hoe is het met de mama's en kindjes van het januariforum?

A

Anoniem

Guest
Hey,

Was even benieuwd naar jullie!
Hier gaat alles lekker. Ben volop aan het genieten en vind alles elke dag leuker worden.
Het enige waar ik van baal is het niet luisteren en oooooveral aanzitten. Hoe gaan jullie er mee om? Want heb nog niet iets, wat echt helpt. Werk in het onderwijs en kan heeel veel "probleem"kinderen aan, maar mijn eigen dochter niet van de spullen op tafel aflaten blijven, ha hah...
En de eerste verjaardag komt eraan.. Nog grote plannen?
Liefs,
Karlien

Hoi,

Nou hier nog zo'n boefje wat niet wil luisteren. En hij is een echt volhoudertje.
Verder geniet ik ook vol op elke dag van Yordi en ben benieuwd wanneer hij nou eens zijn 1e stapjes gaat zetten. Yordi staat alleen nog maar overal aan alles, maar loopt dus ook nog niet langs banken en tafels. Kan niet wachten om dat kleine mannetje te zien waggelen.

Verder is Yordi momneteel wat uit zijn doen,want meneertje is bezig met het krijgen van kiezen. Yordi heeft nu 4 tanden bovenin en 2 kiezen bovenin en onderin 2 tanden en daar komt nu ook 1 kies door.

Ook Yordi z'n 1e verjaardag duurt niet zo gek lang meer( 16 jan). Yordi is op een vrijdag jarig, dus hebben we het hele weekend feest. Ik heb geprobeerd om de visite zoveel mogelijk over het weekend te verdelen,want anders kunnen we en alle visite niet kwijt en het wordt dan veeel te druk voor Yordi( waar hij niet zo best tegen kan)
Yordi zal dan in dat weekend ook wel wat uit zijn doen zijn,maar dat is dan helaas niet anders. Verder heb ik leuke uitnodigings gemaakt voor Yordi z'n verjaardag. Een leuke foto hebben wij bewerkt met daarop de tekst hoera ik word 1 jaar en binnenin de kaart de dag en tijd waarop iedereen welkom is.
Verder hebben wij zoveel mogelijk kadobonnen van iedereen gevraagd, zodat wij zelf kunnen kopen wanneer Yordi weer aan iets toe is. Zoals speelgoed of kleren, omdat Yordi van Sinterklaas ook al weer veel speelgoed heeft gehad. Zo kunnen we het mooi verdelen. Wel Krijgt hij natuurlijk een klein kadootje zodat hij wat uit te pakken heeft.
Ook laat ik een taart maken met zijn foto erop( voor de visite) en krijgt Yordi een klein taartje waar hij zelf van mag eten( lees klaaien hahah)

Nou het is ondertussen al weer een heel verhaal geworden hahaha.
Maar hier verloopt alles dus wel lekker.
Tips voor het luisteren heb ik dus helaas niet voor je, mag ach het hoort ook bij de leeftijd denk ik dan maar.

Liefs marielle en yordi

Hallo,

Hier gaat het allemaal iets minder lekker; met mij dan toch. In augustus ben ik ingestort. Vermoedelijk een burn-out. Hierdoor zit ik nog steeds niet lekker in mijn velletje (grrr wat duurt dat toch lang). Ik ben momenteel weer aan het werk voor 1 dag in de week en ik merk gewoon dat ik me erna altijd véél slechter voel. Hier dus een twijfel of ik volledig zal stoppen met werken. Voor de financieen zal het niet uitmaken, maar ben bang dat ik dan minder sociale contacten heb en me eenzamer ga voelen.
Thuisblijfmama's hoe zijn jullie ervaringen?
Met Ninthe daarentegen gaat het super. Haar eerste woordjes zijn: dansen, zitten, klaar, dag en Luca. Mama en Papa zegt ze nog steeds niet .
Ze heeft inmiddels 3 tandjes en ze kan zitten. Ninthe is niet zo snel, ze kruipt of staat niet. Wel schuift ze soms op haar buik achteruit, maar ze snapt dan niet hoe ze weer vooruit moet als ze vast zit. Het is een echt poppenmeisje, ze kan zich uren vermaken met kussen en  knuffelen van dipsy en haar poppen. Ook speelt ze graag met de boerderij van Little people.

Het idee van die cadeaubonnen voor haar verjaardag vind ik wel een superidee. Speelgoed is zo duur, ipv al die kleine dingetjes kan je daar dan 1 mooi groot cadeau van doen.

