hoe is het na de komst van de 2de

hoi allemaal,

Omdat er op het forum alweer een hoop mama's (net als ik zelf) weer bevallen zijn en natuurlijk ook voor de moeders die al meer kindjes hebben, hoe bevalt het jullie 2 zo kort op elkaar? Ik ben gek met mijn 2 mannen en vind het heerlijk om te merken dat je bij je 2de zoveel meer ontspannen en zekerder bent maakt dat ik er meer van kan genieten. Daarnaast begint rosco zich nu zo goed uit te drukken, man wat kan die jongen al goed praten, dat hij weer makkelijker in zijn vel zit. Natuurlijk heeft hij ook de nodige drift momenten maar allemaal wel te handelen. Op het moment is het een ontzettende sticker dan pakt hij met 2 handen mijn gezicht vast en wel neuzen,kussen en/of knuffelen. Heel erg lief maar af en toe ...., hahaha. Ik vindt het wel lastig om de dagen logistiek goed door te komen en ben op de dagen dat ik ze allebei thuis heb (rosco gaat 3 dagen in de week naar de creche en ik ben nog thuis ivm verlof) regelmatig behoorlijk afgedraaid. De moeilijkste momenten vind ik voedingen van elvis en het middagslaapje van rosco (dat elvis dan net heel ontevreden is terwijl ik dan "rustig" aan rosco een verhaaltje moet lezen). Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en wellicht tips.

groetjes Josephine

Hoi,
Ik vond het na de komst van de 2e erg moeilijk, maar meer geestelijk omdat de oudste niet mijn eigen kind is vond ik het moeilijk een balans te krijgen in mijn gevoelens!
Na de derde ging dat veel gemakkelijker, het heeft even geduurd voor ik een echt ritme te pakken had met bv geven, kinderen van en naar school brengen en aandacht verdelen!
Misschien kun je elvis in een draagzak bij je pakken als je rosco voorleest, dan is hij misschien wat rustiger en heb je toch je handen vrij!
Het is even zoeken naar een ritme en balans, maar dat komt echt, als je het maar wat tijd geeft!
Succes
Liefs MJ

ik vind t heerlijk dat ik nu 2 meisjes in huis heb
heb ook totaal geen moeite gehad van de omschakeling van 1 na 2 kindjes
moet zeggen dat t beide ook vrij makkelijke kindjes zijn en ze stapelgek op elkaar zijn
heb ook altijd tijd om ze 1 op 1 aandacht te geven en ze vermaken zichzelf ook goed
het is dat ik de komende 3 jaar niet zwanger mag raken en dat t financieel niet gaat momenteel maar anders ging ik er zo weer voor!!!

groetjes maurilla

Hallo,

Ik vind het helemaal geweldig, 2 van die mannekes.. Ze zijn zo lief tegen elkaar en Noah knuffelt steeds zijn babybroertje.. En ook deze ventjes zijn heel makkelijk. Het enige lastig moment van de dag is als ik Noah s'ochtends uit bed moet halen en aankleden. Dan ligt Luca in de box te wachten en aangezien het dan bijna zijn slaaptijd is, ligt hij eigenlijk altijd te jammeren. Maar als we weer beneden komen is het allemaal weer goed!! Verder gaat het hier helemaal goed..

Ook de overgang van 1 naar 2 kindjes ging goed. Totaal geen moeite mee gehad. Het ging eigenlijk vanzelf..

Groetjes

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het echt gave namen vind die jouw kindjes hebben!Gedurfd maar gaaf!!!
Hier inmiddels 4 kindjes, maar met tussen de 3e en de 4e het minste leeftijdsverschil:1,5 jaar.Tussen de 1e en de 2e 2,5 jaar en tussen de 2e en de 3e 3,5 jaar.Kan met trots zeggen dat het bij ons altijd te plannen was wanneer ik zwanger wilde worden.Dus redelijk wat leeftijdsverschil tussen de kindjes.Overdag zitten de oudste 2 gewoon op school zodat ik meer aandacht voor de jongste 2 heb.Sinds de laatste, Luka er nu 3,5 maand geleden bij is gekomen voelt mijn gezin compleet.Zo'n 4e draait vrij makkelijk mee vind ik.Alles gaat hier soepel, klinkt echt erg verwend weet ik, maar 't is nou eenmaal zo.Ze slapen allemaal 's nachts door, mijn man blijft 's morgens thuis werken en kan ik de oudste 2 rustig naar school brengen zonder de jongste 2 mee te moeten nemen.Overdag lekker met de jongste 2 kids spelen, naar de supermarkt wandelen, eendjes voeren etc etc.Nee, het bevalt me prima, niet zo druk als menig mensen om me heen denkt...
Groetjes Roos.

Hoi Roos,

bedankt voor het compliment wat betreft de namen van mijn knullen. Elvis komt s'nachts nog een keer vind ik eigenlijk niet echt een probleem hoewel het natuurlijk heerlijk is als ze doorslapen. Rosco is gelukkig echt een goede slaper. Ik wil er zelf graag drie (of 4???).
Ik zelf heb ook het geluk dat ik heel gemakkelijk in verwachting raak dus kan een beetje aan planning doen. Ik vind het wel grappig, mijn idee was om nu te wachten tot Elvis bijna 3 is en dan voor een 2de te gaan, lijkt wel erg op jou planning haha.Ik herinner metrouwens in eens de stress die jij had over de nekplooimeting, wat een geluk he dat alles zo goed is gekomen. Ik denk dat de kleine van jou daarom al door slaapt je hebt tijdens je zwangerschap al genoeg wakker gelegen. Oja hoe bevalt dat nu een knul na al die meiden?

greotjes Josephine

Ja, het inderdaad een hele heftige zwangerschap, zo onzeker allemaal.Had net ervoor een miskraam gehad, was net de 12 weken grens voorbij en toen kwam met 14 weken het bericht dat er een grote kans op Down...zijn toen zo geschrokken...Pas bij de20 weken echo kon ik redelijk opgelucht geniete van de zwangerschap.Had de uitslag van de vruchtwaterpunctie de week ervoor gekregen, maar het kon ook nog iets anders zijn waarom de nekplooimeting zo slecht uitpakte...iets met de bloedsomloop of met de hersentjes....Nee, was geen fijne zwangerschap.Moet wel zeggen dat zodra duidelijk was dat alles goed was we er heerlijk van hebben genoten.
Ja, opeens en jongetje, in principe is het nog vrijwel hetzelfde omdat het nog een babietje is, maar het huiltje klinkt echt anders als bij meisjes, veel stoerder zeg maar!
We hebben het nog wel continu over 'haar' en 'zij', of sta ik boven de box met 'He meissie....ehh kereltje!'
Wat leuk dat jullie nog wel een kindje willen, het lijkt alsof je het veel vaker hoort de laatste tijd: grotere gezinnen!
Groetjes Roos.

Haha Roos, dat hebben wij ook maar dan andersom. Eerst kregen we twee jongetjes en nu is de derde een meisje.... "Ach kereltje, kom maar bij mama!' hahahaha. Ze is al vijf maanden maar toch zeg ik het nog heel vaak...

Terug
Bovenaan