Hoe is het met iedereen?

Ik heb echt het idee dat iedereen hier erg uitkijkt naar de 20 weken echo, met hier en daar nog een extra echo voor geslachtsbepaling.
Voor mijn gevoel is het nu een soort van stilte voor de storm: ik weet nog van de eerste dat ik het vanaf 20 weken ineens zo vond opschieten. Vanaf 35 weken overigens weer niet hoor ;-)

Hoe is het met iedereen met de kwaaltjes, bekken, enz?

Ik heb gelukkig weinig tot nergens last van. Merk wel dat m'n tandvlees snel geirriteerd is en dat ik erg veel last van m'n huid heb. Ook begint m'n striae op m'n buik van de vorige zwangerschap alweer zichtbaar te worden :-( Is al aardig aan het uitrekken. Verder voelt m'n buik nog niet zo strak, had het idee dat dat bij m'n eerste wel al eerder was. Daardoor haal ik me natuurlijk weer van alles in m'n hoofd, hoezo ongerust... haha.

Ondanks dit alles lijkt het zo onecht, de zwangerschap! Hebben meer dit gevoel? Ik merk aan alle kanten dat ik zwanger ben, maar ergens ook weer totaal niet. Komt misschien doordat er al 1 rondloopt en ik er onbewust dus minder mee bezig ben (al vond ik dat laatste zelf wel meevallen).

Nou, was toch weer een aardig verhaaltje geworden ;-) Ben benieuwd naar de verhalen van de anderen!

Liefs Sabien

Hoi Sabien,

Met mij gaat het ook goed hoor. Ben aardig van de misselijkheid af. Heb nu alleen een blaasonsteking en door de antibiotica heb ik moeite om me eten binnen te houden dus daar heb ik ook weer wat voor gehad. Heb gister een extra echo gehad voor de geslachtsbepaling en kijk nu alweer uit naar de 20 weken echo op 23 april.

Hallo Sabien,

Ik heb hetzelfde gevoel als jij, dat het zo onecht lijkt. Ik heb zelf ook hier nog een kleine rondkruipen. Verder zijn we afgelopen maand wisselend ziek geweest. Eerst mijn dochtertje met buikgriep, toen mijn man en ik. Ff een paar dagen rust en toen kregen mijn man en dochtertje een virusinfectie, wat na anderhalve week verminderd is en nu begin ik weer met ziek worden... en dan gaat de tijd snel.

Verder heb ik niet meer zo een last van de misselijkheid. Ik heb ook niet echt een zwangerschapsgevoel omdat ik de kleine nog niet zoveel voel en ik nog maar een piepklein buikje heb... af en toe vraag ik me wel af of ik nog zwanger ben ;)

Hoi,

Ik begrijp het helemaal, het gevoel alsof het onecht is. Ik heb nu wel dat het steeds ´echter´ begint te voelen. M´n buik zit in een groeispurt en ik voel de kleine al bijna elke keer als ik rustig ga zitten. (ben nu 18+1). Ik begin er echt steeds meer van te genieten, zo lekker! De misselijkheid is weg en ik heb steeds meer energie. Het tweede trimester is echt de fijnste!
Wel heb ik wat last van m'n bekken, vooral 's avonds, dus vanaf volgende week start ik met fysio.
En ja, die nieuwsgierigheid naar het geslacht! Pfff... We moeten gewoon nog drie weken wachten voor de 20-weken echo.

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben in de "nog onwerkelijk"-situatie.
K heb best last van me onderrug, zwangerschap-ischias noemde de VK het.
Voor onze vakantie volgende werk heb ik toch een buikband gekocht. Geen zin on dan na n dag eilandhoppen het tegen de avond te moeten bekopen, of de volgende dag spijt hebben dat k de dag ervoor persé meewou.
Heb de band, afgelopen weekend, 2 dagen gedragen met de paasmarkt en dat is goed bevallen. (de markt trouwens ook, erg vermoeiend, maar gelijk voor volgend jaar geboekt)

Verder merk ik ook dat ik iets meer energie heb, al kan ik soms nog echt de slaap niet vatten en dat viel je dan de volgende dag weer.

Buikje begint te komen, was al een opgeblazen-ingewanden-buikje, maar dat heeft lang op hetzelfde formaat/model gebleven.
Nu begint t vanaf de onderkant wat meer op te komen. Kan nog steeds mijn laatst gekochte spijkerbroek aan.
Heb wel positiekleding gekocht. Wel zo fijn als k strax ineens explodeer ofzo. (zal me op vakantie lukken om na 4 dagen eruit te zien of ik een voetbal had bij t ontbijt) Dus lekker relaxte kleding mee.

Kleine apekop laat zich nog niet voelen, waardoor ik wel eens twijfel of t allemaal goed gaat daarbinnen. Maar na een paar flinke steken in de lies, of onderrug, geloof ik het gelijk weer.
Kan, net als jullie, niet wachten om echt dingen te voelen.

Hey Sabien,

Hier ook een onwerkelijk gevoel. Heb ook een kleintje erbij en idd veel minder bewust zwanger deze keer. Nadeel is wel dat we het inrichten van de nieuwe kamer voor onze dochter ook nog niet opgepakt hebben. Oh, bedenk me nu dat ik idd ook moet bellen voor een afspraak voor de 20-wekenecho. Bij de eerste zat er echt van week tot week op...

Ik heb verder nog niet veel kwaaltjes (ook nog niet gehad), maar heb wel last van hoofdpijn. Dagen achter elkaar, ga ermee naar bed en sta ermee op. Had het bij m'n eerste ook (en eerder een te lage dan te hoge bloeddruk, dus dat is t niet). Beetje jammer dat pcm het enige is, dat mag...

Terug
Bovenaan