Hoe is het met iedereen?!

Hier gaat het supergoed. Eva is al weer bijna 10 maanden, slaapt, eet en drinkt goed. Is een heel vrolijk gezellig lachebekkie die het heerlijk vindt dat iedereen van haar geniet en knuffels worden dan ook graag ontvangen maar ook gegeven, haha.

Ze kan sprintje maken met kruipen, begint langzaamaan te oefenen met lopen, kan uit haar zelf staan en het lijkt soms wel dat ze elke dag weer wat erbij leert.

Ook heeft ze inmiddels 7 tandjes, 4 boven en 3 onder en tot nu toe komt ze daar redelijk makkelijk door. Ietsje hangeriger en huiliger en meer slaap, maar daar blijft het dan ook bij.
Eva is gewoon een superheerlijk kind en we genieten dus ook volop van haar.

Hoe is het met jou kleine?

Hier gaat ook alles goed.

Zoë begint nu echt een eigen wil te krijgen en kan goed laten merken als ze het ergens niet mee eens is. hahaha. Ze kan nu zelf gaan zitten, kleine stukjes tijgeren en zwaaien. Dat zwaaien is zooo schattig. Ze heeft ook al 7 tandjes. 4 boven en 3 onder. En ze weet ook precies wat ze er mee moet doen want ze bijt echt overal in.

En vandaag ben ik alweer 11,4 wk zwanger. Vorige week heb ik mijn eerste echo gehad en het zag er goed uit. Ik ben 13 februari uitgerekend.

Janske, Hoe gaat het met jou zwangerschap en met Senna?

Gr. Joyce

Hoi dames,

Met Jasper gaat het ook super, Hij heeft nu 2 tanden, kruipt als een speer, probeert af en toe wat stapjes los te zetten, maar loopt nog vooral achter een stoel die hij bij de eettafel vandaan pikt en verder is het een lekkere grote knuffelbeer (gaat richting de 11 kilo) Hij zwaait en heel leuk hij heeft gisteren voor het eerst uit een pakje gedronken met een rietje!!
Met mij gaat het opzich wel, ben nog aan het bijkomen van de tweede miskraam.

Liefs Jen

He meiden,

wat leuk dat jullie hebben gereageerd! Schrijf ik hoe is het met iedereen en reageer ik zelf niet eens!
Hier is alles oke! Senna heeft net zoals Zoe en Eva al 7 tanden ook 4 boven en 3 onder!
Hij kruipt de hele dag door en komt overal aan waar hij niet aan mag komen! Ook het staan vindt hij helemaal geweldig. Kan dit uit zichzelf en loopt van de ene kant van de bank naar de andere, ook gaat hij van de bank naar de tafel, erg schattig. Kan papa en mama zeggen, hoe geweldig voor ouders.
Zwaaien wil hij niet leren haha!!

@Joyce, alweer meer dan 11 weken! Wat fijn dat je echo goed was. Geniet er maar lekker van! Heb je het al verteld aan mensen?? Leuke reacties gehad?

@Jen, zal niet meevallen voor je 2 miskramen! Hoop dat jij ook snel weer zwanger bent en blijft. Heel veel sterkte meid.

Ik ben alweer 21 weken zwanger! Dinsdag de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit. Nu kunnen we dus echt gaan genieten. Mijn buik groeit al goed. Nu gaan we weer aftellen hihi!!

Jeetje, wat een kanppe kinderen hebben jullie en al met een boel tandjes!!!
Coen is natuurlijk ook heel knap, maar hij kan nog niet zo veel als jullie kindjes. Coen is 10 maanden en heeft nog geen tandjes. We denken al 2 maanden dat ze er nu toch echt wel door gaan komen, maar nog steeds niets. Sinds deze week zit hij op handen en knieen heen en weer te schommelen, maar kruipen of tijgeren lukt nog niet. Maar rollend en achteruit tijgerend komt hij overal waar hij zijn wil. Hij zit al wel goed, maar hij kan niet zelf gaan zitten. Maar hij kan dus wel lekker mee in het fietsstoeltje. Staan vindt hij sinds een paar weken geweldig, maar het is nog wel erg wiebelig en met hulp.
Eten gaat gelukkig goed, hij eet alles wat je hem voorschoteld. En het liefst alles in 1 keer in zijn mond, een klein rijstewafeltje past best in 1 keer!
Zijn reacties op ons vind ik wel geweldig. Hij komt soms echt met je knuffelen. Ook kan hij echt schaterlachen. Klap is in je handjes snapt hij nog niet helemaal, maar hij gaat dan wel met 1 hand op het blad van de kinderstoel slaan, ach, het begin is er.
Maar behalve als trotse moeder even mijn verhaal te doen, wou ik ook even voor andere moeders die misschien meelezen aangeven dat niet alle baby's super snel gaan met alles. Coen is niet snel, maar hij ontwikkelt zich prima op zijn eigen tempootje. Niks mis mee. Dat kruipen, staan, praten en zijn tandjes, die komen nog wel.
Maar of je kindje nu snel is, langzaam of gewoon, iedere stap is fantastisch!!! Toch?
Groetjes en prettig weekend alvast!
Irene

Hoi Irene,

Alles op zijn tijd inderdaad. Een kindje gaat toch pas echt wat doen als hij/zij daar aan toe is.

Wat ik schreef over Zoë deed ze ook pas een paar dagen voordat ik dit opschreef hoor dus echt snel is ze niet. En met kleine stukjes tijgeren bedoel ik een halve meter of zo dus dat is ook echt nog niet ver.

Ja en tandjes daar heb je dus echt niets over te zeggen. hihihi Ik vind het nog wel super schattig als een baby nog geen tandjes heeft. Heerlijk zo'n tandeloos mondje.

Fijn dat alles goed gaat met Coen en fijn dat het eten zo lekker gaat. Zoë wil eigenlijk de laatste week helemaal niet goed eten. En melk gaat er helemaal niet meer in. Ik ben blij als ze 125-150 cc opvolgmelk op een dag binnen krijgt.

Hoeveel flessen melk krijgen jullie kids nog eigenlijk? Zoë wil de ochtendfles nog redelijk maar verder wil ze de hele dag geen melk meer. Ik geef nu een beetje milk & fruit om toch wat binnen te krijgen maar ook dat wordt steeds moeilijker. Pap wil ze ook niet. Eigenlijk wil ze bijna niets hebben wat melk bevat.

Groetjes Joyce

Hoi Joyce,

Van het consultatiebureau heb ik begrepen dat ze rond deze leeftijd ongeveer 400 ml melkproducten binnen moeten krijgen.Mocht je kindje te weinig drinken dan moet je eigenlijk vitamine D geven.

Coen drinkt 's morgens 200 ml opvolgmelk, als hij het niet opdrinkt maken we met het restje pap. Verder drinkt hij de hele dag geen melk (wilt hij niet). Na de warme hap krijgt hij een bakje yoghurt en 's avonds voor het slapen krijgt hij nog een bordje pap. Maar er zijn dagen dat hij slecht een en dat we echt niet aan de 400 ml komen. Wij laten het maar zo, andere dagen komt hij er zeker wel aan.

Groetjes, Irene

Terug
Bovenaan