Hoe is bij jullie bevalling begonen en waneer?

Hallo allemaal

ik heb gelezen en gehoord dat de meeste bevalingen begginen met weeen en meestal s'nacht.
En was het beetjes in de buurt van de uitgerekende datum?
Hoe lan heb de bevallin geduurt?
Is de 2de ( 3de ) bevalling sneler gegaan als de eerste?

Mijn eerste bevalling is begonen met gebroken vroegtwater om 1 uur s'nachts
Het was met 34w en 1d
Kleine is om 18.05 uur gebooren dus 17 uur lang geduurt
De 2de is onder weg, dat weet ik nog niet

Hoe was het bij jullie?
Ben heel erg benieuwd

Groetjes Boontje 34w 3d

Hoi Boontje,

mijn bevalling begon met een scheurtje in het vruchtwater. Dat was om 6 uur 's ochtends
ik heb hierna nog gestreken en mijn zolder opgeruimd. Wat gegeten en om ong 9 uur mijn eerste wee. Mijn man om 9:30 gebeld op zijn werk en om 10 uur vk gebeld.
Om 12 uur had ik 10 cm ontsluiting, dus dat ging   vlot.
Na een uur persen zakte de weeen en moest ik naar het ziekenhuis.
Om 13:45 kreeg ik weeenopwekkers en om 14:40 was Luuk geboren.
Wel met de vacuumpomp.
Ik heb de bevalling nooit als iets verschikkelijks ervaren en zie er nu helemaal niet tegenop.
Het enige verschil is nu dat ik het nu 2 keer achter elkaar moet doen want ik krijg een tweeling. Ze zeggen dat de tweede vanzelf komt. Ik wacht maar af. Nog maar 6en een halve week.

Groetjes Miranda

hoi, ik ben 's ochtends begonnen rond 7.30 08.00 uur met verlies van slijmpropn daarna direct weeen, heb mijn man wakker gemaakt en gezegd dat het was begonnen en ben daarna mijn hond gaan uitlaten, helaas had ik om 17.00 uur nog maar 5cm ontsluiting en moest alsnog naar het ziekenhuis, ook omdat ik geen idee had wanneer ik mijn vruchtwater was kwijtgeraakt. en om 20.55 uur is mijn zoon Ben geboren, na +- 13 uur.
met knip.
Bij de tweede moet ik nog maar afwachten want die komt eind januari als het goed is.
groetjes linda

Mijn eerste bevalling: smiddags opgenomen in het ziekenhuis om savonds ingeleid te worden met gel. Ik had sochtends de slijmprop verloren omdat de dokter  de vliezen gestript had. Dat inleiden was dus niet nodig, want begin van de avond kreeg ik heel regelmatig harde buiken, die niet pijnlijk waren. Mijn vliezen braken om half 10, en toen begonnen de echte weeen. Om middernacht is mijn dochter geboren, totaal dus net 2.5 uur inclusief persen. Geen enkele ingreep, geen hechtingen, helemaal niks.

Tweede bevalling: smiddags opgenomen in het ziekenhuis om savonds ingeleid te worden. Gel ingebracht, kreeg wel wat voorweeen, maar heel zwakjes, en er viel prima doorheen te slapen. Het echte werk begon de volgende ochtend nadat de dokter mijn vliezen brak (dat was om 7.30). Om 10 uur is mijn zoon geboren, in één perswee. Behalve de gel en het vliezen breken dus geen ingrepen gehad,ook geen hechtingen.

Beide keren was ik 41 weken zwanger.

Beide bevallingen waren heel heftig, omdat ik in minder dan drie kwartier van 3cm naar 10cm ging. De eerste keer wist ik dat niet, en raakte ik behoorlijk in paniek (want volgens de gemiddelden moest ik nog minstens 7 uur). De tweede keer wist ik het wel, en had ik zoiets van "yes, het is bijna zover". Ik hoop dat mijn derde bevalling ook zo voorspoedig verloopt. Sneller hoeft van mij echt niet.Beide keren was ik blij dat ik al in het ziekenhuis was, want anders had ik het waarschijnlijk niet gehaald (en thuisbevallen doen ze hier niet aan).  

