Hoe is de bevalling bevallen?

A

Anoniem

Guest
Zo nog vers in het geheugen natuurlijk maar op zich vond ik het reuze meevallen (de hechtingen vind ik nu het vervelendst haha)

Ik vond het zo raar dat je zo snel kan vergeten hoe benauwd je het hebt en hoe fijn persen kan zijn...dat vond ik dus geen pijn doen (op het hoofdje na dan)

Echt waar toen Dean op mijn buik lag was ik alles spontaan vergeten, alleen de dagen erna waren even ships omdat Dean in de couveuse lag en ik last van mijn rug had e.d.

Persen vond ik dus ook super alleen viel me tegen dat het niet sneller ging, ik dacht 2-3 keer persen en het ligt eruit (ging nog snel hoor maar had gedacht NOG sneller hihi)

Weeenopwekkers vond ik dus NIET fijn, vooral dat non stop gedeelte, je komt dan niet meer bij en raakt erg snel moe MAAR ze deden hun werk goed want toen ging het balletje goed rollen

Wat me erg opviel was hoe rustig ikzelf bleef en zelfs alles aan mijn vriend deed uitleggen als er weer eens een piepje afging of het hartslagje even wegviel (door slecht aangesloten apparaatje!)

Ik had zo met mezelf afgesproken geen gilwijf te gaan zijn maar was wel bang dat ik dit niet onder controle zou hebben maar dat is me dus reuze meegevallen, zelfs het personeel vond me rustig   en koel en vond DAT enorm fijn omdat ze al gillers genoeg hadden gehad die avond was het een aangename verandering :p

Ook qua luisteren is gewoon aan te raden om niet eigenwijs te zijn maar echt goed te luisteren naar VK/gyn of ander medisch personeel, dat helpt enorm en laat hun echt veel beter hun werk doen. En gillen of panisch worden helpt echt niet maakt alles alleen maar erger...je moet het natuurlijk wel kunnen, ik had zoiets van ik ga mijn vriend even trots maken en laten zien dat het niet zo gaat als op televisie (hij was erg blij met me melde die achteraf) hij heeft wel honderd keer verteld hoe trots ie op me was en dat hielp me echt er doorheen! Mannen kunnen dus zeker wel wat doen al is het niet veel alleen maar ondersteunen!

Mijn moeder was ook bij de bevalling, die heeft gefilmd, foto's gemaakt en vond het een heerlijk idee dat zij er ook bij was (al heb ik haar niet gehoord hihi) ik heb zoveel medische shit meegemaakt ALTIJD met haar met zijn drietjes hebben we onze Dean op de wereld gezet en vind het een fantastische herrinering op deze manier, heel erg "gezellig" en "intiem"...ondanks dat het in het ziekenhuis was.

Mijn tip voor de dames die nog moeten, is rustig blijven, luisteren naar de mensen om je heen en niet (te) eigenwijs zijn, probeer niet te gillen (kost alleen maar onnodige energie die je echt niet hebt) en wie JIJ er bij wilt hebben OF niet, het is JOUW bevalling dus JIJ bepaald, en maakt je enorm op je gemak als dat goed geregeld is...

Het is leuk om te filmen (vanuit een juiste positie dus je hoeft geen horror film te hebben) je mist alleen enorm veel en dat is leuk om terug te zien ook het gedeelte als jij je placenta eruit aan het werken bent en je niet ziet wat ze met de beeb aan het doen zijn is leuk om te filmen / fotograveren...

