Hoe is het na de bevalling?

Hallo Dames,

Allereerst proficiat met jullie kleine wondertjes!!

Ik ben van het april-forum. Nu heb ik best wel een personlijke vraag aan jullie. Ik hoop dat jullie het niet verkeerd opvatten.

Graag wilde ik van jullie weten hoe snel of langzaam het met de kilo's gaat na de bevalling. Zijn de kilo's er snel afgegaan, hoeveel ben je zowiso kwijt na de bevalling?  

Ik begin me er toch wel zorgen om te maken aangezien ik in het verleden een eetstoornis heb gehad. Ik ben nu 17 kilo aangekomen en moet nog 1week en 4 dagen.  

Alvast bedankt voor degene die  mijn vragen willen en kunnen beantwoorden.  

Grtjs B  

Hoi,

Ik denk dat het bij iedereen anders gaat, bij mij gaat het tot nu toe zo:
Ik was 19 kilo aangekomen. Eigenlijk moet je niet na de bevalling gaat wegen, dat valt vies tegen! Ik was na de bevalling zo'n 9 kilo kwijt. De dagen daarna raakte ik langzamerhand nog wat pondjes kwijt. Nu ben ik 10 dagen verder en ik zit zo'n 8 kilo boven mijn normale gewicht. Ik verwacht dat ik nog wel wat kwijtraak, maar voor de laatste 5 kilo zal ik wel mijn best moeten doen. Dat was ook zo bij de eerste. Ik neem er wel rustig de tijd voor. 's Nachts is het best zwaar en dan moet je geen honger hebben.
Ik weet ook wel dat er vrouwen zijn die bijna meteen alle kilo's kwijt zijn, ik behoor daar niet toe en maak me er ook maar niet druk over. Net als over mijn buik, die is ook echt nog niet weg. Mijn advies: gewoon gezond eten, en wel genoeg,je hebt de energie nodig! Neem er de tijd voor, je hoeft echt niet meteen weer in je oude kleren (al zou dta leuk zijn natuurlijk). Ga niet te snel op de weegschaal staan! Veel drinken (is altijd goed), want dan raak je snel dat vocht kwijt wat je  nu misschien extra vasthoudt.
Nou ja, misschien gaat het bij jou heel anders, dat zul je wel zien! Veel succes ermee.
Groet

Hoi,

Ik denk dat het bij iedereen anders gaat, bij mij gaat het tot nu toe zo:
Ik was 19 kilo aangekomen. Eigenlijk moet je niet na de bevalling gaat wegen, dat valt vies tegen! Ik was na de bevalling zo'n 9 kilo kwijt. De dagen daarna raakte ik langzamerhand nog wat pondjes kwijt. Nu ben ik 10 dagen verder en ik zit zo'n 8 kilo boven mijn normale gewicht. Ik verwacht dat ik nog wel wat kwijtraak, maar voor de laatste 5 kilo zal ik wel mijn best moeten doen. Dat was ook zo bij de eerste. Ik neem er wel rustig de tijd voor. 's Nachts is het best zwaar en dan moet je geen honger hebben.
Ik weet ook wel dat er vrouwen zijn die bijna meteen alle kilo's kwijt zijn, ik behoor daar niet toe en maak me er ook maar niet druk over. Net als over mijn buik, die is ook echt nog niet weg. Mijn advies: gewoon gezond eten, en wel genoeg,je hebt de energie nodig! Neem er de tijd voor, je hoeft echt niet meteen weer in je oude kleren (al zou dta leuk zijn natuurlijk). Ga niet te snel op de weegschaal staan! Veel drinken (is altijd goed), want dan raak je snel dat vocht kwijt wat je  nu misschien extra vasthoudt.
Nou ja, misschien gaat het bij jou heel anders, dat zul je wel zien! Veel succes ermee.
Groet

Hoi,
Ik was ongeveer 17 kilo aangekomen. Ik ben na 2 dagen weer op de weegschaal gestaan. Veel te snel want veel was er niet af (5 kilo). Toch maakte me dat op dat moment niets uit en was ik alleen maar blij met mijn mannetje!!!!
Toch ging het daarna toch te langzaam en merkte ik dat het bij deze derde iets langzamer gaat!!!
Tijn is nu 3 weken en 2 dagen en ik moet nog 8 kilo kwijt!
Ik probeer gezond te eten en niet te snoepen maar ook ik geef borstvoeding dus echt aan de lijn kan ik niet gaan!
Straks kan ik weer lekker sporten en hoop ik zo weer at beter in mijn lijf te zitten. Want ook bij deze derde wil ik het er wel af hebben. En ja ik en ongeduldig want het liefst zo snel mogelijk!!!!!

Groetjes Hedi

Hoi,

Ik ben tijdens mijn zwangerschap in totaal 10 kilo aangekomen. Nog binnen mijn kraamtijd ( na 4 dagen) was ik 7 kilo kwijt. De laatste 3 kilo gaan er niet zo snel af. Mijn dochter is nu 4 weken oud en ik zit nog steeds met die 3 kilo. Ik wil nu wat gaan trainen, want ik pas niet in mijn broeken van voor mijn zwangerschap.
Het gaat bij iedereen anders.
Succes, groetjes linda en dochter femke

Ik was deze keer 12 kilo aangekomen, maar was erg misselijk geweest in het begin. de eerste keer was ik 15 kilo aangekomen. Na de eerste bevalling heb ik er niets voor gedaan en was ik met een paar weken op mijn oude gewicht + 1 kilo. Nu ben ik binnen 2 weken weer oep mijn oude gewicht en dat vind ik zelf te snel. Ik heb deze keer wel een hele zware bevalling gehad en volgens mij kost dat heel veel energie van mijn lijf om te herstellen. Ik eet me nu suf, maar geef ook borstvoeding en blijf nu   op mijn oude gewicht. Ik heb alleen nog wel een bubberbuikje over, ondanks mijn gewicht. Kilo's zeggen niet alles.

greet

Ik ben nu 11 dagen na de bevalling 15,5 kilo afgevallen. Echter, ik was wel 32 kilo aangekomen. Vanaf 4 dagen geleden val ik zo ongeveer 0,5 kilo af per dag.

Ach we zien het allemaal wel.

Terug
Bovenaan