hoe is het met jullie gebit?

Ben vanochtend naar de tandarts geweest en heb een tand die was gebroken laten maken. Op de foto was te zien dat ik nu heel veel gaatjes heb. Ik heb nu al 3 afspraken staan om het te laten maken. Tijdens mijn zwangerschap was ik niet op controle geweest. En nu is bijna alles rot...echt balen.
Ze zeggen wel eens "iedere zwangerschap kost een tand". Hoe zit dat bij jullie? Zou dat waar zijn?
Ik heb nu voorgenomen om braaf ieder half jaar naar de tandarts te gaan.

Hoi hoi,

Ik ben dan wel een mei mama maar wilde toch even graag reageren:
Tijdens mijn zwangerschap ben ik braaf op controle geweest, eigenlijk was het toen tijd voor fotos maar dat ging natuurlijk niet. Nou ik was dus bevallen, kom bij de tandarts en ben nu bijna een jaar verder en nog niet klaar met repareren, heb al 2 wortelkanaalbehandelingen gehad, 4 gaatjes gevuld en moet nu weer een afspraak maken voor 3 gaatjes....... En dan ben ik nog eens echt super bang van de tandarts!!!
Dus het is waarschijnlijk echt zo dat een zwangerschap veel van je tanden vraagt....

Groetjes, Patricia(Jayden 18-05-2007)

nou hier nog een tijdens mijn zwangerschap konstand mijn tandvlees ontstoken,
1 kies doorde midden gebroken stuk van mijn voor tand afgebroken,stuk of 5 gaatjes echt erg. tijdens mijn   1e zwangerschap niks geen last maar de 2e helemaal mis met mijn gebit.
groetjes alexandra

Hi,

Ik ben tijdens de zwangerschap meerdere keren op controle geweest, (omdat ik tijdens mijn eisprong  flauw ben gevallen van de wc, 2 voortanden eruit)  
toen was alles nog goed.. niets aan het handje zoals gewoonlijk (op mijn 14de had voor het eerst 2 gaatjes, en dat waren tot de bevalling ook de laatste) Na de bevalling op controle, en ja hoor!! 2 gaatjes!

Grrr... de tandarts zei dat het idd goed van de zwangerschap kan komen.
Ik vind het echt zo balen!

Nens

Hai, ik was al 2 jaar niet bij de tandarts geweest, was te laks geweest om na de verhuizing een nieuwe tandarts te zoeken en had ook maar geen afspraak bij de oude gemaakt. En toen mijn zoontje eenmaal geboren was heb ik het telkens uitgesteld.  Pas toch maar eens op controle geweest en de tandarts zei dat hij niet vaak zo'n mooi gebit had gezien. Ik was helemaal verbaasd had gezien mijn tandhistorie toch wel wat gaatjes verwacht (heb in mijn kindgebit zo'n beetje elke tand wel een keer moeten laten vullen, in m'n 'grote mensengebit'ook wel regelmatig, veel kiezen ook al moeten laten trekken, heb jaren met een beugel gelopen), maar het complimentje van de tandarts maakte dat helemaal weer goed .

Tijdens mijn zwangerschap ben ik voor de halfjaarlijkse controle bij de tandarts geweest en alles was goed, ik had alleen een beetje bloedend tandvlees maar geen gaatjes. Na de bevalling was het weer tijd voor de controle en weer alles prima in orde alleen een beetje tandsteen weggehaald.
Groetjes van Sonja

hoi,

ik kom ook van het zomerforum 07, maar neus hierr ook af en toe even rond, helaas.. een paar dagen geleden was ik bij de tandarts geweest en mn kies moest eruit die was al aan het etteren tijdens mn zwangerschap en de pijn was niet meer te  houden,  maar aangezien ik als de dood ben voor de tandarts en tijdens mn zwangerschap,dus niet geweest was, moet ik nu de prijs betalen, twee dubbele wortelkanaalbehandelingen staan geplant voor 6, en 14 juni en een half afgebroken kies... heb drie kinderen ben in totaal drie kiezen kwijt dus bij mij  geld ieder kind kost je een kies,haha .

groetjes Bianca

Aangenaam!!!
Na mijn zwangerschap was ik 10 (!) gaatjes rijker! Terwijl ik gewoon netjes mijn tanden poets en flos, kan het dus toch gewoon heel erg worden. Nu ben ik weer zwanger, ben vorige week naar de tandarts geweest en alles was gelukkig goed! Nu maar afwachten tot na de zwangerschap.......
Groetjes Loes

Terug
Bovenaan