Hoe is het nu met iedereen?

He meiden,

Alle pas bevallen mama's lijken het wel erg druk te hebben....logisch ook, maar ik ben zo benieuwd hoe het met jullie kroost is.....

Mijn naomi groeit als kool, ze is nauwelijks afgevallen en is op dag  9 (vanmorgen) gewogen door de Vk, als afsluiting en ze is al 220 gram aangekomen!!!
Supertrots op mijn meissie dus en op mezelf (hihi geef borst voeding). Heb ook al een paar keer 4 uur achter elkaar geslapen, geweldig!!!!

Gaan jullie binnenkort ook overstappen naar het 0-1 jaar forum, afd voorjaar 2007? (Ben mezelf wel al aan het inlezen geweest daar en heb ook al gereageerd, maar voor mijn gevoel zijn alle kindjes daar al wat ouder...of zo lijkt het....) Of blijven jullie voorlopig hier nog even hangen....

Liefs Yvonne

En de nog niet bevallen mama's natuurlijk nog even sterkte en hopelijk komt de kleine snel!!!!

Hallo iedereen,

Met Yanick en mij gaat het hartstikke goed! Na een weekje was Yanick weer op  zijn geboortegewicht en nog een week later was ie al flink aangekomen. De borstvoeding is dus ruim voldoende! Alleen jammer dat het aanleggen nog steeds heel moeizaam gaat. Soms zijn we wel een kwartier aan het klooien voordat hij goed beetje heeft (schijnt vaker voor te komen met kindjes die wat aan de vroege kant (38 weken in Yanicks geval)  geboren zijn). Heel vermoeiend. Daar is nu een flinke tepelfkloof bijgekomen wat het aanleggen er ook niet leuker op maakt . Maar als hij dan beet heeft en goed drinkt is alles weer leuk!

Verder is het een tevreden mannetje. Huilt weinig en is sinds een week wat vaker wakker en kijkt dan om zich heen. Het valt me tot nu  toe alles mee, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog weinig doe (beetje lezen, tv kijken af en toe een wasje en vooral veel naar Yanick kijken). De nachten zijn wel zwaar, hij  wordt om de 3 uur wakker voor voeding.                  

Hoe gaat  bij jullie het verschonen en aankleden? Ik dacht dat je daar als moeder  wel automatisch een talent voor zou ontwikkelen, maar moet eerlijk toegeven dat ik het nog steeds een gehannes vind.  Die armpjes die overal naar toe zwaaien en die beentjes die maar blijven trappelen!! Ik laat de rompertjes met  lange mouwen lekker in de kast, jammer  voor al die mensen die ze kado hebben gedaan!!  

Ik ben al wel af en toe aan het reageren op het 0-1 jaar forum, maar daar is Yanick inderdaad één van de jongste. Maar dat komt vanzelf goed naarmate er meer maart-mama's bijkomen!

groetjes, Paulien  (sinds 6 maart mama van  Yanick)

Hallo meiden!

Hier gaat ook alles prima!
Justin groeit als kool! Drink perfect uit de borst (heb een overvloed aan borstvoeding, zoogcompressen helpen niet het  gaat er gewoon doorheen!)  en slaapt de nachten al door!
Met 2 weken sliep ie voor het eerst door!
Gisteravond om 23.15 voor het laatst gevoed en ik heb hem vanmorgen om half 8 maar wakker gemaakt!
Heerlijk!
Voor de rest huilt hij weinig, alleen heeft hij wat last van darmkrampjes.
Zo zielig he!
Maar ondanks dat huilt hij haast niet!
We zijn zo trots op ons mannetje en we kunnen niet vaak genoeg zeggen hoe makkelijk hij wel niet is!
Hopelijk gaat het bij de rest van jullie ook zo makkelijk!
Ik kan alleen maar zeggen dat ik volop aan het genieten ben!

Groetjes Mirjam en Justin ( 5 maart)

Hai

Hier gaat ook alles goed, ze groeit goed en drinkt goed.
Ze komt elke 4 a 5 uurtjes en drinkt zich dan lekker vol. (2 borsten)
Vooral s'nachts heb ik niks te klagen als ik haar om half 12 de laatste voeding geef komt ze om 5 uur , half zes om weer te eten.