Ik wil in elk geval iedereen veel succes wensen het is het allermooiste op aarde (wat raar klinkt voor iets wat veel pijn doet) maar echt waar je bent het echt zo vergeten (uitzonderingen hier gelaten)

hoi ponyville....

wat fijn dat je alweer wat werk doet..... ( aanwezig zijn haha)
 had jij bij de bevalling ook meer last van je ziekte??? kon je merken dat t zwaarder was ofsow????

zoals ik t lees heb je je bevalling namelijk goed doorstaan...:p en daarna?????? ook veel last van je spieren extra moeheid door je ziekte??????

hier wachten we nog rustig af op de bevalling...

liefs miranda
39wk,1dag

quote: mirandatje1985 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-09-2007 13:38:06'));

hoi ponyville....

wat fijn dat je alweer wat werk doet..... ( aanwezig zijn haha)
 had jij bij de bevalling ook meer last van je ziekte??? kon je merken dat t zwaarder was ofsow????

zoals ik t lees heb je je bevalling namelijk goed doorstaan...:p en daarna?????? ook veel last van je spieren extra moeheid door je ziekte??????

hier wachten we nog rustig af op de bevalling...

liefs miranda
39wk,1dag

Ik was wel snel moe maar heb geen vergelijkingsmateriaal hihi, omdat ik wist dat ik woensdag ging bevallen kon ik van te voren slapen en uitrusten (zover dat ging natuurlijk qua zenuwen) maar liggen is ook rusten zeg ik maar.

Had echt vreselijk veel pijn in mijn spieren de dagen erna, en zag iedereen die tegelijk met mij was bevallen al rondlopen  (sommige zelfs huppelen haha) en ik ben lekker blijven liggen, heb me laten wassen, heb echt mijn rust genomen en niet beter voorgedaan dat ik was, denk dat dat wel scheelt.

Ook het eerste weekend / week geen bezoek laten komen , iedereen heeft e laten bijkomen, en nu ben ik dean aan zijn bedje voor (op kantoor) laten wennen en van thuis zitten word ik moeier heb een beetje ritme en verzetje nodig..

Ik merk met een vast ritme voor dean en mij dat dit beter werkt als teveel rust... dit is mijn/dean zijn  schema nu

07.00 eerste voeding
07.30-10.00 ga ik terug slapen
10.00 opstaan, douchen, eten
10.30 dean wassen / badje
11.00 tweede voeding
11.30 aangekleed (allebei hihi) naar kantoor, dean daar in bedje leggen, thee zetten, kleppen wat administratie werk bijwerken, naar huis toe
15.00 derde voeding
15.30-16.30 eventueel naar bed (doe ik nu nog wel)
16.30-17.30 eventueel wat in huis doen, was, stofzuigen e.d. mag niet meer als een uur per dag voor mezelf
17.30-19.00 niets doen :p eten klaarmaken, eten
19.00 vierde voeding
19.30-21.30 (max) niets doen, flesjes sterriliseren
21.30 naar bed toe, wekker zetten
23.00 vijfde voeding, laatste voor slapen gaan, wekker zetten
03.00 zesde voeding, wekker zetteb
07.00 eerste voeding weer

Dit werkt voor mij SUPER! zonder schema word ik compleet uitgeput en merk dat Dean er ook rustiger onder is als dat onregelmatige wat de kraamzorg voorstelde, als ie nu tussendoor echt huilt en ik merk dat ie honger heeft maak ik 40 ml aan voor "tussendoor" de tijd door te komen.

Hij drinkt nu 100 ml per keer..hij is nu inmiddels terug op zijn geboortegewicht :)

Fijn schema zeg!

Ik heb de laatste dagen helemaal geen tijd gehad om overdag te slapen, voel me behoorlijk geradbraakt maar het is niet anders. Vandaag was mijn eerste dag zonder kraamhulp en het was behoorlijk druk, maar dan moest ik ook nog naar een afspraak en heb nog bezoek gehad dus ik had ook wat weinig tijd om alles te doen.

Vienna heeft nog totaal geen schema, de ene keer komt ze na 2.5 uur al voor een flesje en de andere keer pas na 4 uur. De ene keer drinkt ze 40 cc en de andere keer 100. Gisteren ging ik om 21.30 naar bed en moest ik om 22.15, 01.00, 04.30 op voor voedingen en om 7 uur was mijn zoontje weer wakker. Maarja, er zal wel een keer regelmaat in komen en dat die nachtvoedingen wat minder worden.

Ik was vandaag naar het CB geweest om te wegen en bij ontslag uit het ziekenhuis afgelopen vrijdag zat ze precies weer op haar geboortgewicht 2695 gram en vandaag was 2840 :) Dus ze doet het prima, was ik even blij zeg.

