Hoe is jullie dag indeling?

Hallo mama's,

Nou ben ik benieuwd hoe jullie je dag zo'n beetje indelen met jullie kleintjes.
Onze dagen zien er (voorlopig) zo uit:
Rond half 7 wordt ons ventje wakker, dan nemen we hem in bed bij ons en gaan we een beetje keuvelen met hem.
Om half 8 krijgt ie z'n eerste flesje.
Rond half 10 gaan we samen douchen.
Rond 10 uur/half 11 gaat ie slapen in z'n bedje (half uurtje)
Om half 12 z'n tweede flesje.
Rond half 1 gaan we de hond uitlaten en valt chris meestal in slaap.
Als we rond 1 uur thuis zijn gaat ie naar z'n bedje.
Dan ligt het eraan hoe laat ie wakker wordt, soms om 2 uur meestal rond half 3/3 uur.
Om half 3/3 uur z'n derde flesje.
Dan beetje spelen en rond 4 uur slapen in bedje (half uurtje).
Rond 5 uur hond weer uitlaten.
Om half 6 z'n vierde flesje.
Daarna pyjama aan en even beetje "kletsen" of heel rustig spelen.
Rond 6 uur/ half 7 naar bed.
Om 10 uur z'n 5e en laatste flesje.
Dat is het zo'n beetje, zoals jullie zien is chris heel precies met z'n eet-tijden. Stipt om half 8/ half 12/ half 3/ half 6 en 10.00.
Ik vind dat heel gek, maar wel handig......
Ben erg benieuwd hoe jullie de dag zo'n beetje doorkomen.

groetje van angela, mv chris

Hallo

Als ik jouw schema zie, is het bij ons een zootje...
Loek is steeds op een andere tijd wakker. Soms 8.30, vanmorgen 6.45, soms weer 8.00uur, steeds anders. Door de dag heen is er ook geen vaste tijd te bekennen, alleen de voeding van 19.00 uur was tot vandaag erg vast en vanaf dan sliep hij buiten de voedingen tot de volgende ochtend. Maar we hanteren sinds 3 dagen de rrr regels en bakeren Loek in, dus binnenkort zou er een structuur aan de horizon moeten verschijnen...

Hier begint het ritme steeds meer gestalte te krijgen:

6.00 - 6.30 uur: Esther wordt onrustig en krijgt haar 1e fles en een schone broek.

Na de fles gaat Esther terug naar bed en gaan papa en mama douchen en ontbijten.

8.00 - 9.00: Ergens rond deze tijd wordt Esther wakker, wisselt heel erg. Ze krijgt dan een fruithapje (sinds vandaag).

Dan lekker spelen in de box of boodschapjes doen.

10.30: Esther krijgt haar 2e fles.

11.45: Esther gaat naar bed.

12.30: Esther wordt wakker.

Hier loopt het schema een beetje in de soep, omdat we 's middags vaak ergens heen moeten en Esther dan onderweg in slaap valt of juist wakker blijft omdat er zoveel te zien is. Als  alles volgens ons sinds een paar dag bedachte schema gaat, gaat het zo:

12.30 - 14.15: Spelen in de box of schommelstoel.

14.15: Esther naar bed.

15.00: Esther krijgt haar 3e fles.

Daarna spelen of wandelen.

17.00: Slapen

17.45: In de wipper kijken hoe papa en mama eten

En vanaf hier gaat het ritme wel altijd goed:

19.10: In bad
19.30: 4e fles
19.45: Slapen

Het middelste deel gaat dus niet altijd even soepel omdat we regelmatig op stap gaan. Maar nu de ochtend en avond volgens een vast patroon gaan, komt de middag vast ook snel.

Groetjes,

Eveline

Hoi,

Het lijkt nu net of chris dit schema al heel lang aanhoudt, maar dit is pas sinds twee weken (chris is nu 15,5 week oud) . Waarschijnlijk veranderd dit ook weer over een aantal dagen/ weken?   Ik hoop het niet, maar chris trekt zich daar lekker nix van aan.... Hihi.

groetje angela

Bij ons liggen altijd de voedingen vrij vast. 8/11.00/15/18/21.30 uur. Om 20.30 uur gaat Quinn naar bed. En 's ochtends krijgt hij dus meteen de fles als hij om 8 uur wakker wordt. Verder ligt de rest niet vast. Meestal gaat hij na de ochtendfles in de box, dan kan mama of papa zich douchen en aankleden en wat dingetjes doen. Dan is Quinn meestal in slaap gevallen in de box en laten wij hem liggen. Vaak wordt hij dan na een uurtje weer wakker en dan spelen we wat met hem. Na de volgende voedingen is het heel wisselend. Soms wandelen, soms spelen, soms slapen in het bedje.
Groetjes Veerle

wat slapen jullie kinderen weinig!
ik ben echt verwend.
bij ons gaat het nu met 14 weken ongeveer zo:

