Hoe houden jullie je dreumes bezig?

<p>Hallo moeders,</p><p> </p><p>Mijn dochter is nu 16 maanden en ik heb werkelijk geen idee hoe ik haar moet bezig houden?! Ik werk niet, maar heb wel nog een baby van 3,5 maand. Ik moet de tijd verdelen en dit gaat wel redelijk. Op  de momenten die ik vrij heb wil ik graag mijn tijd besteden met de oudste.</p><p>Opzich kan zij zich prima zelf bezig houden. Ze speelt eigenlijk niet veel met speelgoed, maar voornamelijk met "onze" spullen. Afstandbedieningen, schoenen en zo ongeveer alles wat los en vast zit :') Dit komt ze dan brengen of ze loopt er een beetje mee rond. Ze heeft wel een pop, blokkentrein, bal, trek-hondje, maar geen van deze dingen boeit haar genoeg om alleen mee te spelen (of samen met mij). Misschien mis ik wat creativiteit? Ze is een drukke meid die snel is afgeleid en snel op dingen uit is gekeken. Iemand tips of leuke ideeën om samen met haar te doen of leuk speelgoed? Ik ben geen fan van elektrisch speelgoed. </p><p> </p><p>Groetjessss</p>
 
Hier is er eentje fan van play doh, de Loopfiets, vingerverven/tekenen/ met haar kinderwagen door de kamer rennen of de zandbak. Maar er gaat niets boven spelen met leeftijdsgenootjes
 
Hier is er eentje fan van play doh, de Loopfiets, vingerverven/tekenen/ met haar kinderwagen door de kamer rennen of de zandbak. Maar er gaat niets boven spelen met leeftijdsgenootjes
 
Hoi hoi,
je hebt ook verven met water vond mijn dochter erg leuk op die leeftijd en geeft weinig rommel, het water dsg op de tekening komt geeft kleu
 
Kleur! Ow wat een verschrikkelijke site is dit toch?
meen water zand tafel werkt bij ons erg goed hier kan de een hele lange tijd heerlijk mee spelen. Ook puzzels waten al een grote hit op die leeftijd. 
 
Succes
 
Hier werden er vooral torens met blokken gebouwd, de vormenstoof begon toen ook zijn interesse te wekken en verder alles wat muziek maakt. Maar het leukste was toch het stoeien en actief spelen (mana gaat je pakken, rondjes draaien, verstoppertje en in de lucht gooien. Leuk voor hem en ik had meteen mijn sporten gehad). 
 
Haha zo herkenbaar van de hele tijd spullen brengen ? grappig! Houdt ze wel zoet, maar ik kan me voorstellen als je nog een mini er naast hebt, het best lastig is om aandacht te verdelen. Als je een tuin heb is een water/zandtafel super leuk, als het niet zo heel warm is hoeft er niet perse veel water in, maar een bodempje biedt ook al plezier met allerlei schepjes, harkjes, bootjes er bij. Daarnaast gooi ik regelmatig (tuin)kussens op de grond in de woonkamer en kan mijn zoontje lekker ravotten. Een of meerdere (grote) ballonnen zijn hier ook een succes; voetballend, gooiend het huis door en lekker zijn energie kwijt. Je zou een bord kunnen maken met allerlei oude spulletjes/materialen er op die kunnen draaien en open/dicht kunnen, zie Pinterest of dozen vullen met spulletjes die er in/er uit kunnen of via verschillende openingen. Hier volstaat een emmertje met wasknijpers soms al ? alles er uit in een keer en dan weer stuk voor stuk er in. Kleuren met waskrijtjes op een groot vel a3 probeer ik ook wel eens, maar is hier nog niet zo'n succes, althans vind ik- zoonlief vindt ze  daarentegen heerlijk kauwbaar ? Je zou ook eens kunnen google'en wat te doen bij slecht weer met een dreumes, vast dat daar wat binnen ideeen naar voren komen ?
 
Rond die leeftijd vond mijn dochter duplo erg leuk. Konden we ook goed samen doen. Ik bouwde wat, en zij haalde het uit elkaar ?
Nog wat later kon ze ook zelf torens ermee bouwen wat ze erg mooi vond.
En nu ze 3 is speelt ze er nog mee, alleen weer op een hele andere manier. Dus daar zijn ze voorlopig nog wel even zoet mee!
 
Terug
Bovenaan