Liefs, Laris

Hey,

Leuk om weer van jullie te horen/lezen.. Larissa, wat zegt Ninthe al veel woordjes. Zo zie je maar dat ze toch vaak hun aandacht op 1 ding richten he, motoriek of spraak/taalontwikkeling.
Gelukkig ben ik niet de enige met zon ondeugd...
Doreen loopt ook langs de tafel en sinds gisteren ook achter/voor/naast haar loopauto, hoe ze het doet, kan ik niet beschrijven, maar ze komt de hele kamer door.
Ook heeft ze haar speelgoedkist ontdekt en weet ze inmiddels hoe ze er speelgoed uit en in moet krijgen... We hadden het eerst niet in de gaten, maar er lag ineens een grote knuffel in de kist die mijn man en ik er allebei niet ingelegd hadden.. bleef er dus maar 1 over..
Doreen zegt nu mama en poep .. Waarschijnlijk iets te enthousiast gevraagd of ze gepoept had. Nu gaat ze soms op haar aankleedkussen liggen en vraagt "poep?"..
Papa roept ze met "aaaaaaaaaaaa"   Wel grappig hoor.

Larissa wat vervelend van die burn out. Neem wel goed te tijd om te herstellen hoor. Zelf zou ik niet zo goed zonder mijn werk kunnen, maar dat is voor iedereen anders. En bovendien wordt het drukker met twee kindjes. Bij mij is alles nu in balans, maar dat heeft ook tijd gekost. Neem de rust en tijd om een beslissing te nemen. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.

Liefs,
Karlien

@ laris

Hey wat vervelend zeg, ik heb na mijn middelste zoon een depressie/burn-out (geef het beestje maar naam) gehad, ik ben en was toen al thuis! Ik ben toen wel een tijdje in een isolement geraakt! Eigenlijk maakt het denk ik niet uit of je stopt met werken of niet, je moet de moeite doen om contact met mensen te hebben, maar als je al in zo'n gat zit is het natuurlijk extra moeilijk als je het ook op je werk nog eens niet naar je zin hebt!
Ik heb eigenlijk maar 1 advies en dat is blijf er mee bezig, zoek dingen die je leuk vind en je ontspannen, zorg dat je iets anders gaat doen als je besluit te stoppen met werken, ga bijv met je kindje naar babyzwemmen ofzo, of ga een cursus/hobby doen die je al zo lang wilt!
Zorg echt dat je voldoende buiten komt, lekker in het bos of park wandelen met je kleine meid, als je teveel binnen zit word het alleen maar erger!
Als je moeite hebt om dingen gedaan te krijgen maak dan in het begin van de week een planning met huishoudelijke klussen, boodschappen maar ook de leuke dingen en zorg dat het niet te vol zit, maar dat je ook niet stil zit!
Financieel gaat het niet slecht las ik, dus misschien kun je jezelf eens verwennen met een massage, bij een salon in de buurt!
En ga op tijd naar bed en probeer elke dag om dezelfde tijd op te staan!
Was maar 1 tip maar wel een veel omvattende geloof ik..

En als je het kwijt wil..daar is het forum ook voor! Je bent echt niet de enige..geef jezelf wat tijd want dit is niet van de ene op de andere dag voorbij,,ik ben 1,5jaar bezig geweest voordat ik echt kon zeggen en nu ben ik weer de oude!

Succes Gr MJ

Hoi!

Hier alles goed. Mijn manneke is ook een ondeugd maar wel een lieve ;)
Ik geniet helemaal van het moederschap.

Wat worden ze als nel groot hè. Nog even en dan inderdaad de verjaardag. Voor ons erg leuk, maar voor de kindjes weg druk....
We houden ook maar een klein feestje.

Groetjes Dymphy

Hallo,

Met ons ook alles goed. Noah heeft net de windpokken gehad en ik ben thuis met mijn knie maar verder alles ok. Noah heeft al 6 tandjes en verder is hij blijkbaar wat achter op de andere kinderen hier. Hij speelt heel veel al zittend en hij trekt zich recht tot staan maar loopt noch praat. We zullen wel zien. Ik maak me er nog geen zorgen in omdat hij toch niet hopeloos weinig kan ook en zolang hij nog niet kruipt of loopt, moet ik er ook niet achter lopen of mijn huis verbouwen om alles veilig te maken.

groetjes,
Els

Terug
Bovenaan