8:00/8:30 worden papa(laatste week ziektewet na operatie)en  mama wakker en gaan douchen.
8:30/9:00 word boas wakker,zo niet dan maak ik hem wakker en krijgt hij zn 1e fles,aankleden en mee naar beneden.
rond half 10/10 uur word boas moe en gaat weer naar bed
om 12 uur/half 1 word boas wakker en krijgt zn 2e fles.daarna ligt hij een kwartiertje in de box en daarna nog even in de schommelstoel.daar valt hij na nog geen uur wakker geweest te zijn vaak weer in slaap en verhuis ik hem weer naar bed.
rond 3 uur/half 4 word hij wakker en zit hij weer in de schommelstoel of even lekker op schoot.
om 4 uur derde fles
om een uur of 5 weer even slapen.meestal word hijdan weer wakker als wij net ons eten opscheppen
na ons eten gaan we met boas douchen,of als ik alleen ben gaat hij in bad.
7 uur 4e fles en even bij papa op schoot.
rond 8 uur naar bed
rond 10 uur maak ik hem nog een keer wakker voor de laatste fles en dan slaapt hij door tot een uur of 9.heel soms word hij rond half 5 wel even wakker.de ene keer valt hij na 5 minuten weer in slaap,de andere keer heeft hij echt honger en krijgt 90cc.

als we weggaan is boas bijna continu wakker,maar zodra we thuis zijn gaat hij in bed en slaapt dan de rest van de dag zowat van voeding tot voeding.

Hoi hoi,

Mij viel ook de korte slaaptijden erg op. Ieder kindje is natuurlijk anders. Senne heeft het 'spelen' en knuffelen na een tijdje wel gehad en laat dan duidelijk merken dat ze moe/overprikkeld is. Ons schema is voorlopig zo:

7.00u            Voeding, verschonen, knuffelen, spelen in de box

Slapen (meestal ongeveer van 8.00 tot 10.00/10.30)

11.00u        Voeding enz.

Slapen (meestal  ongeveer van 12.30 tot 14.30)

15.00u        Voeding enz.

Soms slapen, maar meestal lukt dit niet rond deze tijd.
                           Wandelen, op stap of thuis in de draagzak.
                           Vaak een kort dutje tussen 17.30 en 18.30 (kunnen papa en mama eten!)

19.00u        Voeding enz.

In badje of samen onder de douche.
                           Slapen (meestal ongeveer  van 20.00 tot 23.00)

23.00u        Voeding, schone luier en gelijk weer naar bed.

Nacht          Voeding  en gelijk weer naar bed.  
                           Senne meldt zich de laatste nachten telkens een half uurtje later,  vannacht  
                           om 05.00 uur.  Ik  hoop dat ze daar binnenkort 06.00 uur van maakt, dan
                           krijgt ze dus geen nachtvoeding meer, maar wordt dit gelijk de eerste  
                           voeding.

Ik heb trouwens ook wel dagen dat ik weg ga, dan loopt  het schema ietsje anders. Ik verplaats dan het wandelen naar een andere 'periode' of ga twee 'periodes' met haar op stap en geef de fles ergens anders.

Het klinkt erg strak, maar Senne is hierdoor een stuk minder gaan huilen en kan nu lekker vrolijk en tevreden spelen als ze wakker is. Slapen betekent trouwens niet dat ze dan gelijk in slaap valt, vaak is dit eerst een tijd huilen..

Leuk om te lezen hoe iedereen het doet! Ben benieuwd of er nog meer (verschillende) schema's komen.

Groetjes,
Dionne

Hoi,

Wij hebben al een vast schema (waar we bijna de klok op gelijk kunnen zetten, ha, ha!) sinds Christian 7 weken oud is...

6:00-6:45 wakker, honger!!! en dus 1e voeding, meteen daarna weer naar bedje. Christian speelt dan vaak nog even alleen met zijn handjes e.d. (schattige geluidjes "oh", "ah" en "guh" komen dan uit zijn kamertje..)

7:30-10:30 slapen, soms nog iets langer.

10:30-11:00 wakker, honger!!! en dus 2e voeding, daarna lekker wakker de box in. Na 30 minuten is dat saai, dus het wipstoeltje in of lekker oefenen op de buik.

12:00 jengelen, valt dan na 5 minuten in slaap in box.

12:30-13:00 wakker, spelen in de box of wipstoeltje

13:30-14:30 honger!!! en dus 3e voeding, daarna meteen naar bedje. Ook dan speelt Christian nog even alleen, jengelt af en toe om zijn speentje.

15:00-18:00 slapen, soms iets korter.

18:00-18:30 wakker, honger!!! en dus 4e voeding, daarn in wipstoeltje kijken hoe papa en mama eten.

19:00-19:30 badje/opfrissen e.d, daarna mee naar box of schoot. TV kijken is dan ook leuk.

20:30 jengelen, valt dan na 5-10 minuten in slaap in de box

21:00-21:30 wakker, honger!!! en dus 5e voeding en daarna meteen naar bedje. Ook dan ligt Christian eerst nog even wakker, zeurt soms even om zijn speentje, maar valt na max 15-20 minuten lekker in slaap tot de volgende ochtend.

Dit schema raakt natuurlijk in de war als we op pad zijn, maar Christian kan ook in kinderwagen en bij anderen goed slapen, dus dat komt allemaal wel goed...
Hij ligt nu (geheel volgens schema) te slapen in de box...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (11 weken)

Terug
Bovenaan