Voor de rest is zo ook goed op gewicht de laaste keer dat ik had gewogen was maandag, toen woog ze al 3340 dat is ook 220 gram over haar geboorte gewicht!

Voor de rest moet ik nog   me draai vinden, van hoe en wat maar dat zal wel lukken.

nou groetjes sabina en ceylin 12.03.07

Ook hier gaat het erg goed.
Tijn dronk meteen erg goed en lang waardoor ik na 2 dagen al flinke tepelkloven had. En die deden dan ook erg pijn!! Gelukkig had ik een heerlijke kraamhulp die dan ook zei dat ik lekker moest kolven en de melk met een flesje te geven (ipv lepeltje ivm tepel/speen verwarring). Dit heb ik 3 dagen gedaan en daarna kwam er een lactatiedeskundige bij me thuis en heeft een manier verteld hoe ik Tijn het best kan aanleggen en wonderbaarlijk het deed geen pijn!!!! En nu na 12 dagen ben ik bijna kloofvrij en kan ik zelfs genieten van borstvoeding!
Ook Tijn is heel goed gegroeid. Na een week zat hij al 210 gram boven zijn geboortegewicht. Heerlijk hoor als hij het zo goed doet op je borstvoeding.
's nachts mag ik ook niet klagen. Hij komt 1 keer en dat varieert van 3 tot half 5.
Wel moet ik nog een ritme vinden, die is nu ver te zoeken. Gelukkig is mijn mannetje nog thuis (nog 1 week), maar daarna moet ik het toch alleen doen.
Om kwart voor 9 moeten de kids op school zijn en dan moet ik van te voren Tijn voeden, eten klaar maken pauzehap maken, haren enz!!! Help hoe ga ik dat doen!!! Ach nou ja we zien wel!
Liefs Hedi

Goedemorgen,
Wat leuk om hier ff te lezen hoe het met een ieder gaat.
Kaan is nu bijna 5 weken en doet het hartstikke goed. Bij geboorte woog hij maar 2840 gr. en na 3 weken woog hij al 3850gr. op het cb. Ze waren daar ook onder de indruk dat hij zoveel was aangekomen met alleen borstvoeding.
Volgens mij geef ik slagroom i.p.v. melk.
De nachten zijn nogal wisselend. De ene keer komt hij om 2 uur en rond 5 of 6 uur en een paar nachtjes heeft hij ook last van darmkrampjes gehad waardoor hij tussen 2 en 5 erg roerig was.
Ach het hoort er allemaal bij en hoewel ik in het begin gebroken was, lijkt het wel of ik er nu toch wat beter tegen kan en voor overdag toch wat meer energie heb.
Groetjes Guusje

Met ons gaat het ook goed. Femke heeft 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, ze was toen 2 weken oud. Ze dachten aan een infectie. Maar er is niks gevonden. Nu gaat het echt heel goed met haar. Bij haar geboorte woog ze 2310 gram. Na 2 weken woog ze al 2600 gram. Ze drinkt heel goed en ze is erg tevreden. Ook met mama gaat het goed.
Groetjes linda ( hummie) en femke

Hoi hoi,

Heb heel ff tijd om ook wat te vertellen over ons dochtertje Jessica die nu 3 weken oud is!!!!
Ze doet het ook goed en nu na 2weken thuis te zijn is ze al 1 pond aangekomen ook met borstvoeding gaat het stukke beter!! Had ook moeite met aanleggen maar gaat nu vaak in één keer goed!!!
Snachts komt ze toch wel geregeld ze drinkt niet goed de borst leeg, ze drinkt heel gulzig in begin en valt dan in slaap en dan heb je niet genoeg gehad, en komt ze dan vaak om de 2 a 3 uurtjes snachts das best heftig moet ik zeggen en overdag kan ze soms ook heel vaak komen!!! Echt ritme is er niet maar hoor om me heen dat dit er allemaal bij hoort!!! Maar verders is ze een vrolijke baby en heel erg lief,we zijn er echt verliefd op, hihi!!! Heb   nog niet op die andere site gekeken hoor maar dat komt nog!!
Nou ga weer eens verders!!! Succes nog allemaal!!

Liefs sandy

Terug
Bovenaan