Hoe is het met jullie 'klachten' ?

Hee allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje in dit subforum. Dus zal me even netjes  voorstellen. Ik ben Max, nu 12.4 w. zwanger van 2e kindje. Mijn eerste kindje is nu 21 maanden en heet Oscar. Vorig jaar april heb ik een miskraam gehad (missed abortion met 9w, ontdekt op 12w). De vorige zwangerschap en kraamtijd heb ik heel veel aan het forum gehad, dus lees en schrijf ik ook nu graag weer mee.

Maar mijn vraagje aan jullie: hoe gaat het bij jullie met moeheid en misselijkheid? Sinds begin deze week merk ik dat het bij mij echt met sprongen beter lijkt te gaan. De vorige zwangerschap had ik dit ook, maar dan  met 10 weken en toen bleek dit te komen doordat het kindje niet meer leefde. Dus... alhoewel ik dacht dat het rond deze termijn wel kan, vind ik het ook wel eng.. Hoe gaat dit bij jullie?

groetjes max

In de eerste drie maanden heb ik last gehad van, moeheid, kouwelijk, droge huid, kokhalzen (niet overgegeven gelukkig) enz., al met al vond ik het allemaal wel meevallen, de moeheid was het meest 'lastige' .
Nu is de moeheid wel aardig weg, overdag niet veel last meer van, wel s' avonds nog en ik slaap als een blok.
En ik lust niet graag brood meer, heel vreemd want dat at ik altijd graag, maar nu wel graag warm eten en dat is ook vreemd, want ik hield helemaal niet zo van warm eten.
Ik ben nu ook wel iets humeuriger en daar blijft het nu wel eigenlijk bij, dus het valt mij allemaal nog steeds mee.

Groetjes Alice
13 wkn 6 dgn

hallo allemaal,

ook bij mij lijkt het wat beter te gaan, ik was de eerste weken erg moe, maar dit is nu veel minder, heb nu niet meer de neiging om 's middags even naar bed te willen. ben 's avonds nog wel snel erg moe, en lig dan ook meestal wel voor 22.00 uur plat.

de misselijkheid en het overgeven lijkt ook wat minder te worden. heb het nog wel, maar vooral op de momenten dat ik niet veel doe, en er dus aan gaat zitten denken, lijkt het wel. bij mij is afleiding erg goed, voor deze kwaal. dus ik ben al zo'n beetje de hele week op stap, of er komt bij mij een vriendin een bakkie doen. verder  ben  ik niet meer zo humeurig als ik ben geweest, dat was echt  vreselijk, gewoon onredelijk, maar goed dat is gelukkig zo goed als over.  ik ben nu 12 weken en 3 dagen, en mijn buikje begint al wat te groeien.

degene die nog last hebben van hun klachten, nog even doorzetten, meestal is het met 4 maanden wel over...

groetjes ikke

hoii

ik was moe, misselijk, droge huid inderdaad! pukkels, en extreem last van mn benen
nu ben ik alleen 'savonds moe en kan de hele avond/nacht wel slapen en nog steeds last van mn benen... maar weet ondertussen hoe dat komt haha!

en humeurig ben ik niet echt... wel snel geirriteerd! en ik hoef geen koffie meer.. en meer kan ik zo niet bedenken

kus

bij mijn eerste zwangerschap was ik de eerste 3 maanden misselijk zelf heel vaak spugen en ik hield naderhand veel vocht vast maar dat was echt het enigste had echt een perfecte zwangerschap gehad

en nu heb nergens geen last van  ja alleen als ik me tanden poest wordt ik misselijk

gr jess mv djesslyn 11-06-07 en 13 weken zw

Hallo.

Ik ben de eerste 3 maanden erg moe geweest, misselijk niet, wel kokhalzen, maar dat heb ik nog steeds bij bepaalde geuren.
Verder voel ik mij best goed alleen af en toe nog moe.
dus dat is het zo'n beetje.
succes met je zwangeschap.
Groetjes Linda

Terug
Bovenaan