Die nachten zijn gewoon enorm pittig. Mijn dochter is alweer 1.5 jaar, ik ben nu 33 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik zie nu al tegen die nachten op.
Mijn dochter was s nachts ook altijd heel onrustig, had veel kleine beetjes voeding nodig, sliep niet door na een voeding, veel huilen, geen speentje accepteren etc.. ik vond het zo zwaar en heb ook zoveel gehuild s nachts, gewoon van machteloosheid en omdat ik zó moe was.
Ik ging overdag heel veel slapen als zij ook sliep. Ik legde haar in het babynestje naast me in bed en dan sliep ze heerlijk als ik ernaast lag. Zo haalde ik de gebroken nachten een beetje in. Soms hoorde ik dat er bezoek aan de deur stond, maar ik deed gewoon niet open. Jammer dan.
Probeer echt overdag bij te slapen, dat is de enige manier waarop je het trekt. Die nachten worden echt beter, maar het kan lang duren. Mijn dochter heeft tot ze 9 maanden oud was, geregeld een klein flesje nodig gehad s nachts. Maar dan is het 1 a 2x per nacht eruit, dat al een stuk beter dan 20x per nacht bij een pasgeborene.
Ik hoor zoveel van mijn vriendinnen dat hun pasgeboren baby's 1x per nacht komen voor een voeding en dan Heerlijk doorslapen. Soms lijkt het of iedereen een makkelijke & relaxte baby heeft.
Maarja, t is dus echt niet overal zo.. ik snap je heel goed! Succes!!! Op een nacht schrik je ineens wakker om 5.00 en denk je: Ik heb mn kindje nog niet gehoord!!