Hoe is het met iedereen?

Hallo alle januari mama's!
Het komt nu allemaal steeds dichterbij natuurlijk en ik vroeg me af hoe het met iedereen gaat ondertussen.

- Ik, inmiddels 32w2d, uitgerekend op 3 januari -
Buiten wat onzekerheid gaat het met mij goed en is er nog steeds hoop om echt een januari mama te worden :-D. Uit het ziekenhuis en weer op controle bij mijn vroedvrouw en uitzicht op toch thuis te mogen bevallen geeft me heel veel rust.
Mijn buik groeit echt hard! In omvang wel zo'n 3-5 centimeter per week! Inmiddels ben ik 14 kg aangekomen en ligt de kleine man al in startpositie (met zijn hoofdje omlaag) sinds ongeveer 4 weken.
Buiten dat ik me zelf wel goed voel moet ik wel veel rusten m.b.t. mijn weke en verkorte baarmoedermond en daar heb ik het soms wel lastig mee. Maar ach, we doen het allemaal voor de kleine wondertjes denk ik dan maar :)
Klachten heb ik natuurlijk ook, sinds een paar dagen vooral 's avonds last van mijn (onder)buik en af en toe steken in mijn vagina. Ik heb begrepen dat dit indalingsweeen zijn, maar ga toch nog even bellen met mijn vk vandaag en kijken wat zij zegt. Wie weet heeft ze nog wel wat tips om er wat minder last van te hebben.
Hebben jullie dit ook?

Liefs

Hallo!!!
Wat fijn dat alles goed gaat!! Kan me voorstellen dat het een hoop rust geeft..
Hier gaat het ook allemaal goed,ben nu 31w6d uitgerekend 6 januari,en me buik groeit lekker door..

Moet het nog steeds rutig aan doen ivm hoge bloeddruk,wat afentoe moeite kost want verder voel ik me super maar idd voor de wondertjes doen we alles, de kleine man ligt hier ook al helemaal in starthouding;-) en last van steken onderin me buik heb ik ook vooral savonds volgens mn gyn is het niet iets om me druk over temaken..
Of ik ook echt een januari mama word weet ik niet;-) van me dochter ben ik een week tevroeg bevallen,nou zegt dit natuurlijk niets dus we wachten
gewoon af..

Liefs

Hallo allemaal,

Hier gaat het ook wel goed, ben nu 31w5 d zwanger. Ik ben wel weer snel moe. 's Avonds ligt zo rond 20.00 de oudste op bed en anderhalf uur later ben ik ook aan mijn bed toe. Mijn man vindt dat wat minder gezellig.
Ik heb een paar dagen gehad dat ik de baby wat minder voelde, maar nu voel ik m weer voldoende. Misschien omdat ie zich volgens mij omgedraaid heeft, eerst voelde ik heel duidelijk voetjes onderin mijn buik en nu voel ik ze wat meer bovenin. Heb ook veel harde buiken gehad. Maar ik weet dus niet precies hoe hij nu ligt.
Ik denk dat ik wel in januari ga bevallen, mijn oudste twee zijn respectievelijk twee dagen en tien dagen na de uitgerekende datum geboren, dus ik verwacht deze baby niet veel eerder. Maar je weet het nooit. Mijn jongste dochter is 12 december jarig, dus ik hoop qua drukte dat deze baby toch wel in januari wil komen.

hey meiden,

Zo we zijn net terug van de verloskundige! Ik ben nu 30 w 4 d zwanger. Alles gaat goed... kleine is goed gegroeid, hartslag was prima in orde, mijn bloeddruk en suiker beide goed en gewicht nu 2,4 kilo! verloskundige is erg te vreden.. 5 dec. mogen we terug komen voor de volgende afspraak en een groei echo..
Vorige week begonnen met yoga, vind hete rg leuk om te doen.. vand e wek kon ik me alleen niet zo goed ontspannen met de ontspanningsoefeningen ivm dat meneer erg druk werd en alle kanten van mijn buik bezocht maarja daar geniet ook erg van ;)

Straks hebben we een intake gesprek met de kraamzorg en volgende week vrijdag ga ik een buikshoot laten maken! Heb er zin in!

Liefs Laurie

Hier ook alles goed. Afgelopen maandag echo gehad. Hij groeit naar wens.... en ligt eindelijk met zijn hoofdje naar beneden. Nu houden zo... :)

De zwangerschapsyoga zit er voor mij alweer een tijdje op... heb alle lessen gehad op de partnerles en de eindles na. (deze heb ik in december). Misschien dat ik nog een keer een losse les boek, vind het ook wel erg ontspannend.

