Nou Janne, komt ie,
Zondag 20 december, rond 22.15 kreeg ik wat last van mijn buik, krampen dacht ik (we hadden chinees gehaald als avondeten), ik moest flink poepen, maar het ging niet over.
Mijn man zei, laten we maar gaan slapen, dan is het morgen misschien wel over. Nou het ging dus niet over, het waren weeen.
Om 23.00 uur is hij gaan klokken en ik zat vrijwel meteen om de drie minuten en om de 2 minuten. Na 3 kwartier de vk gebeld, die kwam na wat aandringen even kijken. Dit kon wel wat langer duren ivm het slechte weer. Om half 1 was ze er, ik zat toen gelijk op 10 cm ontsluiting.
Vraag me niet hoe ik dit gedaan heb.
Omdat het verder met persen niet wilde vlotten, ben ik rond 3.00 uur met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar kreeg ik een infuus met wee opwekkers en om 04.01 uur is Thijs geboren.
Van slijmprop verliezen of het breken van mijn vliezen heb ik dus weinig gemerkt. De wee opwekkers kreeg ik omdat de weeen afgezwakt waren naar om de 5 minuten.
Die zondag hebben we overdag een wandeling gemaakt door de sneeuw, heb ik geholpen met de stoep sneeuwvrij maken en lekker van bil geweest.
Dus misschien is er van al die fabels toch iets waar
Succes meid, hoop dat het niet lang meer duurt.
Liefs, Peet