Hoe is het om als meisje alleen broers te hebben?

De titel zegt het al een beetje... wie heeft er ervaring, zelf of met je kinderen bijv, met dat er in het gezin 1 dochter is en de rest allemaal zonen?
Er komt bij ons een 3e zoon. Onze oudste wilt heel graag een zusje en absoluut geen broertje, onze 2e zegt het allebei leuk te vinden en heeft een lichte voorkeur voor een broertje. Onze 3e is te jong om zich er een voorstelling van te maken.

We zijn aan het twijfelen of we het geslacht wel niet zullen vertellen aan de kinderen.

Heeft er iemand ervaring met opgroeien tussen allemaal broers, als meisje zijnde? Hoe was dat? Mis je het om een zusje te hebben?

Groetjes Amy

Hi Amy, ik ben opgegroeid met 2 oudere broers en heb dit niet echt als vervelend ervaren. Het is niet altijd leuk, zeker als ze beschermend zijn en je een vriendje krijgt. Maar ik zou ook niet meer zonder ze willen.
Ja het leek me wel eens leuk om een zus of zusje te hebben, maar toen ik vriendinnen zag kibbelen met zussen dacht ik vaak ach ook wel weer makkelijk met 2 broers. Ik merk nu ik ouder ben dat ik vaak mijn vriendinnen als zussen zie. Mocht je verder vragen hebben, help ik je graag!

Terug
Bovenaan