MIjn bevalling is trouwens goed bevallen. (na)pijn had ik wel maar vond dat 100 keer beter te dragen dan die ontsluitingsweeen. Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik iets gemist heb omdat ik een ks heb gehad. Ik voel me net zoveel mama als bij Max en ben alleen maar blij dat de 'ellende' me gespaard gebleven is. Ik wil geen kinderen meer, maar als ik het nog eens moest doen en de keuze kreeg dan zou ik zeker   voor de ks gaan. Aan de andere kant ben ik wel blij met de ervaring van een gewone bevalling maar ik wil het nooit meer over doen haha

zon schema lijkt me idd erg handig niet dat je altijd maar precies na moet leven maar voor 1e tijd lijkt me handig.... en regelmaat is voor een kindje ook belangrijk

zeker in het geval van ons waar ze met papa aan het slepen zijn van uitkering na uitkering... (zw-wia-) nu praten ze weer over wajong ( 32 is ie)
en een operatie op komst ( was al gepland ma vanwege uitgrekende datum uitgesteld) en daarna maybe nog een zwaardere operatie en herstel natuurlijk...

en ik werk in horeca dus heb geen vaste tijden en dagen... meestal we;l in het weekend ga ook 2 cursussen doen ( sociale hygiene en vakbekwaamheid horeca)

verder doe ik schoonmaak ook bij mij werk en kan strax kleine dan meenemen in kinderwagen mocht t nodig zijn ivm mn vriend die uiteraard ook thuis is maar ook weleens weg moet of wat dan ook...dus dat is wel fijn ( wel een stukkie lopen... circa 20 minuten) ma da sweer goed voor de conditie zullen we ma zeggen

word dus even puzzelen... ma weet zeker dat t ons lukt....

heb in ieder geval wat aan je schema kan ik ideeen op doen :p

en ik vind het sowiso leuk om te lezen hoe anderen het doen... ervaring of geen ervaring :p

fijne avond

liefs miranda
39wk,1dag

Hier mijn bevallingsverhaal.

Woensdag 29 augustus zou ons meissie gehaald worden door middel van een ks.Zondag op maandagnacht braken om half 1 mijn vliezen en ik dus plat omdat ze niet ingedaald was.Ik plat in de auto met mijn vriend nadat mijn moeder er was om op ons zoontje te passen.Om 1 uur in het ziekenhuis aangekomen naar de verloskamers en wachten of ik ween kreeg(ik had onderweg al lichte weeen).Mochten de weeen erger worden dan werd de baby snachts gehaald en bleven ze licht werd er tot de volgende ochtend gewacht tot de gyn werd gebeld.Toen kwam er nog een mevrouw met ween die een gyn nodig was en aangezien ze nu toch haar bed uit moest ook even bij mij gekeken.Mijn meissie zou met een ks komen omdat ze groot geschat werd door mijn suiker en ik heb last van mijn ogen en wij en de gyn durfden het persen niet aan i.v.m de druk die dan onstaat.Toen heeft ze gekeken of ik ontsluiting had(waarom weet ik niet).Toen kwam het bericht dat ik gelijk naar de ok kon heel snel allemaal dus.Ik heb toen een infuus en katheter gekregen en hoppa naar de ok.Om 3.45 is onze dochter na 37 wk en 5 dagen geboren met 3960 gram en 52 cm.Een flinke meid dus.Inmiddels is ze alweer 2 week en genieten we intens van haar en haar broer die beretrots is.

Met mij gaat het redelijk goed.Ik heb weinig last van de wond maar mede omdat ik er weinig last van heb merk ik dat ik snel te veel doe en heb s-avonds wel last.Nu zit ik ook verplicht op mijn kont.Verder drinkt ze goed en word ze ook al wat molliger in de armpjes echt van die babyribbeltjes zeg maar.Heerlijk.Iedereen die nog moet heel veel succes en echt die bevalling ben je zo vergeten.

Hier een foto van mijn heerlijke meisje net na de geboorte.

Terug
Bovenaan