Hoe is het met iedereen?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Voor steeds meer dames zijn de eerste drie maanden voorbij. De zogeheten "kritieke" fase, al is het daarna ook niet altijd een en al ontspanning en vanzelfsprekendheid natuurlijk.

Zelf heb ik nog steeds last van bloedingen en daarom heeft de vk me doorverwezen naar de gynaecoloog. Afgelopen vrijdag zijn kiendje, huisje, de weg naar buiten en de uitgang uitgebreid bekeken en onderzocht. De bloedingen komen niet bij kiendje of huisje vandaan. Ook zijn er geen zichtbare poliepen oid in of bij de baarmoedermond of hals. Ze hebben een uitstrijkje gemaakt en wat afscheiding afgenomen en op kweek gezet. Vrijdag aan het eind van de middag krijg ik daarvan de uitslag.

Ik ben wel heel opgelucht dat het met kiendje allemaal goed zit. Nu bijna 14 weken. En langzaam maar zeker begin ik er toch in te geloven. Zelfs zo hard dat ik vandaag een eerste echte baby-aanschaf heb gedaan.

Zoonlief draait wasbare luiers en had nog wat nieuwe overbroekjes nodig. Al speurend naar de voordeligste (gaat allemaal via internet) kwam ik bij een webwinkel in Wales uit waar ik al eerder luierspullen heb gekocht. Dankzij de extreem lage wisselkoers ( 1 pond is ca. 1,08 euro) bleek het spotgoedkoop om daar voor beeb wat luiers te bestellen. Nieuw zijn ze daar net zo duur als ze hier tweedehands op marktplaats zijn. En tja, boven een bepaald bedrag gene verzendkosten, dus heb ik alles maar in een keer besteld, Mocht het dan toch niet goed gaan, dan kan ik ze voor veel geld met winst doorverkopen op MP. Niet dat ik daar van uitga hoor. Ook al had ik vandaag weer een bloedinkje, het moet nu maar gewoon goed gaan. Heb zelfs al positiebroeken aan, krijg mijn eigen broeken echt niet meer dicht.

Hebben jullie al dingen aangeschaft?

Hoi wens voor drie,

Fijn dat je zo goed onder controle staat!
Ik duim voor je dat alels goed zal blijven gaan.

Ik ben vandaag 13 weken en 4 dagen zwanger en geniet er inmiddels met volle teugen van! Ik loop bij de gyn omdat ik medicijnen slik tegen hoge bloeddruk dus we krijgen vaak een echo en elke keer is ons ukkie weer een stuk groter!
We hebben het hartje al een paar keer gehoord en ukkie is lekker wild aan het ronddobberen. Ook vorige week de combinatietest gedaan en die is heel goed uitgevallen!
Ik begin me ook al beter te voelen, alleen 's avonds nog zo moe!
En de HELE dag honger!! haha  Herken je dit?

Ik vind de tijd ineens snel gaan, voor we het weten is het september!
20 april hebben we de 20 weken echo al en dan zullen we weten og we een knulletje of een meisje krijgen, ben zo benieuwd!!!!

Groetjes,

Missy

Hoi hoi,

Hier ook alles goed hoor. Ben komende vrijdag alweer 16 weekjes. De tijd vliegt inderdaad.
Afgelopen vrijdag had ik wel veel buikpijn dus toen ben ik maar een plasje gaan inleveren in het ziekenhuis. Heb tijdens de zwangerschap van Sven 12 weken met een blaasontsteking rondgelopen en dat probeer ik nu te voorkomen. Gelukkig was er niets aan de hand. Moest maar even rustig aan doen en dat heb ik dus ook gedaan. Manlief was daardoor wel de klos met alles maar dat had hij er maar al te graag voor over.
En nu gaat het dus weer goed. Komend weekend gaan we een paar daagjes op vakantie met mijn ouders en broer, schoonzus en hun kids. Daar kijken we erg naar uit.
En dan volgende week donderdag weer een afspraak bij de gyn. Hopelijk maakt hij dan weer even snel een foto zodat we friemel weer even kunnen zien.
Over een aantal weekjes de 20 weken echo. Daar kijk ik erg naar uit, hoewel ik dat ook altijd erg spannend vind. Hopelijk krijgen we dan te horen of we een jongen of meisje krijgen want deze keer heb ik echt geen idee! Stiekem hoop ik op een meisje, weet je waarom? Omdat we dit keer echt geen jongensnaam weten! Pfff wat is dat moeilijk. Een meisjesnaam hebben we wel en die vind ik zoooo leuk.
We hebben nog niet echt spulletjes gekocht omdat we nog niet weten wat het wordt. En we hebben natuurlijk al een hoop van Sven wat doorgaat naar nummer 2. Eind april komt mijn vader wel de bovenverdieping herinrichten en dan zal het babykamertje ook gemaakt worden. Dan wordt het natuurlijk allemaal veel echter.............

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007 en zwanger van nr. 2

Hoi allemaal,

Wensvoordrie, wat fijn dat je nu zeker weet dat het niet van de kleine of zijn huisje is. Wel balen dat je niet weet waar het wel aan ligt, maar hopelijk krijg je vrijdag wat meer te horen!

Hier gaat het ook allemaal goed. Was vorige week even bang dat ik weer last van dezelfde klachten zou krijgen als tijdens m ´n eerste zwangerschap (duizelig, constant misselijk etc.etc.) maar bleek buikgriep te hebben. Heb me wel even zorgen gemaakt over de kleine, want hield zelfs geen slok water binnen, maar na twee dagen kon ik weer een beschuitje eten en wat water drinken. En nu gaat het weer helemaal goed. Vandaag lekker buiten bezig geweest en boven goed gesopt. Heb mezelf ernstig voorgenomen om het nu echt een beetje bij te houden zodat ik straks niet ineens heel veel moet doen, maar manlief is nog hard aan het verbouwen dus zal straks toch nog wel een keer van boven tot onder moeten soppen...

