hoe is het met de mama's?

Hoi allemaal,

hoe is het met jullie? Hoe voelen jullie je? Ik ben zelf nog erg moe en heb mijn uurtje rust 's middags nog echt nodig. De nachtvoedingen en de oudste van 16 maanden die je geen tel uit het oog kunt verliezen zullen daar wel aan meewerken...
Ook loopt de borstvoeding niet zoals ie zou moeten lopen, vraagt ook veel energie denk ik.
Wat ik alleen erg vervelend vind is dat ik er gisteren achter kwam dat bij het litteken van de knip een flinke ontsteking zit. Ben dus weer volop aan het spoelen en 2 maal daags in de soda. Ppffff, meende dat dat wel klaar was, niet dus :(
Aan de andere kant: onze Wout doet het prima, heeft een fijn ritme en Tijn reageert erg goed op hem, wat dat betreft dus geen klagen!

Natasja

Hoi! Wat vervelend dat het je een ontsteking gekregen hebt! Dan duurt het langer voordat het weer genezen is. Hier gaat alles goed. Ik kan me herinneren dat ik bij mijn eerste erg moe was in het begin. Dit is ondertussen mijn vierde kind en ik denk er eigenlijk al niet meer aan om te gaan slapen in de middag. Ondanks de borstvoeding voel ik me behoorlijk fit. Een beetje eng eigenlijk. Hoop niet dat ik een terugslag krijg maar ik heb ook niet het idee dat ik mezelf voor de gek loop te houden. We zullen het wel zien. Met de kleine en de andere kids gaat het allemaal goed. Wel een enorme janboel en herrie met vier kinderen onder de vijf jaar. Wel erg leuk en als ik zie hoe snel de tijd gaat... Voor je het weet zijn we de eerste verjaardag aan het vieren. Dus geniet ervan!

Sterkte!

Monique

Ik voel me al weer een stuk beter als voor de bevalling! Ik vond mijn zwangerschap dit keer wel erg zwaar. Nu gaat het wel een stuk beter.
Nadeel daarvan is dat iedereen zegt: Ach zo'n vierde doe jij er toch zo even bij.... Alsof het niks voorsteld!
Ik ben een eind op de goede weg....maar, ben nog lang m'n oude ik nog niet hoor!

Energie is terug. Ren me rot: voeden, huishouden, wasmachine die overuren maakt, strijken... Gelukkig kookt mijn man dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

Ik voel me op zich wel goed, alleen 's avonds ben ik wel erg moe. Maar goed, niet zo gek met een adhd-er, een peuter en een baby in huis.

Ik slaap bijna nooit tussen de middag, simpelweg omdat er altijd wel een kind wakker is. Van de week sliepen zowel Eline als Joost en toen heb ik wel effe een uurtje op de bank gelegen, heerlijk!!

Hai,

hier ziet alles er ineens veel rooskleuriger uit. Wout slaapt nu op zijn eigen kamertje (ik vond het heel moeilijk dit af te sluiten, maar hij maakt zoveel geluid 's nachts...) en dat scheelt ons voor mijn gevoel een heleboel. We kruipen nu ergens tussen half 10 en half 11 in bed. Wout meldt zich al 2 nachten pas om 4 en daarna pas weer tussen 7 en 8. Ik ben zoveel uitgeruster! Heerlijk... (kan aan de andere kant niet wachten tot hij helemaal doorslaapt...)
Met mn ontsteking gaat het ook stukken beter. Helaas nu wel weer een beginnende borstontsteking (de 3e in 5 weken tijd, met Tijn in 15 maanden tijd niets...). De arts van het consultatiebureau gaf aan dat Wout misschien niet zo goed drinkt omdat dat lichamelijk moeilijk is voor hem. Het klinkt alsof er toch iets vernauwd is (kan geen kwaad, groeit hij vanzelf overheen). Donderdag naar de KNO hiervoor, ben benieuwd...
@Moonpoontje: Tijn slaapt ook niet meer altijd 's middags maar gaat wel even naar bed. (ook nog zo uitgekiend dat Wout dan ook net gevoed is) Hij boven, ik beneden, dan heb ik in ieder geval wel even mn rust.

@klain-doempie en Monique: jullie hebben allebei een 4e gekregen lees ik? Lijkt me ergens super, 4 kids (altijd van gedroomd eigenlijk) maar vraag me wel af hoe dat praktisch gaat. Auto? Kamers? Oppas? Zijn zaken nog goed te regelen met 4 kinderen? Is opvang nog betaalbaar? Etc etc

groetjes Natasja

ik ben echt doodmoe met drie kinderen. Het is gewoon heel moeilijk om s middags dat uurtje rust te pakken. Overdag is Bram erg zoet, en blijft bijna 4 uur weg. Maar 's nachts pakt hij 2,5 uur! Soms 3. Dus zijn we echt drie keer per nacht de klos.
Ook geen idee hoe ik dat kan omkeren, de tijd zal het wel leren, hoop ik!!
Omdat de oudste naar school moet, moet ik toch op tijd op.
En dan het dilemma baby thuislaten of mee nemen (in de fietskar, maar dat mag pas vanaf 6 weken)
dus hurry up heen en weer.
Verder kan ik nog weinig met mijn bekken, stofzuigen etc kan ik echt niet. Doe dus nog rustig aan.

Hoi mari,

Wout heeft er ook een handje van het om te draaien hoor... Laat je Bram overdag liggen? Ik zorg ervoor dat ik Wout na 3,5 tot 4 uur wakker maak om te voeden (maar dat kan ook eerder op elkaar zijn, als Bram er 's nachts bijv. maar 3 uur tussen laat zou ik 3 uur aanhouden) want anders is het hier 's nachts ook raak.

Hoop dat je er iets aan hebt!

groetjes Natasja

Terug
Bovenaan