hoe is het met de mama's met derde kindje?

A

Anoniem

Guest
Ben erg benieuwd hoe het gaat met de mama's die hun derde kindje hebben gekregen.
Zelf ben ik in juli bevallen van onze derde zoon. En het gaat erg goed met ons gezin. Dacht echt van te voren hoe moet dit nou allemaal gaan lopen? Het is ook wel een geregel soms. De ene naar school de ander een slaapje en de derde de borst. Ongelooflijk vind ik achteraf dat ik het bij de eerste druk vond! Nou wordt je ook wel makkelijker natuurlijk. Dat moet ook wel. Maar ik heb wel erg veel geluk met onze derde. Het is zo'n makkelijk en tevreden kind. Zit gewoon lekker in zijn vel. Lacht veel. En zijn broers zijn dol op hem. volgende week weer aan het werk. Daar zie ik wel tegen op. Het is nu allemaal zo mooi geregeld. nou moeten we daar weer balans in zien te vinden. En dan kolven, dat is ook niet echt mijn hobby. Het valt niet mee om je tijd en rust daar voor te vinden. Ondanks alle mooie wetten en regels die daar voor bestaan.
Nou heb ik even mijn hart kunnen luchten ben benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes lins

Hier alles ook goed maar inderdaad erg druk. Wij hebben een heel lief meisje gekregen na 2 jongens maar ondanks dat ze eigenlijk super makkelijk is (veel slapen en rustig rond kijken en lachen naar haar broers) heb ik het er toch wel druk mee. Ik benm sinds vorige week weer aan eht werk en vind dat toch ook wel weer super fijn. Wel geluk dat ze doorslaapt snachts want dat deden haar broers pas na een half jaar. En ze ligt vanaf 8 uur savonds al te slapen en dat is ook erg fijn.
Dus druk maar leuk!! AL moet onze 2e (is nu bijna 4 jaar oud) er volgens mij toch nog steeds wel aan wennen
gr
Babette

Hoihoi,

ik moet eerlijk bekennen dat ik het in het begin vies tegen vond vallen. Iedereen die zei oh zo'n derde gaat gewoon mee in het ritme, ja dacht ik als ie 3 is ofzo. Maar nu na zo'n 4 maanden komen we weer een beetje in het oude ritme en Levi is ook een super makkelijke baby. Hij vindt alles wat zijn grote broer en zus doen prima en lacht overal om. Hij slaapt ook 's avonds vanaf een uur of 8 en komt dan meestal rond 4.30 weer dus dat gaat ook prima.
Moet er ook niet aan denken om als ik weer ga werken alles te gaan kolven maar ja het is voor een goede zaak denken we dan maar en voor je het weet eet hij ook aan tafel mee. Dat vind ik echt bij een derde het gaat zo ontzettend snel dus extra genieten maar.

groetjes chimene

Hoi dames,

ook wij hebben in juni onze derde zoon gekregen. En het valt me zo mee hoe makkelijk het allemaal gaat. Ook al was het even geleden dat we een baby in huis hadden (de oudste twee zijn zeven en vijf jaar), we hebben het zo weer opgepikt. Ik ben ook heel snel hersteld van deze bevalling en Stijn is gewoon een supermakkelijke baby. Hij krijgt rond half acht voor de laatste keer bv en vanmorgen kwam hij pas weer om half zeven. Ik heb het geluk dat ik niet hoef te werken en dat de oudste twee al op school zitten, daarom heb ik echt alle tijd voor hem. Nu hebben de oudste twee dan herfstvakantie. Ze zijn ook heel blij met hem en doen ales om hem te laten lachen. Ik moet alleen wel weer wennen aan die enorme bergen was en strijkgoed.

Groetjes van Marloes

Hoi

Hier nog een moeder van een derde kindje.
Na twee jongens hebben wij een meisje erbij.
En ik moet eerlijk zeggen het valt me allemaal reuze mee.
Bij ons draait nummer drie inderdaad gewoon mee.Zij slaapt tijdens schooltijden en wordt wakker als we de jongens weer op moeten halen.
Ze slaapt 's nachts door van 8 tot 8 en geeft zo zelfs papa en mama rust.
Oftewel alles loopt hier lekker.
Alleen de bergen was- en strijkgoed daar kan ik niet aan wennen.

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik na dit derde kindje ook niet meer ben gaan werken.Daarintegen ben ik wel ik voor mezelf wel strenger geworden.Er wordt hier nu dus gezonder gegeten ed.En ja dat kost ook tijd.

Groetjes Jes

Ik ben dan geen moeder van 3 kindjes maar ben in juli bevallen van mijn 2e zoontje, maar ik moest wel lachen om je opmerking dat je dacht dat je het bij je eerste druk had hihihihi... Ik zei laatst precies hetzelfde tegen mijn man Wat hadden we het dan toch makkelijk toen Tim (de oudste) net geboren was, en toen liepen we helemaal over..
Gr. Anne-Marie

Hoi,
Hier nu ook drie kindjes..[ Lieve is van 18-07]
Oudste dochter is 8, de middelste zoon is bijna alweer 5, en de jongste dochter nu precies drie maanden.
Dus ik cross ook van en naar school, zwembad, en werk..Ja gisteren weer begonnen..
Ik vind het echt alles meevallen.
De komst van de tweede vond ik wel heel pittig, omdat de oudste toen zo dwars was, en een zusje had gewild.
Nu vinden ze het beide geweldig om een baby zusje te hebben, en ze zijn heel leif voor haar.
Overdag heb ik tijd voor de kleine meid, omdat de andere twee natuurlijk lekker naar school gaan.
Het ritme is niet echt veranderd..Door dat ik ouderschapsverlof opneem, werk ik maar twee dagen..En de jongste gaat met me mee.Ik werk op kdv nl.
Oma is er voor het ophalen en wegbrengen van de andere twee, als ik werk..dus ook goed geregeld.
Ik ben gisteren weer begonnen, en moet wel wat vroeger op..Als ik vroege dienst heb wel om 5.15/ 5.30 ofzo..
Doe ze dan ook nog allemaal in bad voor ik werken..haha..echt ook, en ik probeer ook 1 tot 3 keer per week te sporten!
Dus ik heb mijn ritme er al wel weer in..Lekker zo.
Geniet allemaal maar, de tijd gaat vlug he!

Lees ook maar eens bij dat topic over hoe iedereen het doet met ; kindje werk en huishouden..''

Groetjes Rina

Terug
Bovenaan