Hoe houden jullie het spontaan??

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn man en ik hebben nu ruim drie kwart jaar geleden besloten om ervoor te gaan! De laatste vier maanden gebruik ik ovulatietesten omdat ik een onregelmatige cyclus heb.

Maar ik merk de laatste tijd dat het spontane (ook wel logisch) eraf is. De opmerking "ik ben toch geen robot" (van mijn man) is ook wel begrijpenlijk. Ik stond weer klaar met mijn ovulatiestick met de twee streepjes!!!

Dus meiden, jullie begrijpen het denk ik al wel, hoe hielden jullie het toch "spontaan", ondanks dat je weet dat je graag voor een baby wil gaan!!

De sticks vooral niet laten zien! mannen krijgen het daar spontaan benauwd van volgens mij hahahaha. Mijn man had ook het gevoel dat hij dan moest presteren en dan wordt het toch wat ingewikkelder. Ik heb zelf hormonen moeten gebruiken, dus wij hadden helemaal de verplichte nummers. Maar ik pepte mezelf op en bedacht leuke maniertjes om hem te verleiden. Beetje creatief zijn. Dus voor jezelf is het niet spontaan meer, maar de heren voelen zich er prettiger bij. Zelfs bij de verplichte nummertjes. (dat gaat zelfs op tijd?!?!?) probeerde ik er iets leuks van te maken.

Helemaal eens met supertje. Hoewel mijn man het wel een beetje bijhoudt, weet hij niet precies wanneer mijn ovulatie is (ik zelf meestal ook niet trouwens, de laatste 2 maandenpas ovutesten gebruikt) en ik ga m dat ook zeker niet vertellen. Wel verleiden en zelf een beetje het voortouw nemen op die dagen. Als hij dan toch niet wil (soms) dan ga ik niet aandringen en probeer het de volgende dag weer, ook al zitten er dan wel eens 2 dagen tussen.

Maar de verplichte nummertjes zitten er ook wel eens tussen hoor, dat ik eigenlijk geen zin heb en toch voor de zekerheid wel wil. Was t maar zo makkelijk allemaal he?

Ik heb ook precies wat wenser op hebt geschreven.Maar het ook spannend af en toe, maar heb ook welus dat ik 'voor de zekerheid wil, terwijl ik dan eigenlijk mega moe bent.Ik hoop alleen dat bij mij mn hormoonhuishouding op zn plek zal komen, want ben moe,moe,moe,........wat me wel weer hoop hebt gegeven dat ik vorige week ongesteld bent geworden( wat dan heftig was maar 3 dagen geduurd),...heb toch zoiets dat mn lichaam 'het nog doet":)Nu maar af wachten

Tsja, bovenstaande tips zijn al heel wat. Spontaniteit, wat is dat eigenlijk als je zwanger wilt worden,.... het zit toch steeds in je achterhoofd.

Hier proberen we "gewoon" heel spontaan om de 2/3 dagen te vrijen, en als dat een keer niet lukt, dan een maandje later, het moet wel leuk blijven!

Hee ik snap je helemaal maar spontaan gaat hem echt niet meer worden hoor .....

Ik probeer zo min mogelijk mijn vriend te confronteren met ''vruchtbare dagen informatie'' ik hou het natuurlijk in de gaten en probeer hem dan
''spontaan'' te verleiden en ja dat is vermoeiend maar geloof niet dat het makkelijker wordt als de man denkt dat hij ''moet'' !!

Succes

Mijn man voelt mijn vruchtbare dagen bijna eerder dan dat ik het merk, dus daar hoef ik niks voor te doen. Mijn huid is dan superzacht evenals mijn borsten, zegt hij. (toen ik erop ging letten, was het inderdaad zo) En naarmate mijn ongi nadert werd alles weer stugger/harder.

Hi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Heeft me zeker geholpen. Ik zal de sticks uit zijn buurt houden en meer initiatieven nemen, ook tijdens de niet vruchtbare dagen.

Terug
Bovenaan