Hoe is iedereen zijn bevalling begonnen?

Hey meiden!

Ik ben benieuwd om op een rijtje te zien staan hoe bij iedereen de bevalling is begonnen, voor degene die bevallen is natuurlijk.

-slijmprop verloren
-weeen
-vliezen gebroken
-ingeleid
-keizersnee
-of een combi?

Liefs Janne van Krukel!

Nou Janne, komt ie,
Zondag 20 december, rond 22.15 kreeg ik wat last van mijn buik, krampen dacht ik (we hadden chinees gehaald als avondeten), ik moest flink poepen, maar het ging niet over.
Mijn man zei, laten we maar gaan slapen, dan is het morgen misschien wel over. Nou het ging dus niet over, het waren weeen.
Om 23.00 uur is hij gaan klokken en ik zat vrijwel meteen om de drie minuten en om de 2 minuten. Na 3 kwartier de vk gebeld, die kwam na wat aandringen even kijken. Dit kon wel wat langer duren ivm het slechte weer. Om half 1 was ze er, ik zat toen gelijk op 10 cm ontsluiting.
Vraag me niet hoe ik dit gedaan heb.

Omdat het verder met persen niet wilde vlotten, ben ik rond 3.00 uur met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar kreeg ik een infuus met wee opwekkers en om 04.01 uur is Thijs geboren.

Van slijmprop verliezen of het breken van mijn vliezen heb ik dus weinig gemerkt. De wee opwekkers kreeg ik omdat de weeen afgezwakt waren naar om de 5 minuten.

Die zondag hebben we overdag een wandeling gemaakt door de sneeuw, heb ik geholpen met de stoep sneeuwvrij maken en lekker van bil geweest.
Dus misschien is er van al die fabels toch iets waar :)

Succes meid, hoop dat het niet lang meer duurt.
Liefs, Peet

Nou hier mijn verhaal,

Ik verloor al weken slijm van de slijmprop. Had ook ontzettend veel voorweeen. Maar uiteindelijk is het dan ingeleid i.v.m. zwangerschapsvergiftiging. Zat al wel op 3/4 cm ontsluiting dus die voorweeen waren toch wel ergens goed voor! :)

De bevalling incl persen duurde uiteindelijk 6 uur, waarvan 2 uur echt heel heftig. De eerste 4 uur waren dus erg goed vol te houden!

Nou hopelijk komt jouw krukel ook snel hoor meis!!!
Zet m op!!

Liefs

Hier mijn verhaal.

Vrijdagavond 8 januari had ik al een paar uur last van weeen dit bleken voorweeen te zijn. Zaterdag niets en zondagavond had ik weer last van weeen maar die zakten weer af. Lekker tegen 23.15 uur op bed nog even lezen en om half twaalf het licht uit. Toen werd ik om tien voor twaalf wakker en was mijn hele bed nat. Gebroken vliezen dus.

Omdat er bloed in mijn vruchtwater zat de VK gebeld die was er binnen vijf minuten en vijf minuten later was de ambu er ook. Weer geen thuisbevalling dacht ik. Eenmaal in de ambu om 00.30 kreeg ik al lichte weeen. In het ziekenhuis aangekomen bleek het bloed niet erg te zijn waarschijnlijk scheurtje in de baarmoedermond. Baby deed het prima. Van half 1 tot 7 over 4 cm ontsluiting gedaan en tussen 7 en half 8 heb ik de andere 6 weggepuft. Om 7.38 uur is onze dochter Dewi geboren. Dus incl het breken van de vliezen heb ik er net geen 8 uur over gedaan.

Ik wens je heel veel succes en hoop dat je de kleine snel in je armen kunt houden!

Liefs Cindy

Ik werd wakker van mijn andere dochter om 12.30 en kon niet meer slapen omdat het wat rommelde in mijn buik. Rond 3.30 werden dat weeen en heeft mijn man de vk gebeld. Nadat zij kwam en gebeld had voor het ziekenhuis en mijn man de kinderen naar de buren had gebracht, zijn we rond 5.30 in de auto gestapt. Om 6 uur waren we in het ziekenhuis en om 6.30 was Renske geboren.

Van te voren heb ik niets gevoeld, behalve het indalen op tweede kerstdag. Net als bij de andere 2 kinderen. Die kwamen in die zin ook als onaangekondigd.

Miss ben je zelf onder tussen al bezig..??

31-12-2009 hadden we een afspraak bij de gyn.
Na 2 dagen in daling voelde ik de kleine eruit floepen.
Dat werd bevestigd met de echo, de kleine lag dwars.

Met mijn verleden vond de gyn. het verstandig om weer een keizersnee te doen.
En wel dezelfde dag nog...
We kregen even bedenk tijd en hebben gelukkig door gezet.
Het was maar even en de kleine lag in een stuit.

Als we hadden gewacht en de weeen kwamen spontaan, konden er complicaties optreden.

Afspr. om 11:15u
In laten schrijven om 13u
13:45u werd ik van de zaal opgehaald.
15:07 was mijn zoontje er.

Groetjes Natasja

Terug
Bovenaan