Hoe is dat bij jullie in de straat/wijk??

A

Anoniem

Guest
Is het een beejte veilig? En dan bedoel ik eigenlijk, als onze kleine lieve baby's (nu nog wel...hahaha) dadelijk groter zijn en buiten gaan spelen?
Wij hebben wel een (redelijke) tuin, maar hier spelen de kinderen nog heerlijk allemaal buiten op straat! Vind dat zooo fijn!
Iedereen kent elkaar en er zijn allemaal kleine kinderen hier in de straat. Bij mooi weer staan er altijd wel volwassenen buiten op te letten en hier in de straat komen ook maar weinig auto's.
Hoop echt dat het over een paar jaar nog zo is, want dat is echt super! Kom je volgens mij niet zo heel veel meer tegen helaas!

hoi wij wonen in een klein doodlopend straatje. het doodlopende stukje eindigt in een speeltuintje. het staat in de straat wel erg vol met geparkeerde auto's dus echt op straat spelen gaat niet maar de straat is van de stoep gescheiden door een groenstrook met hoge struiken  en er komt alleen plaatselijk verkeer. Volgens mij ideaal straks. Ik kan een bankje naast de voordeur zetten en alles in de gaten houden.
Ik zie mezelf er al op zitten.
groeten Elke

wij wonen in een straat waar best wel veel auto's rijden, niet hard maar toch als ze eronder zouden komen dan zijn de gevolgen tuurlijk niet te overzien, hier wonen wel een paar kinderen in de straat maar die komen meestal gewoon in de tuin spelen, we hebben best een grote tuin met een klimtoestel en een glijbaan dus ze vermaken zich prima! mijn dochtertje van 4 mag nog niet alleen voor spelen dat vind ik nog te gevaarlijk, voor het verkeer en je hoord zoveel rare dingen, niet dat je daar constant bij stil moet staan, maar ik vind haar nog iets te jong, mijn zus heeft ook zo'n straat waar de kinderen allemaal samen buiten spelen en er zowat geen verkeer is, dat is echt ideaal!

groetjes susanne

Wij wonen in een super-kindvriendelijke straat. Was ook een van de doorslaggevende redenen om hier te gaan wonen. Het is een straat waar alleen bestemmingsverkeer komt, anders kom je er niet doorheen. En de straat is niet zo groot, dus zoveel verkeer komt er niet. Iedereen heeft een oprit, dus er staan geen auto's op straat geparkeerd. Er wonen veel kinderen, jong en oud. Er zijn het afgelopen half jaar 4 kleintjes in de straat geboren, dus Emre heeft al speelmaatjes voor straks. De school ligt ook aan onze straat: Emre hoeft straks geen straat over te steken om naar school tegen. Ideaal!!

groetjes
Mie

Hier in de straat zijn sins luna geboren is ook 3 baby's geboren! Leuk is dat he! De kinderen die hier nu spelen zijn allemaal een beetje van de zelfde leeftijd, en dat krijg je achter een paar jaar dus ook! Echt een fijn idee!

hoi,

Hier in de straat/wijk is het dus echt een drama... en zeker de doorgaande weg die er haaks op staat.
Daar zijn in de loop van de jaren genoeg/teveel aanrijdingen geweest, zelfs met dodelijke afloop (kindje)
Het is gewoon te zot voor woorden, er zijn daar heuvels gemaakt, wat er in resulteerd dat onze straat nu gebruikt wordt om dat te omzeilen.
Gelukkig zijn er in de buurt genoeg mensen (waaronder ik/mijn man/goede vrienden) die, als er zo een idioot voorbij komt, hun gerust klem rijden... achter het stuur vandaan slepen richting het monument van het doodgereden kindje.
Tot nu toe zijn er een aantal die zich hebben doodgeschrokken van onze reactie, scheten in hun broek.. en dan nog een aanklacht indienen ook... terwijl HUN degene zijn die denken dat het hier Parijs-Dakar is!!

groetjes Debby mv B'Elanna

Wij wonen op een recreatiepark, dus heerlijk rustig en een erg grote sociale controle.
( soms iets te groot; de oudste was de hond uitlaten met opa. Vervolgens belt er een man die hier ook woont om te zeggen dat Kyara met een vreemde man loopt met een zwart hondje...uhh, da's mijn vader!)
Er gelden hier dezelfde verkeersregels als op een woonerf, dus mag er maar 10 worden gereden. Een straatje verderop is een speeltuintje waar de oudste altijd speelt met haar nichtje die zelf ook op het park woont.
Echt ideaal.
Voor degenen die hem hebben gezien; de foto van de oudste op de fiets, dat is onze straat.
En Debby, je verhaal is erg herkenbaar; Op dezelfde dijk als waar dit park aan ligt, wonen mijn ouders. Hier mag alleen bestemmingsverkeer komen en er moet 30 worden gereden. Er rijden giga-veel mensen die er niets hebben te zoeken, mede doordat de weg er omheen ook vol ligt met drempels. En ze rijden er makkelijk 60 of 70!
En idd, als je ze aanhoudt en ze vriendelijk verzoekt om te minderen, dan zijn ze diep beledigd.
Al een aantal keren de politie ingeschakeld en een verzoek om drempels of iets ingediend, maar nee hoor, er gebeurt niets.
Heel frustrerend!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.
Sil

wij wonen op het platteland en wonen behoorlijk ver van de weg af we hebben een grote tuin compleet met omheining ook voor de honden en daar kan Ruben niet vanaf verder wonen er niet zo veel kinderen hier in de buurt maar we wonen 10 minuutjes van de stad
as het een stad te noemen is (hardenberg)
groetjes ineke

Terug
Bovenaan