Ik heb een shirtje met lange mouwtjes gekocht voor de kleine. We hebben nog heel veel van de oudste en wil daarom graag eerst weten wat het wordt. Wordt het weer een jongetje dan hoef ik niet zoveel te kopen want dan kan ik veel doorschuiven omdat de oudste van augustus is en nu dan september. Heb nog geen afspraak voor de 20 weken echo, zie dat jullie het al wel hebben dus zal ook eens gaan bellen. Toch wel leuk om alvast wat vast te hebben staan.. Moet 7 april weer naar de vk, ben dan 17 weken.. Voel mezelf wel al echt dik, volgens mij loop ik zo 6 of 7 weken voor op m ´n vorige zwangerschap hoop niet dat ik straks ook zoveel dikker ben op het eind want dan wordt het toch wel erg vervelend!

Wij gaan ook lekker donderdag een aantal daagjes weg. Lekker ff niet verbouwen en even uitrusten en volgens de berichten van het knmi ook genieten van het mooie weer! Heerlijk ben ik wel aan toe!

Groetjes,
Jo

Hoi allemaal,

Ook van deze kant even een berichtje.
Hier gaat het ook steeds beter. Ik krijg weer energie!!! Heerlijk, dingen doen waar ik de afgelopen weken geen puf en geen zin in had.
Misselijk ben ik nog steeds ondanks de medicatie. Tot nu toe ben ik 6 kilo lichter.
A.s. vrijdag ben ik 16 weken. Klinkt even he? Eerst duurt het allemaal zo lang voor je gevoel en is het spannend maar nu is het echt genieten. Mijn buik begint wat te groeien. Je kunt het nu eerder zien als bij de andere 2 zwangerschappen. Stiekem ben ik daar wel blij mee. Bij de andere zag je het pas na 5,5 a 6 maand dat je zwanger was.........

We weten niet wat het wordt maar heb een heel lief en stoer shirtje gekocht voor de baby. Ik kon het niet laten. En er waren baby luiers in de aanbieding dus manlief heeft die alvast gekocht.......

Begin april gaan we de zolder verbouwen. Daar krijg ik steeds meer zin in. Zo wordt het nog zichtbaarder voor jezelf maar ook voor de andere kinderen.
En natuurlijk wat dingen nog aanschaffen. Even shoppen!

Goede tijd allemaal toegewenst en tot een volgende keer.

Wens voor drie: ik hoop dat de uitslagen goed zijn a.s. vrijdag. In ieder geval succes dan!

gr. Blije Mama van 2 (Britt 3 en Geert 1)

Hallo dames,

echt fijn om te horen dat 't met iedereen goed gaat.

Hier gaat het ook goed. Alleen savonds na het eten ben ik nog even misselijk maar voor de rest ben ik super fit. Smiddags eet ik constant door. Het is niet normaal wat ik naar binnen schuif. Misschien heb ik hierdoor geen honger meer savonds. Ik krijg met moeite twee hapjes binnen en dat was het. Maar snachts kan ik weer bijna niet slapen door mijn lege maag hahaha.
Ook ik heb een combinatie test achter de rug en uitslag was zeer positief. Maak mij hierdoor ook minder druk. Verder moet ik ook nieuwe broeken halen. Het is mij al twee keer overkomen dat ik na de lunch met mijn knoopjes open rond moet lopen op 't werk haha Gelukkig heb ik beide keren een lange shirt aan. Oh ja, misschien ben ik een beetje aan de late kant met mijn 14 weekjes (vandaag precies) maar afgelopen weekend hebben we onze beide familie's verteld =) Ze waren super blij.
Alleen sta ik nu weer een beetje onder druk omdat ze zo graag willen dat we even snel gaan trouwen, terwijl wij helemaal niet van plan zijn. Dus nu maar weer even goed bijelkaar zitten om ze duidelijk te maken dat we ooit misschien gaan trouwen maar niet voordat ons kindje geboren is.. Hoop niet dat ze teleurgesteld zijn..

@ wens voor 3, hou ons op de hoogte. Ik ben super benieuwd. =)

Groetjes
Shirley

hoi

alles gaat hier ook goed.
ben benieuwd wensvoordrie wat die bloedingen zijn...

helaas hier nog geen energie, juist andersom, ben zooooo moe, bah bah! maar ja gelukkig kan ik goed evventjes slapen overdag, dus dat scheelt.

afgelopen maandag een super leuke echo gehad, beebje was heeeel druk. echt grappig om te zien.
helaas had ik een dvd bij me, moest je daar nog een videoband meenemen! (hallo tis 2009 hoor!)
maar ja, tis gebeurd.

x

Hoi,

Het gaat nu eindelijk de goeie kant op. Ik was zo bang dat het met ons kindje toch ook nog mis zou gaan. Maar langzamerhand krijg ik er weer vertrouwen in en begin ik weer te genieten. Zeker nadat ik de kleine gisteren voor het eerst heb gevoeld. Krijg ook weer meer energie en ben weer wat geduldiger met m'n meiden. Gelukkig dat is echt balen dat je je zo moe voelt en dan telkens iets te ongeduldig of wat kribbig reageert. Vlgdn week weer naar de vk om te horen hoe het met onze kleine gaat.

Groetjes

Terug
Bovenaan