Groetjes

Bij mijn eerste kreeg ik met 36,6 weken flinke weeën die niet hebben doorgezet maar het was allemaal wel goed rijp en 1 cm ontsluiting. Met 37,5 weken zijn mijn vliezen gebroken om 18:00 en om 23:00 begonnen de weeën en meteen om de 3 a 4 minuten en heel heftig. Uiteindelijk ik Luke met 36,6 weken om 09:53 geboren na 3 kwartier persen  zonder persweeën te hebben gehad.

Nu heb ik met 37 weken precies de eerste weeën weer gehad, maar weer maar 1 cm ontsluiting maar alles is wel goed rijp. Met 37,2 weken weer weeën 11 uur lang  maar ook die zetten niet door nu wel 2 cm ontsluiting. Met 37,4 s'nacht weeën maar heb de vk niet gebeld, ik dacht, ik wacht wel af en sóchtends waren ze weer weg. En met 37,5 weken weer weeën en die waren zo heftig dat ik ze bijna niet op kon vangen, de vk geweest en 3 a 4 cm ontsluiting, maar ik moet naar het ziekenhuis ivbm GBS en het ziekenhuis wilde me niet laten komen, omdat de ontsluiting niet verder ging. Wel kon ik daar pijnstillers krijgen en slaaptabletten.grrrrr. Nou na 6 uur heftige weeën stopte het weer. Alle weeën waren regelmatig om de 5 minuten en een minuut lang.
Nu heb ik eergisteren weer weeën gehad maar die waren zo onregelmatig dus ik heb de vk niet gebeld. Vandaag inmiddels 39,6 weken zwanger en heb nu weer wat weeën maar wel goed te doen. Ik hoop dat ze sterker worden en regelmatig want omdat ik nu bijna 40 weken ben willen ze me dan wel gaan helpen in het ziekenhuis. Ik vind het nu eerlijk gezegt wel tijd worden, maar het is gewoon weer afwachten.

Hoi,

Ik ben van drie kids bevallen in het ziekenhuis na inleiding, dus de zwangerschapsduur zegt bij mij niet zoveel.

De eerste heb ik vijf dagen weeën gehad en zondags vruchtwater druppelend.

Maandags naar ziekenhuis, compleet kapot en zet niet door. Middeltje
gehad om te kunnen slapen. Dinsdag ingeleid 07.30 uur en om 20.01
bevallen van een meid.

Zware bevalling met weeënstorm en 1,5 uur persen (bijna 2 uur). Helaas
kreeg ik 's nachts na de bevalling het HELLPsyndroom en ben ik de
eerste dagen van de wereld geweest en de baby in de couveuse. Ik was
39,5 wk. zwanger.

Vanwege de HELLP is de 2e ingeleid met 38,4 weken. 's ochtends om 08.30
infuus aan en om 14.43 geboren. Dus dat viel erg mee! 3 x persen en ze
was er!

Maar helaas wel weer een weeënstorm.

De derde is ook ingeleid. Eerst 1x gel en na 2 dagen infuus. Had wel al
de hele dag weeën van de gel maar niet zo sterk, kon nog lachen. 's
ochtends om 08.30 uur het infuus aan en om 14.29 geboren. Ook lekker
snel maar was een zware bevalling. Want zoonlief lag verkeerd en was
verkeerd het geboortekanaal ingeschoten. Lang geperst maar toch
natuurlijk bevallen. En gauw weer vergeten hoor! En weer een
weeënstorm, zucht.

Die weeënstormen waren geen pretje en daarbij kwam dat ik al bij 3 cm
ontsluiting persweeën krijg. Dan is het heel moeilijk om zo lang weg te
zuchten.

Maar ik hoop deze keer misschien zonder inleiden te bevallen en iedere bevalling is weer anders. Dus hou hoop!

Jij ook succes met de bevalling, ik moet nog even wachten.

Groetjes,

Vanessa 23,3 van de vierde

Hallo,

Mijn eerste bevalling begon met het breken van de vliezen om 3:15 na 37 wk 2 dgn. Direct daarna begonnen de weeen geleidelijk te komen. Mijn zoontje is om 09:00 geboren.

Mijn tweede bevalling begon met weeen om 03:00 na 39wk 6 dgn (na vier weken met veel voorweeen). Mijn dochtertje werd om 06:00 geboren.

Tweede bevalling was heel snel, maar wel veel later dan de eerste.

Groetjes Loekie

Terug
Bovenaan