Hoe in slaap krijgen als je baby geen speen wil!????

Dag meiden

Zoals al in ander topic aangegeven heeft mijn dochter (15 wk) besloten de nachten weer aardig op te breken, dwz soms komt ze elk uur na drieen..tot aan de volgende ochtend. Pfff, zeer vermoeiend. Ik krijg haar alleen in slaap door 'r al lopend te wiegen. Speen wil ze niet, al sinds haar geboorte niet. En ander ''slaapmiddel''   kan ik niet bedenken.....

Wie heeft zelfde ervaring? Tips zijn welkom

Ik wil haar niet te afhankelijk van mij maken, het lukt mijn man nu al niet meer om r in slaap te krijgen!

Gr, charlotte

ps laten huilen helpt niet

Ze heeft altijd super geslapen, zonder speen. En heel soms had ze een huiltje nodig van paar minuten. Maar nu snachts is ze echt overstuur als we r laten huilen

en bovendien hebben we ook nog een meissie van drie die echt wakker wordt als Isa huilt, dus dat is geen oplossing

Ik denk even vrij met je mee. Mijn eigen meisje heb ik wel aan de speen gekregen met 4 maanden toen ze begon met nachtbraken.

- een knuffeltje favoriet maken en die aan haar geven
- een doekje over de ogen leggen
- tussen jullie in leggen met slapen
- jij met de baby in het bed van je oudste slapen en je oudste op jouw plekje
(tja, soms gaat nachtrust boven alles)

wie nog meer ideeën?

wij hebben dit ook gehad, inderdaad ook met in slaap lopen, nu gaat het beter, maar niet altijd, ik heb zoiezo standaard een klein lampje op de kamer aan, mocht hij wakker worden, dan ligt hij niet in een zwart gat en kan alles om zich heen bekijken, soms word hij dara wel weer moe van en slaapt hij verder, ook hebben wij van vtech geloof ik van winnie de pooh een muziek box gekocht, deze is paars en er zit een soort maan op, in het donker komen er allemaal plaatjes in de maan zichtbaar die verschijven, er komt een zacht rustig   melodietje uit en hij projectteerd ook nog eens op het plafond, erg rustgevend en slaapverwekkend dus,

je hoeft hem niet aan en uit te zetten want hij gaat aan wanneer hij aangeraakt word, wij hebben hem dus in het bedje hangen en hij gaat na een tijdje vanzelf weer uit.

heeft bij ons echt gewerkt. en ja, toch lopen ook wij nog steeds snachts door het huis, hij vind dat heel prettig, en aan alles komt een keer een einde, alleen is dat nu niet echt in zicht voor je gevoel........

Dat is inderdaad vervelend!
Ons meisje (dinsdag 17 weken) slaapt al vanaf dag 1 door. Als ze 's nachts wakker wordt dan is het heel even en dan pakt ze haar duimpje en valt ze alweer in slaap.
Heb dus niet echt een goede oplossing.....
Hoop dat het gauw weer beter gaat! Succes!

Als yanick niet wil slapen, dan gaan we naast zijn bedje zitten en aaien we hem over zijn hoofdje en buikje. We zorgen dat hij niet teveel kan bewegen, dus houden hem (zachtjes) tegen als hij wil rollen of heel erg met zijn armpjes zwaait. Hij heeft heel graag een doekje in zijn handjes waarmee hij over zijn gezichtje wrijft.

lastig hoor.

Helpt het als je je kindje nog wat extra te eten geeft? Die van ons heeft soms toch ineens weer honger / zin in eten, ook al heeft ie op zich genoeg gegeten die dag. We krijgen hem dan alleen  rustig en in bed als hij weer wat gegeten heeft.

succes.

Terug
Bovenaan