hoe is het humeur van jullie kleintjes op dit moment??

Zooo, daar ben ik, na lange tid, weer eens even! Hhahaha

Heb net even een beetje bijgelezen, is wel rustig aan het worden hier zeg..snik!
Maar goed, Ik was wel eens benieuwd naar het hmeur van jullie kleintjes op dit moment!
Ons meisje is nu 13 maanden en is altijd heeeeeel tevreden en lief geweest. Nu is ze vooral huilerig, snel geirriteerd en boos (dus weer huilen), weinig slapen, onrustig slapen, en heeeeeel veel op schoot willen hangen!
Is af en toe echt wel lekker hoor, zo'n knuffelkont, maar ik moet toch echt ook nog andere dingen doen en dat lukt   op het moment niet echt...

Is het een beetje de leeftijd? Hebben jullie kleintjes dit ook op het moment?
Ik heb het boek"oei ik groei" eens gelezen, normaal heeft ze echt niet veel last van een "sprong" maar nu.....!!! Pffffff!!!!!
Als het dat is tenminste.....want het blijft toch altijd raden bij die kleintjes...

Af en toe ben ik ook wel eens bang dat ze zich straks helemaal niet meer alleen kan vermaken, dat het dus geen periode is maar dat het zo blijft....zal toch niet??

Nou, ben benieuwd naar de reacties!

X 4dec

Hoi hoi,

Lang geleden 4dec! Hoe is het? En met Luna, afgezien van de inmiddels befaamde 13 maanden sprong? Heather heeft er ook erg last van gehad, maar volgens mij hebben we het ergste gehad. Slapen doet ze weer fantastisch en ze jengelt niet meer zomaar.
Ze is nu wel heel erg van het uitproberen hoe ver ze kan  gaan en wat ze allemaal voor elkaar kan krijgen bij haar ouders. Wij zijn gelukkig niet zo toegeeflijk wat dat betreft en dat heeft ze ook snel door.

Verder begint ze steeds meer zelf te spelen. Ze is nu al een half uur bezig met een leeg doosje en haar lepeltje , dus ik het er alle vertrouwen in dat het met dat zelfstandig spelen ook wel goed komt .

Groetjes, KT

Hoi hoi,
Heeeeeeeeeel herkenbaar!  Ook hier word er momenteel snel boos gedaan, aan de benen hangen en vooral vreemd slapen. Rare tijden wakker worden en ook slechter slapen. Daan heeft nu ook ontdekt dat hij kan gaan zitten/staan in het ledikantje....vooral midden in de nacht vind ie dat erg leuk... Ik ben er zelf ook helemaal moe van inmiddels, letterlijk dan he! Elke nacht, al 2 weken lang... Maar goed, ooit zal het wel weer over gaan. Daan is ook 13 maanden, en die sprong merkte ik ook nooit zo erg. Maar deze keer dus wel! Grrrr...

liefs Anita

Hé 4dec, wat leuk om je weer tegen te komen.
Maar ook hier is hetgeen wat je beschrijft heel herkenbaar, dus niks om je zorgen over te maken, het zal wel weer over gaan.
Maar vermoeiend is het wel!
Sil

Pfff wat ben ik "blij" om te horen dat het niet alleen hier zo gaat! Niet blij voor jullie natuurlijk, maar jullie snappen wel wat ik bedoel toch?!
Het is inderdaad ERG vermoeiend! Ik kan er normaal best goed tegen als ze niet zo happy is, maar nu......pffff.
Het lijkt wel lsof al mijn energie op is, kan nergens meer tegen
Ze is, zoals ik al schreef, ook erg knuffelig, en als ze dan zo knuffeld is ze ook wel weer heeel lief en schattig. Daar krijg ik dan wel weer energie van gelukkig.
Maar zodra ik haar neer zet is ze van heeeel vrolijk ineens weer helemaal van slag! Alsof er heel wat aan de hand is ofzo..
En dan ga ik weer twijfelen of ze toch niet ergens pijn heeft, ziek is ofzo.
Maar goed, die twijfels zullen we allemaal wel hebben.
Ik ben in ieder geval erg moe van dit alles en ben zoooo blij als ze weer lekker happy is en vrolijk ALEEN speelt!!

Ik ga zometeen maar eens lekker slapen.....hoop ik!
Bedankt voor jullie reacties weer!

4dec

Hey 4dec

Leuk om je weer eens te zien!
Ja ik moet eigelijk zeggen dat er hier niks aan de hand is.....NOG!Julia is net 1 geworden dus die is iets jonger dan de jouwe!Maar wie weet wat mij straks nog te wachten staat!Succes ermee in ieder geval!

liefs

Hoi 4dec,

Ik herken je verhaal ook wel, Isis is morgen 13 maanden en lijkt nu weer beter in haar vel te zitten. Zelfstandiger, rustiger, tevreden. Ze is ook een tijd hangerig en huilerig geweest, vooral bij papa! (niet altijd leuk voor mama!)  En idd huilbuien en driftbuien, wat we helemaal niet van haar gewent zijn. Haar slaapjes wisselt nogal, de ene dag 3 uur en de andere dag1,5 uur. En een paar keer heel vroeg   's ochtends wakker. Ik heb 'oei, ik groei' ook weer even doorgebladerd en herken er wel dingen uit; 'de bijna 13 maanden sprong'.
Komt vast goed,  heb jij weer een beetje rust, want idd, je komt zo aan weinig andere dingen toe.
Wat heel grappig is dat Isis nu nog meer zelf probeert te doen (eten, aankleden) en ons immiteert (poetsen , napraten),

x Esther (mv Isis)

Terug
Bovenaan