Hoe is jullie avond/slaap ritueel met baby?

Nu ik het voedingsschema onder de knie hebt, komt het volgende punt, het avondritueel. Onze zoon is 4 maanden en ik ben benieuwd of ik nu al een vast tijdstip echt  nodig is of alleen het ritueel. Hij huilt 's avonds nog wel eens en is hartstikke vrolijk na de fles van ong. 19.00 uur en klaarwakker tot ongeveer 21.00 uur (soms 21.30 uur). Ik moet wel melden dat hij overdag meestal veel slaapt, maar ook wel eens niet en dan is het eerder bedtijd.   Het punt is als wij hem na even spelen en zijn 4re fles in bed leggen is het huilen. Beneden in de box of wipper is ie helemaal hyper. Blazen, met de armen en benen zwaaien en vooral heel veel lachen.
Je hoort genoeg verhalen dat babies  tot 6 maanden niet verwend kunnen worden ...en als ik 'm dan laar huilen is ie volledig overstuur ... dus laat ik hem maar beneden.

Concreet; wat is jullie ritueel 's avonds voor zijn of haar slapen gaan en is dat echt op gezette tijden? Ik werk 3 dagen achtereen per week, dit even ter info.
 
Hoi!

Mijn zoontje is nu 5,5 maand en wij zijn al heel vroeg begonnen met een avond ritueel. (ong bij 2 maanden). Het is bij ons zo dat hij om 8.00/8,30 zijn laatste fles krijgt, daarna is hij nog wakker tot 21.30. Meestal heeft hij eerder al zijn pyama aangekregen. Als het 21.30 is trekken we zijn slaapzakje aan, leggen hem in bed, zingen "Ik ga slapen ik ben moe" voor hem. Dan geven we hem een kusje en gaan we weg. Wij hebben heel snel doorgehad dat ons kereljte zichzelf inslaap huilt, dus even huilen is voor hem heel normaal, heeft hij altijd gedaan. Als hij overstuur raakt, gaan we kijken bij hem, we aaien hem even over zijn bol, soms nog een liedje en als hij dan weer rustig is gaan we weer weg. Wij halen hem er niet uit.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes
Caroline
 
Hoi,

Youri is nu 6 maanden en in het begin hadden we niet echt een ritueel nodig. Maar nu hij ouder wordt wel. Hij krijgt zijn laatste flesje om ongeveer 20.30 uur. Dan nog even zitten, beetje spelen. Daarna gaan we naar boven en krijgt hij een schone luier en zijn pyamaatje aan. Dan mag hij nog even op het bed van papa en mama liggen, maar wel rustig. Dan krijgt hij zijn slaapzakje aan en zing ik slaap kindje slaap en dan gaat hij in bed en krijgt hij nog een kusje. Hij gaat dan meestal braaf slapen.
Youri heeft ook een tijdje gehad dat hij zichzelf inderdaad gewoon even in slaap moest huilen. Van de indrukken van die dag.

Groetjes,
Maike
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu ruim 8 maanden, maar vanaf 4 maanden heeft hij al hetzelfde schema.

Om 1900 pyama aan, flesje beneden (eerst bij papa nu gewoon in de box), boeren, knuffelen, naar boven, schone broek, tandenpoetsen en verhaaltje of liedje en naar bed.

Bij ons werkt het prima. Hij heeft nooit tegen gestribbeld. Hij is ook gewoon moe rond deze tijd...............

Succes Vanessa
 
Hoi,
wij hebben met onze zoon ook al vanaf een maand of 2 een ritueel.
Meestal gaat hij om een uur of half 7 in bad, dan zijn pyjama aan
en naar beneden een flesje drinken. Dan nog heel even rustig zitten
in de wipstoel en dan naar boven. Tanden poetsen, sokken uit, in de slaapzak, gordijnen dicht doen, liedje zingen, een muziekdoosje aanzetten en dan welterusten.
Dat gaat hartstikke goed, hij weet waar hij aan toe is en dat merk je want als je er iets van af wijkt (bijv. het muziekdoosje niet aanzetten) dan is het brullen.
Eerder kreeg hij ook altijd standaard zijn speen, maar sinds een week of drie doen we dat niet meer. De eerste twee avonden was hij daardoor een beetje van slag, maar dat gaat nu ook harstike goed!
Succes ermee.
 
Hallo

Bij ons is het ook zo overdag slaapt ze heel erg veel en dan 's avonds ligt ze in de box of wipstoel en heeft de grootste lol. Ik bracht haar eerst naar haar bedje maar dan was het huilen. Ik laat haar nu mooi in de box spelen soms valt ze in slaap. Ik breng haar dan na de laatste fles in haar bedje.

Groetjes Gea
 
Hallo
Niels is nu bijna 10 maanden en heeft al maanden het volgende ritme:
18.30 bad of wassen, pyama aan en dan beneden fles drinken bij papa of mama.
Lekker even knuffelen en gezellig "kletsen "op de bank.  
19.15 uur naar boven, tanden poetsen en naar bed.
Dan rolluik dicht, verhaaltje voorlezen, kus aan de knuffel en muziekdoosje aan en slapen.
We horen hem dan niet meer tot de volgende ochtend 6.30 uur.
"Vergeet" ik het verhaaltje, de knuffel of het muziekje dan is het huilen!
Groetjes Jeanette
 
Terug
Bovenaan