouders komen over uit de UK en hij moet ze morgenvroeg ophalen.. gaat zaterdag avond met ze uiteten en drankjes doen ect.. dus dan zal ik het alsnog alleen moeten doen.
Ben helaas gewoon iemand die haar slaap altijd goed kan gebruiken en heb na de helse bevalling nog niet voor mijn gevoel even helemaal kunnen opladen. Zodra ik mijn ogen dicht doe af en toe herleef ik de bevalling weer en dat maakt het ook niet makkelijker.
In ieder geval: even doorbijten maar het komt vast goed. Het zal allemaal even moeten wennen..
 
Wij gebruiken al vanaf 4 dagen Sab simplex voor krampen dat heb ik ook gebruikt voor mijn andere 2 meiden gebruikt en hier werkt het super.Geen tot zowat geen krampen.Misschien krijg je dan een beetje je slaap terug.Hier is mijn meisje 4 weken en rond 23:00 uur geven we haar een flesje en vaak komt ze dan weer rond 5 uur.Hoop voor jou en helemaal voor je kleine dat dit snel over is
 
Terug
Bovenaan