Het kamertje: we moeten nog enkele dingen lakken, dan de wand met steigerplanken bekleden, vloer leggen, plinten aanbrengen.... en dan de meubels opbouwen (deze staan wel al door het hele huis in dozen verpakt).

Verder belde vandaag de kraamzorg voor een intakegesprek.

Heb van de week al een mooie pyama gekocht, voedingsbh's en grote onderbroeken, erg charmant...

Verder hoop ik dat ie lekker blijft zitten tot sowieso na 5 januari. Daarvoor ben ik denk ik nog niet klaar met alles wat ik nog in huis wil doen.. haha... en mn vriend heeft 2 weken vrij met de kerst en dan lijkt het me ook leuk om die nog lekker ontspannen met z'n tweetjes door te brengen.

Verder eigenlijk geen nieuwtjes. Fijne avond, ik ga weer aan de slag.

Hey allemaal,
Hier ook alles goed, 31w en 4d. Kleine meid groeit goed iig mijn buik dan ongeveer een cm in de week.
Maandag moeten we weer naar de vk dus dan horen we of ze nog steeds met haar hoofdje naar beneden ligt 3 weken geleden wel. Ze beweegt nog steeds veel ondanks dat ze niet zoveel ruimte meer heeft, wonderbaarlijk hoeveel rek er in zo'n buik zit, voor dat ik zwanger werd had ik een hele platte buik het vel staat nu net zo strak maar dan bol...

Ze heeft ook regelmatig de hik dat is heel grappig om te voelen maar vind het wel sneu voor de kleine.

Merk nu wel dat ik steeds sneller moe raak en daarbij krijg ik dan steken links bovenin mijn buik dan moet ik echt gaan liggen anders gaan ze niet weg. vk zegt dat het niks ergs is dus net als jullie geef (nou ja probeer) ik eraan toe, alles voor het wondertje... Verder soms wat duizelig door mijn lage bloeddruk en hb gehalte is ook laag.
liefs Fiona

Hoi allemaal

Ben vandaag precies 30w, 6 kilo erbij.

Hier alles goed, merk wel dat ik snel moe ben en alle is duidelijk in een ander versnelling nu. Dit ook door laag Hb en lage bloeddruk. Af en toe duizelig is wel vervelend maar verder geen kwaaltjes gelukkig.

dinsddag 1 november voor het laatst bij vk en beeb lag met hoofdje naar beneden. Dinsdag 22 nov eerste gesprek met gyn omdat ik in ziekenhuis moet bevallen ivm kz 1e keer dus wel spannend ben benieuwd wat ze zeggen. s'middags meteen ook dan nog een afspraak bij de vk (denk de laatste).

We hebben nu een naam en een geboortekaartje.
Nog laatste spullen bij elkaar zoeken en dan in december met verlof aan de 'poppenwas' beginnen! :)
Door de vermoeidheid en drukte (heb een kleine van 19 mnden) stop ik met 33 weken! Heerlijk!
Groetjes

Ook ik ben vandaag precies 30 weken. Met de kleine gaat alles goed, maar ik vind het wel erg zwaar. Ik heb veel last van mijn bekken en door een verkeerde houding hierdoor heb ik ook een peesontsteking in eerst mijn ene voet en nu in beide voeten gekregen. Ik heb sinds vandeweek inlegzooltjes die door een podoposturaal therapeut zijn aangemeten en als ik die zooltjes in heb, heb ik veel minder last van mijn bekken. Alleen 's avonds doe ik toch wel graag mijn schoenen uit, dus dan heb ik weer meer last. Verder heel veel last van maagzuur ondanks de antagel en alle eetadviezen en wat ik 's ochtends ook eet, niks blijft binnen. Verder ben ik ook snel moe. Ik moet nog 5 weken werken en dan eindelijk verlof! Nu werk ik nog 4 dagen in de week, maar het is behoorlijk vermoeiend. Aangezien ik pas in september begonnen ben met mijn baan en volgend jaar toch verlenging wil, doe ik eigenlijk allemaal net iets teveel. En eigenlijk is het nergens voor nodig, want ze houden er op mijn werk echt wel rekening mee.
Maarrrrrrr, ondanks al het geklaag geniet ik wel iedere dag volop van al die bewegingen in mijn buik, vind ik zelf dat ik een mooie buik heb en vind ik de tijd soms veel te snel gaan (helaas vind ik het soms ook totaal niet opschieten haha).
Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan