hoe is het met de kleintjes

ik was even benieuwd hoe het met alle kleintjes gaat en hoe het met jullie gaat en of iedereen zijn draai weer heeft gevonden
bij ons gaat het goed jarne is nu 9 weken 63 cm en weegt 5,6 kilo hij is erg tevrede en slaapt veel een makkelijk mannetje dus zijn broers en zus zijn helemaal gewend en zijn gelukkig geen dag jaloers geweest mede ook omdat jarne eigenlijk nooit huilt en veel slaapt wel vond ik het in het begin moeilijk een ritme te vinden met school en zo maar dit is nu in de vakantie helemaal goed gekomen en jarne is echt een mannetje van de klok om de 4 uur eten en echt geen minut later is wel makkelijk met plannen en zo nou ik ben benieuwd naar jullie verhalen

liefs

Hier gaat het ook lekker hoor. Onze kleine meid is vanmorgen weer gewogen en weegt nu 4200 gram en is 52 cm. Is bijna 5 weken oud.
Ze komt elke 4 uur voor eten en heeft alleen tussen 7 en 11 s avonds haar huilmoment. Verder gaat het helemaal prima en horen we haar bijna niet!
Ze begint nu steeds meer te reageren en kan al gezellig "terugkletsen". Ze is erg vriendelijk en vrolijk, echt megagenieten!
Eten gaat ook prima. Ik kolf al haar voedingen af en zij krijgt het uit een fles en dat gaat goed! Hoef gelukkig maar 4 keer per dag te kolven, dus dat scheelt. Hopelijk kan ik dit binnen een paar weekjes afbouwen tot 3 keer per dag... dat zou fijn zijn.

En ik wil haar volgende week weer proberen aan te leggen, gewoon om te kijken of dat eventueel gaat lukken. Iemand tips?

Hey Noompje!

Hier een tip terug! Ik merk dat als mijn dochtertje moeite heeft met de tepel pakken het beter lukt in zijlig op bed op op de bank.
Zij hoeft dan zelf haar hoofdje niet zo op te tillen (relatief hoor). Ik kan dan een beetje helpen met sturen van de tepel.
vaak helpt het ook als ik met de pink van de hand die de borst vast heeft nek onder haar onderlipje 'kietel' dan doet ze haar mondje verder open,

Als het haar een paar keer niet lukt ga ik weer rechtop zitten haar even tot rust brengen en dan weer opnieuw proberen.

Bij mij gaat het eigenlijk alleen moeizaam als ze heeeeeeel moe is.

Succes en laat even weten hoe het gaat!

groetjes Chantal

hoi hoi
Hier gaat het lekker nu. Mara is nu 7,5 week en ong 4200 gram. Ze dronk weinig maar sinds de Nuby fles drinkt ze goed, deze week zelfs meer dan gemiddeld.
Ik heb vaste voedingstijden ingesteld en dat is zo lekker rustig, papa weet nu ook wanneer het etenstijd is en sinds 2 nachten slaapt ze door van 24-6 uur. Daar ben ik zo blij mee.
ze reageert echt op mensen en kijkt al als ik met speeltjes beweeg/rammel. Ze maakt al geluidjes, kijkt naar de katjes en houdt haar speenkoordje goed vast. Verder is ze heel eigenwijs, kijkt zij hoe veel zij voor elkaar kan krijgen met aandacht enz.
verder gaan papa en ik volgende week een avondje naar de bios, even met ons 2en eruit na al die weken, heerlijk.
groetjes Sabine

hier gaat t eindelijk ook zn gangetje.
aleiyah huilde ontzettend veel, maar heeft blijkbaar nu haar draai gevonden.
sinds een weekje kan ik pas echt zeggen dat ik geniet van mn 2e dochtertje!
ze is nu heel vrolijk, lacht heel veel, brabbelt hele verhalen aan elkaar, slaapt nu veel meer en drinkt nog steeds goed.
aleiyah was gisteren 2 maanden.
lengte en gewicht weet ik niet. was dinsdag naar t cb gegaan om mn meiden te meten/wegen maar er was geen inloop spreekuurtje :S:S:S
normaal wel dinsdag middag.

ik geef flesvoeding maar bij nathalia gaf ik bv en ik deed t idd ook zoals chantal zegt, als ze niet wilde pakken.
dan ging ik op mn zij liggen en dan hoefde ze idd bijna niks te doen. gemakzucht he hahaha

liefs, do

hier gaat het goed, ze is nu 5 weken
wel is ons meisje haar schema in de war aan het gooien liep eerst heel fijn (je kon bijna de klok erop gelijk zetten) en sliep ze snachts kei goed door.
maar de laatste dagen is het heel onregelmatig en slaapt ze savonds ook minder goed door.
(ook huilt ze nu einde van de dag ook even flink)
hopelijk is het een periode en gaat het volgende week weer over)

gr.

Pien heeft sinds afgelopen weekend de waterpokken... daar heeft ze wel last van. Ze sliep veel slechter en huilde ook veel. Nu zijn ze aan het indrogen en ik heb het idee dat het ook een stuk beter gaat met haar. Maar wat zag ze er uit... zo zielig zo'n kleintje helemaal onder de pukkeltjes en blaasjes. Hopelijk houd ze er geen lidtekens aan over. Verder gaat het goed met haar, ze is nu 4 weken en weegt 5100 gram en flinkerd en ze is 57 cm.Ze drinkt heel onregelmatig, soms met maar 2 uur er tussen maar soms ook 4 uur. Hopelijk krijgt ze snel haar ritme. Ze heeft een hekel om in de box te liggen en wil het liefste bij papa of mama zijn. Vandaag ga ik een speeltoestel of hoe heet zo'n ding voor boven de box halen, kijken of ze er dan lol in krijgt om in de box te liggen zodat we onze handen vrij krijgen hihi.

hoi hoi,

hier gaat het ook goed, ondanks dat we een dag of 4 eerder van vakantie terug zijn gekomen ( ik wou graag naar huis). hij is inmiddels op 5 flessen en drinkt dan ong 170 ml. hier doet hij het super op. dinsdag over een week weer meten en wegen en de eerste prik. Ze komen thuis omdat het cb niet open is en die week er ook geen inloop is.

groetjes maaike

p.s. Jurjen is 7 wk en 1 dag

Terug
Bovenaan